اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301555
تاریخ انتشار: 1399/07/15 21:09
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در حال حاضر ۴۴ بیمار مشکوک و مثبت در بیمارستان شهیدزاده و ۱۶ بیمار مشکوک و مثبت قطعی نیز در بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان تحت درمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، قدرت الله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان اظهار داشت: ‌در حال حاضر 44 بیمار مشکوک و مثبت در بیمارستان شهیدزاده و 16 بیمار مشکوک و مثبت قطعی نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی بهبهان تحت درمان هستند که ظرفیت بیمارستان شهیدزاده برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده و در بیمارستان تامین اجتماعی فقط 4 تخت خالی  وجود دارد.


وی با بیان اینکه "بیشترین فوتی کرونایی در بهبهان مربوط به دو هفته اخیر با فوت 15 نفر بوده است" افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهیدزاده متأسفانه 7 نفر وضعیت خوبی ندارند زیرا شیوع کرونا در بهبهان خانگی شده و مردم به کرونا به‌صورت ساده و شوخی نگاه می‌کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: در بهبهان ارتباط کرونایی فامیلی 47درصد بوده که نسبتاً بالاست که از مردم خواهش می‌کنیم توصیه ما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمع نکردن و منع رفت و آمد و دید و بازدیدهای خانگی را جدی گرفته و به آن پایبند باشند تا از این پیک خطرناک نیز عبور کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره وضعیت واکسن آنفلوآنزا در شهرستان گفت: 700 واکسن به دانشکده علوم پزشکی بهبهان اختصاص یافته که از این تعداد فقط 400 واکسن برای زنان باردار و سالمندان بالای 65 سال با بیماری زمینه‌ای استفاده و مابقی برای کادر درمان که مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، استفاده می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان عنوان کرد: متاسفانه مشکل فشار اکسیژن در بیمارستان شهیدزاده داشتیم که با تلاش فراوان دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت 600 لیتر خریداری شد و از همکاران بیمارستان تامین اجتماعی می‌خواهم به فکر تامین تانکر اکسیژن ساز باشند زیرا به کپسول‌ها اعتمادی نیست.
وی در پاسخ به این که چرا برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: ما نهاد حاکمیتی نیستیم و گزارشات خود را برای پلمپ به فرماندار می‌دهیم که تا امروز همکاری خوبی داشته‌اند ولی واقعیت این است که نه همکاری خوبی از سوی بانک‌ها و نه از سوی ادارات برای رعایت پروتکل شاهد نیستیم.
شاکری نژاد درباره تصمیمات برای مراسمات آخر صفر خارنشان کرد: ممکن است مراسمی در منزل برگزار شود که واقعا ما دسترسی به آن نداریم و امیدواریم اداره تبلیغات برای این موضوع فکر اساسی کنند‌.
وی در پاسخ به چرایی تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و گلایه این صنف ادامه داد: ما مخالف بازگشایی نیستیم و خواهش می‌کنم اداره ورزش قبل از پلمپ با این مجوعه همفکری داشته باشد، حتی می‌توانند لیستی از این صنف در اختیار بگذارند تا تیم‌های بازرسی آن را بررسی کنند و اگر پروتکل در آن رعایت شده بود مجوز فعالیت داده شود.
شاکری‌نژاد در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره واقعیت آن چه در مدارس می‌گذرد اظهار کرد: مدارس خود مکانی برای انتقال ویروس است زیرا ممکن است همه منفی باشند اما خودکار در دست یک نفر آلوده باشد پس احتیاط این است که آموزش و پرورش در این دو هفته نیز ما را همراهی کند

منبع:تسنیم

برچسب ها:
بهبهان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*