اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301589
تاریخ انتشار: 1399/07/20 23:03
حجت الاسلام افروغی در فرازی از خطبه های نماز جمعه تصریح کرد:درود بر دستگاه قضا اما خوب است با سرچشمه مفاسد اقتصادی برخورد شود و اگر وزیری می گوید افتخارم این است که در زمان وزارتم مسکن مهر ساخته نشد با این ام الفساد ها مقابله شود، هر شخصیتی در هر منصبی در نظام در تولید فساد موثر است با این سرچشمه ها مبارزه شود و ما هم حامی دستگاه قضا هستیم.

پایگاه خبری عصرجهان-نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.
حجت الاسلام افروغی ابتدا با تبیین جایگاه وقف، گفت:با وجود همه سخاوتهای مردم بهمئی، در وقف ضعیف هستیم، می شود یک طائفه با هم یک وقف ماندگار ایجاد کنند تا جامعه از برکات آن بهره ببرند.
وی با تسلیت اربعین حسینی، افزود: هیئت های مذهبی و مسوولان شهرستانی در این ایام زحمات زیادی کشیدند و با وجود مشکلات ناشی از کرونا،محافل عزاداری ها یی برگزار شد،انشاءالله در این روزهای پایانی ماه صفر محافل روضه خانگی باشد.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت:از صدا و سیما خواهش می کنیم که این انتقادات پخش شود،تریبون های نماز جمعه فریاد مردم است، انتظار داریم سیمای استانی این انتقادات را پخش کند.
وی ادامه داد:گرانی،تورم، بیکاری و تعطیلی بنگاه های تولیدی بر مردم حاکم شد که مردم توان ندارند،بدتر از این اخبار کذب است،عده ای در رفاه هستند اما بیشتر مردم در مشکلات و سختی هستند.
خطیب نماز جمعه بهمئی خاطر نشان کرد:مردم ایران به اسلام، انقلاب و راه خمینی کبیر اعتقاد دارند،فریاد مردم این است که چرا راه امام طی نمی شود؟فریاد مردم مخالفت با انقلاب نیست،مردم روحانیت می خواهند اما روحانی کذاب را نمی خواهند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:مردم عاشق رهبری و ولایت هستند، امام هشدار داد که نکند انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، مقام معظم رهبری درباره نفوذ در دستگاه های تصمیم گیری هشدار داد،الان ۱۰ تا ۱۲ برابر دیگر اصناف  صنف روحانیت شهید دادیم.
وی افزود:مسیحیت و دیگر ادیان هم در این دوران مدیون انقلاب هستند،اما اشتباهاتی که منجر به تورم،بیکاری و کاهش ارزش پول ملی شد قطعا بیشتر آن داخلی است، همه را به گردن آمریکا نیندازیم.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در سفرهایی که به تهران داشتم، خدا شاهد است در محل سکونت من فرزند سرمایه داری آمد و گفت بعد از ۶۲ سال سرمایه گذاری، افرادی دیدم که با آه و اشک از کارخانه پدر من به دلیل تعدیل نیرو بیرون می رفتند.
وی افزود:مردم برای گرفتن وام ۱۰ گوسفند چندین ماه باید تلاش کنند،مردم دارند روانی می شوند،اینها که ربطی به آمریکا ندارد،برخورد مسئولان و نظام بانکی با مردم؟
امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر اینکه روحانیت همیشه در کنار مردم است،گفت:اگر رهبری اذن دهند قطعا روحانیت در کنار مردم هستند،جلوی زیاده خواهی برخی مسئولان باید گرفته شود،خاک بر سر نماینده مجلسی که به جای پرداختن به مشکلات مردم به دنبال گرفتن ماشین و امتیاز شخصی است.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:از رسانه ها هم انتظار داریم کمک کنند،درود بر دستگاه قضا اما خوب است با سرچشمه مفاسد اقتصادی برخورد شود و اگر وزیری می گوید افتخارم این است که در زمان وزارتم مسکن مهر ساخته نشد با این ام الفساد ها مقابله شود، هر شخصیتی در هر منصبی در نظام در تولید فساد موثر است با این سرچشمه ها مبارزه شود و ما هم حامی دستگاه قضا هستیم.
وی گفت: اگر چند فرد لاابالی در دستگاه های تصمیم گیر کنار گذاشته شود،همه مشکلات حل می شود،اگر به جای نگاه به غرب به کشورهای همسایه توجه شود،می دانید چه اتفاقات خوبی رخ می دهد؟
خطیب نماز جمعه بهمئی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه گفت: در زمینه تعطیلی یا بازگشایی مدارس تصمیم شفاف گرفته نمی شود،بیشترین تبادل کرونا در مدارس رخ می دهد،چون بچه ها نشانه های کرونا را بروز نمی دهند سرایت بیشتر می شود،بعضی فشارها هم روی والدین است ناشی از اینکه بچه ها را به مدرسه نمی فرستند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:بهترین مدرسه ما که انتظار است رتبه های خاص کنکور از آن بیرون آید هیچ برنامه خاصی ندارند،مشاوران مدارس ما هم تعطیل هستند.
منبع/بهمئی نیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*