اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301591
تاریخ انتشار: 1399/07/20 23:09
حجت الاسلام افروغی امام جمعه بهمئی:۹۷درصد ارز ایران که عمده آن دلار و یورو هست، دست دولت و ۳درصد دیگر دست مردم، هم بورس هم ارز دست دولت است.در ایران فقط تورم منجر به سود می شود، چون سود کنونی بورس در تورم است، فقیر فقیر تر و ثروتمندان غنی تر می شوند.اگر حباب بورس شکسته شود خیلی از مردم سکته می زنند، پتروشیمی زدند اما فقط یک تابلو دارد، قطعا دولت می تواند بورس، صادرات و واردات را کنترل کند.

پایگاه خبری عصرجهان-نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.
حجت الاسلام افروغی ابتدا با تسلیت ایام اربعین حسینی،گفت: هر چند با تبعیت از توصیه های مقام معظم رهبری و ستاد کرونا از حضور در اربعین امسال محروم هستین اما دلها محروم نیست، باید در مساجد و محافل روضه های حسینی و زینبی برگزار و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام درسهای عاشورا تبیین شود.
وی گفت:اگر در بهشت آرامش است،در اربعین حسینی این آرامش ذهنی را مشاهده کردیم. خطیب نماز جمعه بهمئی با بیان اینکه زیارت اربعین از خصوصیات شیعیان است، تصریح کرد:انشاءالله در این روز به بهانه اربعین بتوانیم خودسازی کنیم. حجت الاسلام افروغی افزود:کسانیکه نذر داشتند اربعین بروند،می توانند هزینه سفر خود را به فقرا دهند و صرف کار خیر کنند.
وی با توصیه خانواده ها به تربیت دینی فرزندان،گفت:امیدوارم همان میزان که فرزندان ما برای خاموش کردن لامپ اضافی حساسیت درست کردند،در رعایت مسائل دینی و معنوی هم حساس شوند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اتفاقات انتخاب نخست وزیر لبنان و دخالت آمریکا و فرانسه در معرفی گزینه های نخست وزیری این کشور، خاطرنشان کرد: قطعا حزب اله لبنان در این راستا چنان هوشمندانه عمل می کند که انسجام آن در منطقه از بین نرود.
وی در ادامه با تنش مرزی بین آذربایجان و ارمنستان، گفت: استکبار در تلاش است که تنش و جنگ افروزی ها بیشتر شود اما ایران،ترکیه،سوریه و روسیه در تلاش برای برقراری صلح و ثبات بین این دو کشور هستند.
خطیب نماز جمعه بهمئی تصریح کرد: ارتش،سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا هر کدام جداگانه و حساب شده در تلاش برای مبارزه علیه ایران هستند.
وی گفت:می خواهند ایران را کشوری خشونت طلب و حامی تروریست معرفی کنند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:آمریکا درباره گزینه نظامی نمی تواند نفس بکشد.
وی افزود: ۹۷درصد ارز ایران که عمده آن دلار و یورو هست، دست دولت و ۳درصد دیگر دست مردم، هم بورس هم ارز دست دولت است.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: در ایران فقط تورم منجر به سود می شود، چون سود کنونی بورس در تورم است، فقیر فقیر تر و ثروتمندان غنی تر می شوند.
وی گفت: اگر حباب بورس شکسته شود خیلی از مردم سکته می زنند، پتروشیمی زدند اما فقط یک تابلو دارد، قطعا دولت می تواند بورس، صادرات و واردات را کنترل کند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد: اگر انقلابی ترین دولت هم ۱۴۰۰ بیاید با وضعی که این دولت به وجود آورد، دولت بعد مقروض خواهد بود.
خطیب نماز جمعه بهمئی با اشاره به افزایش چشمگیر اجاره مسکن و قیمت زمین،گفت: در بهمئی هم ببینید قیمت زمینها چقدر گران شد؟
‌حجت الاسلام با بیان اینکه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فعال است و عنایات ویژه ای به بهمئی دارد،مردم از این فرصت برای رونق اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی بهره ببرند.
وی با تاکید بر لزوم امنیت در شهرستان بهمئی،گفت:اوباش شهرستان بهمئی همگی شاید ۱۰ تا ۱۲ نفر باشند، اراذل و اوباش باید از دست نیروی انتظامی در ذلت باشند و مردم هم باید در راستای تامین امنیت به نیروی انتظامی شهرستان کمک کنند.
امام جمعه شهر لیکک سیاست های دوگانه در برخورد با عشایر را از عوامل ایجاد مشکل در جنگل ها دانست و گفت:اگر عشایر حمایت شوند خیلی از مشکلاتی که برای جنگلها ایجاد می شود،رفع می شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*