اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301625
تاریخ انتشار: 1399/07/27 01:43
حمله کریمی قدوسی و پورازغدی به روحانی / پیشگویی چهره اصولگرا از رقبای جدی انتخابات ۱۴۰۰ / هوای رئیس جمهور شدن دوباره به سر غرضی زد! / درخواست روحانی از پوتین برای واکسن کرونا

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
دومین خودکشی نوجوانان در استان بوشهر در کمتر از یک هفته

مجید خورشیدی روز جاری در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان، با تسلیت ایام سوگواری پیامبر عظیم الشان‌اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه در همه وقایع و حوادث مسئولان باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: خودکشی ۲ کودک و نوجوان در شهر‌های جنوبی استان بوشهر در کمتر از یک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. وی با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متاسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد. معاون سیاسی استاندار بوشهر بر نقش رسانه‌های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب آوری در مقابله با بحران‌های وارده بر خانواده‌ها تاکید کرد. خورشیدی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر از طریق دستگاه‌های حمایتی و انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان، تصریح کرد: سازمان‌های مددکاری باید با همکاری خیرین، پروژه حمایت از خانواده زندانیان و بررسی آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این خانواده‌ها نباشیم. به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، برابر بررسی‌ها، متاسفانه خانواده این نوجوان ۱۵ ساله ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برده است. این نوجوانان در یک کارگاه سنگ‌فروشی اشتغال داشته و در پی محکومیت و حبس پدر، از دو سال پیش ترک تحصیل کرده بود.

ابراز بی‌اطلاعی اعضای کمیسیون بهداشت از کشف محموله قاچاق دارو

دو عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی از ابعاد پرونده کشف محموله قاچاق دارو در مرز عراق ابراز بی‌اطلاعی کرده و اعلام کردند که این موضوع در جلسه کمیسیون بهداشت به زودی بررسی خواهد شد. حسن رزمیان مقدم عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «انتخاب» درباره این اتفاق، چنین توضیح داد که مجلس به مدت ۲ هفته تعطیل بوده است؛ بنابراین، نمایندگان خیلی در جریان این مساله نیستند، ولی از فردا که جلسات مجلس به روال قبلی خود برمی‌گردد، ما در جلسات کمیسیونی به این موضوع می‌پردازیم. رزمیان مقدم ادامه داد: ما قطعا با همکاران در جلسه کمیسیون بهداشت درباره این موضوع بحث خواهیم کرد و واقعیت ماجرا را بررسی می‌کنیم. همچنین مرتضی خاتمی، دیگر عضو کمیسیون بهداشت در مجلس درباره اتفاق کشف محموله قاچاق دارو توسط ارتش عراق، تصریح کرد: ما دو هفته است که در حوزه‌های انتخابیه مشغول سرکشی به امور شهروندان در مناطق هستیم و فعلا به این موضوع رسیدگی نکردیم، ولی قطعا در جلسه کمیسیونی روز یکشنبه این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: نکته‌ای که درباره این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد، این است الان در این وضعیت معنایی ندارد که کشور بخواهد داروی مورد نیاز خودش را به کشور دیگری بدهد. خاتمی اظهار کرد: من تصور می‌کنم که اگر این محموله دارو از ایران به عراق رفته، احتمالا به دلیل آن است که قاچاقچیان دارو خواستند با استفاده از قیمت پایین و ارزان بودن دارو در داخل کشور با نرخی بالاتر در عراق بفروشند؛ بنابراین، این احتمالی است که باید در نظر گرفت.

رحیم‌پور ازغدی: امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت و اهل معنا می‌دانم

حسن رحیم‌پور ازغدی: نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن بن علی (ع) است. شیعه حسن (ع)، آنست که عاقبت، چون حسن (ع)، بدست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن. مردم دارند تاوان توهم و وعده‌های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده‌های او، به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... میشود. الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا می کند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را با چشم خود دیدند. در پایان هشت سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغ هایشان تنها مانده اند. در سال‌های حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقه‌ای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدی‌های بی‌سابقه‌ای که این سال‌ها از بیت المال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد.

واعظی: عضویت دختر روحانی در هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صحت ندارد

محمود واعظی درباره انتشار مطلبی درباره تخصیص اعتبارات کرونایی به یکی از دانشگاه‌های کشور به دلیل عضویت فرزند رئیس جمهوری در هیات علمی این دانشگاه اظهار کرد: همان طور که سخنگوی دولت نیز توضیح دادند، سازمان برنامه و بودجه به بسیاری از دانشگاه‌هایی که نیازمند هستند، کمک کردند و این روند هم ادامه دارد؛ حال ممکن است عده‌ای دنبال آن باشند تا بگردند و در هر دانشگاه افرادی را پیدا کنند و بگویند که بودجه دولت به خاطر این افراد به آن دانشگاه دادند. وی با تاکید بر اینکه بجز دانشگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز کمک‌هایی شده است، گفت: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود؛ مگر می‌شود هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟ رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: من درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرس‌وجو کردم و به من گفتند که اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع اصل کسی که نشسته این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته که از مسئولین در این باره بپرسند، در حالی که دختر آقای رئیس جمهوری اصلا در هیات علمی آن دانشگاه عضویت ندارد.

واکنش علی مطهری به اهانت علیه روحانی

علی مطهری در توییتر نسبت به اهانت‌های اخیر به حسن روحانی که در پی اظهار نظر وی درباره صلح و مذاکره مطرح شد واکنش نشان داد. متن یادداشت توییتری علی مطهری به این شرح است: من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌دانم، اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. این که مقام رهبری مخالف مذاکره هستند، مانع اظهارنظر دیگران نیست.
 
اولین حرکت لاریجانی بعد از مدت‌ها غیبت
 
در پی بازگشت پیکرهای پاک شهیدان رضا حاجی‌زاده، محمد بلباسی، محمود رادمهر، علی عابدینی و حسن رجایی‌فر از خان‌طومان به میهن اسلامی و خاکسپاری این شهدای مدافع حرم، دکتر علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری، پنجشنبه ۲۴ مهرماه در تماس تلفنی با خانواده‌های این شهیدان به ایشان تسلیت گفت و صبر و بصیرت آنان را ستود. به گزارش ایسنا، دکتر لاریجانی در این تماس تلفنی از ایثار و رشادت شهدای مدافع حرم و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز آنان تجلیل کرد. مشاور مقام معطم رهبری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تعزیت به خانواده‌ شهدای مدافع حرم گفت: امنیت، عزت و معنویت کشور، مرهون فداکاری و حماسه‌آفرینی این شهدای شجاع و فداکار است و ارواح طیبه آنان با نبی مکرم اسلام (ص) و سید جوانان اهل بهشت محشور خواهد بود.
 
پیشگویی چهره اصولگرا از رقبای جدی انتخابات ۱۴۰۰

سیدحسین نقوی حسینی درباره مطرح شدن ریاست علی اکبر ولایتی بر ساختار تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان به نامه نیوز گفت: جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت نیازمند شیخوخیت است؛ بنابراین، حضور یک شخصیت با نفوذ کلام در محوریت این جریان ضروری به نظر می رسد تا او نخ تسبیح شود و همه جریانهای اصولگرا را در یک ائتلاف کنار هم بیاورد.وی با اشاره به کثرت علاقمندی شخصیت های سیاسی اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: نام ها خیلی بیشتر از آنی که امروز می شنویم، خواهند شد. آقای ولایتی علاوه بر ارتباط نزدیک با جریان سنتی، مورد قبول اغلب جریانات اصولگراست و با توجه به آنکه خودش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیست می تواند نقش محوریت را در این جریان ایفا کند. این فعال سیاسی اصولگرا درباره اخبار مربوط به انصراف سیدابراهیم رئیسی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: براساس صبحت هایی که شده، آقایان رئیسی و قالیباف در جایگاه های کنونی خودشان ادامه کار می دهند و احتمالا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند.

وی با اشاره عدم نامزدی قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای جلیلی در سال ۹۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و ۴ میلیون رأی کسب کرد بنابراین او نسبت به سایرین موقعیت بهتری دارد که نامزد نهایی اصولگرایان شود. ضمن آنکه اغلب جریانات سیاسی اصولگرا نیز موافق آقای جلیلی هستند یا حداقل مخالفتی درباره او ندارند. این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه علی لاریجانی یک رجل سیاسی است، اظهار کرد: او در زمان ریاست مجلس نشان داد که منافع ملی کشور را در عرصه بین المللی خوب می‌شناسد و با مسائل و موضوعات داخلی آشناست. با این اوصاف، او اگر بتواند توافق اصلاح طلبان و مستقلین را در حمایت از خود به دست بیاورد و پایگاه اصلی رأی را مدیریت کند، قطعا جدی‌ترین رقیب آقای جلیلی در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. نقوی درباره سایر شخصیت‌های مدعی کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: سایر اسامی که مطرح می‌شوند موقعیت اجتماعی و سیاسی خوبی برای رقابت ندارند. مگر اینکه یک نامزد جوان خواه اصولگرا یا اصلاح طلب بتواند مثل احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ معجزه کند و معادلات صحنه را به نفع خود تغییر دهد.
 
در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد نیابتی حمایت نمی‌کنیم

گرامی‌مقدم درباره شرایط اصلاح طلبان در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ گفت: اگر وضعیت انتخابات ریاست جمهوری شبیه انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ مجلس باشد قاعدتا رقابت میان اصولگرا‌ها خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری اگر نرخ مشارکت و احراز صلاحیت‌ها شبیه انتخابات مجلس باشد خسارتش بیشتر است. سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد نیابتی حمایت نخواهند کرد، افزود: اصلاح‌طلبان با توجه به هزینه سنگینی که در این باره متحمل شدند بعید است دست به ریسک بزنند و اگر نامزدی نداشته باشند، از نامزدی غیر از خود حمایت نخواهد کرد.وی با اشاره به اینکه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکنون هیچ فعالیت انتخاباتی نداشته است، اظهار داشت: ممکن است احزاب اصلاح طلب در ماه‌های آینده نامزد‌های خود را معرفی کنند.
 
انتقاد همزمان عارف از دولت احمدی‌نژاد و روحانی
 
محمدرضا عارف گفت: انتظار بود دولت‌هایی که بعد از اتمام دوره اصلاحات زمام امور را بر عهده می‌گیرند، روند آغاز شده در دولت اصلاحات را ادامه می‌دادند و شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم، ولی نه‌ تنها پیشرفتی در کار نبود، بلکه هم در دولت آقای احمدی‌نژاد و هم در دولت آقای روحانی شاهد عقب‌گردهای زیادی در شاخص‌های مختلف بودیم. در دولت آقای احمدی‌نژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیره‌ای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم. وی به شرایطی که انتخابات سال ۹۲ برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بعد از حوادث سال ۸۸ با آن روبه‌رو بودیم و با آن شرایط امنیتی و یاس و سرخوردگی که بر نخبگان حاکم بود، با پیشتازی و میدان‌داری جوانان تحولات انتخابات سال ۹۲ شکل گرفت و معادلات برخی جریانات که می‌خواستند به‌ زعم خود آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات بزنند بر هم زدند.
 
درخواست روحانی از پوتین برای واکسن کرونا
 
جلالی سفیر ایران در روسیه در پاسخ به سوال خبرگزاری «اینترفاکس» که از وی پرسیده شد، در اواخر ماه سپتامبر شما اعلام کردید که ایران و روسیه می‌توانند به زودی موافقتنامه تولید مشترک واکسن کرونا را امضا کنند. آیا پیشرفت و تاریخ‌های مشخصی در خصوص این مساله وجود دارد؟ گفتگو در این مورد بین ایران و روسیه در جریان می‌باشد و طبیعتا در تماس تلفنی چندی پیش روسای جمهور نیز به این موضوع اشاره شد. من خیلی امیدوارم که ما بتوانیم قدم‌های موثری را با هم در این زمینه برداریم.
 
واکنش مطهری به توئیت درخواست اعدام برای روحانی
 
علی مطهری به توئیت مجتبی ذوالنوری که در آن رئیس جمهور را تهدید کرده بود، واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، مجتبی ذوالنوری که در توئیتی خطاب به روحانی نوشته بود: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه راخواست اکثر مردم از امام ذکر می کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود» با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد در این میان علی مطهری در توئیترش در واکنش به توئیت تهدیدآمیز رئیس کمیسیون امنیت ملی نوشت: «من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌دانم، اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. این که مقام رهبری مخالف مذاکره هستند مانع اظهارنظر دیگران نیست.»
 
آشنا از خجالت ذوالنوری درآمد!
 
مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی در توئیتی نوشت: «استیضاح حسن روحانی از دستورکار خارج نشده است» موضوعی که حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به آن واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش با خطاب قرار دادن ذوالنوری نوشت: استیضاح جق اکثریت قاطع مجلس است؛ اما ایجاد تزلزل در حاکمیت، تضعیف دولت در زمان جنگ اقتصادی، نخ دادن به هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا برای کوتاه نیامدن در برابر دولت فعلی ایران و تعویق هرگونه رفع یا کاهش تحریم‌ها تا استقرار دولت بعدی در ایران از وظایف نماینده‌ای با ۲۰۴ هزار رای نیست.
 
هوای رئیس جمهور شدن دوباره به سر غرضی زد!
 
سید محمد غرضی درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «من سابقه دارم، ۶۰ سال است که به عنوان سرباز در انقلاب و قبل از انقلاب بوده‌ام. آدم‌های جدید باید بروند حمایت دیگران را جلب کنند، من به عنوان یک سرباز، سوابق، گفته‌ها و عملکردم معلوم است. اگر توفیقی باشد می‌توانم همین اصول اساسی کشور را سر جای خود قرار دهم. اگر عمری باشد من به عنوان سرباز حتما شرکت می‌کنم. برخی می‌گویند این حرف‌های شما باعث می‌شود شما را رد صلاحیت کنند، اما من گفتم شورای نگهبان کار خود را بکند و ما هم کار خود را انجام می‌دهیم، بالاخره قضاوتی حتما صورت خواهد گرفت.»
 
کریمی قدوسی خطاب به روحانی: ترسوها را چه به صلح!
 
جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس نسبت به تحریف تاریخ توسط حسن روحانی هشدار دارد. کریمی قدوسی با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی پیرامون عقلانیت و صلح امام حسن (ع) گفت: جناب روحانی! ترسوها را چه به صلح؛ کار آدم های ترسو تسلیم است نه مبارزه و صلح و مذاکره. وی در ادامه خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: به شما پیشنهاد می کنم در چند ماه باقی مانده عمر این دولت، زبان در کام کشید و به کنجی بنشینید تا ملت از شر زبان شما آسوده شوند. تکرار کلام نسنجیده و اشتباهاتتان از عقلانیت به دور است.
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*