اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301676
تاریخ انتشار: 1399/08/03 19:03
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید١٩استان به ١٩٤نفر خبر داد و گفت: طی ٢٤ ساعت گذشته متاسفانه ٤ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛  دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون ٣١٠ بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ١٣٤ بيمار كرونايي قطعي بوده و ٢٢ بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد ١٠١٠٣نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از ٢١٤ نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، حدود ٥٠ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(٧٠ درصد) و گچساران(٣٠ درصد) بود.

دکتر یزدانپناه یادآور شد‌: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: هرچه ميزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزايش پيدا كند درصد افراد مبتلا كمتر خواهد شد. لذا لازم است همه افراد از ماسك استفاده نمايند، رعايت فاصله گذاري فيزيكي را بنمايند، رعايت بهداشت فردي را بنمايند، از حضور در هر نوع تجمع بپرهيزند، مسافرت هاي درون و برون شهري را بتاخير بياندازند، نشست هاي خانوادگي را بحداقل برسانند، در مراجعات به مكان هاي پر خطر مانند بانك ها، پاساژها، مطب ها و موسسات پزشكي احتياط هاي بيشتري داشته باشند، در مراجعات به مراكز بهداشتي درماني، همراه خود کسی را نياورند، افرادي که مشكوك و يا قطعي كرونا مي باشند تا پايان زمان مشخص شده از محل قرنطينه خارج نشوند.

وی تصریح کرد: همچنين افراديكه در قرنطينه مي باشند از اين به بعد كنترل مي شوند و چنانچه از محل قرنطينه خود را ترك نمودند به دادگاه معرفي خواهند شد. بیماران كرونايي كه در بيمارستانهاي استان بستري هستند نیز نيازي به همراه و مراقب ندارند زيرا باعث مبتلا شدن همراه بيمار و انتشار آلودگي به بقيه اعضا خانواده مي شود .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*