اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301681
تاریخ انتشار: 1399/08/05 20:15
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از امروز بیماران کرونایی در استان با جدیت بیشتری ردیابی و کنترل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان، اظهار داشت: باتوجه به حساسیت شیوع کرونا تیم های ۵ نفره بسیج هر اداره زیر نظر مدیرکل، مسئول کنترل و اجرای دستور العمل های بهداشتی در آن نهاد شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در گزارش رئیس دانشگاه رنج تعداد بستری طی ۷۲ ساعت کاهش محسوس داشته اما چشم گیر نبود بنابراین نباید فریب بخوریم زیرا تغییری در رفتار کووید ۱۹ ایجاد نشده است.
وی خواستار برگزاری کمیته امنیتی با حضور مسئولان استان شد و گفت: تا ۱۰ آبان مراسمات به تعویق بیفتد زیرا وجهه خوبی ندارد که از یک سو ساز عروسی کوک باشد اما از یک طرف دیگر شاهد مرگ عزیزانمان باشیم همه باید کمک کنند تا شرایط مناسب شود.
کلانتری افزود: خدمات دهی دستگاه ها اینترنتی شود و دستگاه هایی که خدمات الکترونیک ارائه دهند مورد تشویق قرار گیرند بیشتر خدمات غیر حضوری شود حتی خریدها اینترنتی شود و داروخانه و مراکز درمانی می ‌توانند زمان خاصی برای تحویل دارو و رسیدگی به بیماران داشته و به فرد اعلام کنند.
کلانتری با اشاره به اینکه گشت ارشاد سلامت در استان از یک ماه قبل فعال شده است، اظهار کرد: در این محور اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.
مقام ارشد اجرایی در استان با تاکید بر اینکه در بخش اصناف با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: نگاه ما برخورد نیست، اما هماهنگی و تعامل دستگاه‌ ها در تحقق نظارت، شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف پس از تذکر ضروری است.
کلانتری گفت: باید در بخش حمل و نقل نیز رعایت پروتکل ‌ها به شکل سفت و سخت اجرایی شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.
استاندار با اشاره به ردیابی و کنترل بیماران قرنطینه‌ ای، گفت: باید تعیین تکلیف این بخش نیز برای هشدار و آگاهی بخشی رعایت قرنطینه به این افراد اجرایی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: جرائم رانندگان با همکاری راهداری و پلیس انجام شود و به جد این موضوع پیگیری شود و طرح دورکاری همچنان اجرا شود.
کلانتری تصریح کرد: بعد از این زمان مراسمات با هماهنگی ستاد کرونا انجام گیرد مراسمات از لحظه شروع تا ختم تحت نظارت تیمی از مرکز بهداشت باشد.
استاندار افزود: اطلاعیه ترحیم چاپ نشود و هیچ کسی حق دعوت به تجمعات ندارد.
کلانتری از افزایش تست‌ ها در استان تقدیر کرد و گفت: شناسایی زود بیمار مدیریت بهتر و کاهش مرگ و میر را رقم می ‌زند.
کلانتری تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های کشوری در شهرستان گچساران داریم، اما وضعیت شهرستان بویراحمد نیز مطلوب ‌تر از گچساران نیست.
کلانتری با بیان اینکه کمیته فرهنگی نیز در بخش آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت سازی تشکیل شود، گفت: استفاده از ظرفیت بیلبوردها و پتانسیل ‌های فرهنگی ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه هر جایی نیاز بود ضدعفونی شود، گفت: حوزه بهداشت از واحدهای گچساران و بویراحمد از واحدهای سطح مرکز استان تامین کنند اگر کمبودی بود کارگاه‌ های ماسک خانگی تشکیل شود.
استاندار عنوان کرد: صدا و سیما رویکرد تازه ‌ای داشته باشد و از حضور پزشکان و متخصین در شبکه دنا استفاده شود.
وی بیان کرد: تلاش‌ های زیادی همه آحاد مردم و نخبگان داشته‌ اند و توفیقاتی حاصل شده اما در شرایط حساسی اعضای ستاد کردنا با رهبری معظم دیدار کردند فرمایشات ایشان در کل کشور و استان اجرایی شود.
وی تاکید کرد: به دنبال بستن هیچ واحد خدماتی و عدم برپایی عروسی نیستیم اما شرایط اینگونه است و اگر همکاری کنیم شرایط عادی می شود اگر غیر از این باشد جان عزیزانمان به خطر می افتد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*