اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301689
تاریخ انتشار: 1399/08/06 22:32
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 201 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 337 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 136 بيمار كرونايي قطعي بوده و ٢٢ بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 597 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وي اذعان داشت: امروز 376 نمونه از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه درصد موارد مثبت حدود ٥٥ درصد بود و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا مي باشد و بقيه موارد مثبت در شهرستان هاي لنده، باشت، بهميي و چرام هستند.
وي بيان داشت: با اين روند افزايشي در طي روزهاي آينده تعداد تخت هاي موجود كرونايي و تخت هاي ويژه از بيماران كرونايي پر خواهد شد و در ٢ تا ٤ هفته بعد مي تواند باعث مرگ و مير هاي بيشتري شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند. تمهیدانی اندیشیده شده است تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم، گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.
دکتر یزدان پناه استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، رعايت بهداشت فردي، عدم حضور در هر تجمعي، پرهيز از سفر كردن و نرفتن به مكان هاي پرخطر مانند بيمارستانها و موسسات پزشكي بجز در موارد ضروري را در شرايط كنوني لازم بر شمرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*