اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301712
تاریخ انتشار: 1399/08/10 19:19
استاندار خوزستان: ساعت اداری در اهواز و مسجدسلیمان از چهارشنبه کاهش یافت

استاندار خوزستان گفت: اهواز و مسجدسلیمان که اعلام شده است شرایط پرخطری دارند ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ تغییر یافت و در عین حال باید گروه های سه و چهار تعطیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز شنبه ۱۰ آبان ماه در محل استانداری برگزار شد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: شرایط استان به شکلی است که روند بالا اما کنترل شده و شیب افزایشی ملایم است.
استاندار خوزستان افزود: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که این رقم ابتلا را به سمت کاهش پیش ببریم تا این روند به سمت کاهش پیش نرود ما همچنان گرفتار هستیم و بیماران و بستری ها تلفات جدید در میزانی که متاسفانه میزان کمی هم نیست خواهیم داشت.
شریعتی گفت: به صورت نسبی نسبت به کشور شرایط مناسب‌تری داریم اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی در طول هفته های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن پروتکل ها در ادارات در اماکن و غیره نیز کاهش پیدا کرده است و خدای نکرده ظرف دو هفته آینده اثرات آن بروز خواهد داشت.
استاندار خوزستان گفت: باید همه مردم و نخبگان سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف دست به دست هم دهند و مردم را دعوت کنند که رعایت کنند و خسته نشوند و جز با رعایت اصول بهداشتی امکان کنترل شرایط را نداریم.
شریعتی گفت: فرمانداران را مکلف و موظف کردم که به طور جدی در طول هفته های آینده روند را تغییر دهند برخورد کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با کسانی که به سلامت جامعه آسیب بزنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی نماید‌.
استاندار خوزستان گفت: روند انتقال به صورت دورهمی های خانوادگی شده است البته دید و بازدید بسیار خوب است و در اسلام توصیه شده است اما برای امر مهمتر که تندرستی و سلامتی است باید این سنت پسندیده را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.
شریعتی گفت: با شناسایی دارو یا واکسن فرصت برای این امور زیاد است از مردم خواهش می کنم در پارکها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند این تجمعات عامل انتقال بیماری است.
استاندار خوزستان گفت: نقش اساسی و مهم را مردم دارند و خسته نشوند و حساسیت آنها کم‌ نشود. فرمانداران نیز مراقبت کنند مدیران دستگاه‌های اجرایی همینطور.
شریعتی گفت: اهواز و مسجدسلیمان که اعلام شده است شرایط پرخطری دارند ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ تغییر یافت و در عین حال باید گروه های سه و چهار تعطیل شوند.
استاندار خوزستان گفت: سازمان های مختلف از جمله ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی باید گروه های مرتبط و زیر مجموعه خود را مراقبت و مواظبت کنند و پیشگیری کنند تا انشاالله شرایط بهتری را بتوانیم داشته باشیم.
شریعتی گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان نداریم و به صورت مجازی برگزار میشود همچنین جشن های هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم نیز در سطح مساجد برگزار نمیشود و به صورت مجازی خواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*