اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301779
تاریخ انتشار: 1399/08/21 20:29
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 244 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد ١٩ جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 423 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 174 بيمار كرونايي قطعي بوده و 27 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12665 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 448 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(50 درصد)، گچساران(25 درصد)، کهگیلویه (8 درصد)، باشت (6درصد) و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.

دکتر یزدانپناه در ادامه خاطر نشان کرد: یک راه مهم شیوع ویروس کرونا در فصول سرد انتشار ذرات تنفسی شکل گرفته بر اثر سرفه یا عطسه است. این ذرات در فصل سرما استواری و پایداری بیشتری دارند و به علت سکون هوا بیشتر در فضای آزاد و حتی بسته باقی میماند لذا در پاییز و زمستان باید در انتظار فعالیت بیشتر این ذرات باشیم.

وی تصریح کرد: ماسک زدن به شیوه صحیح، رعايت بهداشت فردي، رعايت فاصله فیزیکی و تهويه مناسب می تواند در کاهش روند انتقال بیماری نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: در شرايط موجود كه تجمعات عمومي كم شده است و محدوديت ها بخوبي اجرا مي شود نشست هاي خانوادگي مي تواند راه اصلي انتقال ويروس به ساير اعضا خانواده و جامعه باشد.

وی تاکید کرد: لازم است افراد مشكوكي كه از آنها تست انجام مي شود تا مشخص شدن نتيجه در قرنطينه باقي بمانند و چنانچه نشانه هاي باليني مبتلا شدن به كوويد ١٩ را دارند به مدت حداقل دو هفته در قرنطينه بمانند و مواظب سرايت بيماري به اعضا خانواده خود باشند. همچنین بيماراني كه در قرنطينه مي باشند چنانچه مشكلات تنفسي آنها بيشتر شود، تب آنها افزايش پيدا كند و ساير نشانه هايي كه دلالت بر وخيم شدن وضعيت بيمار باشد بايد به مراكز 16 ساعته استان و يا بيمارستانهاي كرونايي مراجعه نمايند تا در زمان مناسب بستري شوند و درمان هاي لازم را دريافت نمايند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*