اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301788
تاریخ انتشار: 1399/08/22 22:46
یکی از عجایب راهداری و راهسازی این است که وظایف مربوط به ساخت و نگهداری راه ها فی مابین دو اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره راه و شهرسازی تقسیم شد گرچه مدیران و کارکنان به این تقسیم وظایف آشنا هستند و بعضا دچار اختلافاتی در مبحث محدوده وظایف می شوند اما تفکیک این تقسیم کار برای مردم سخت به نظر می رسد

وب گردی پایگاه خبری عصرجهان-صبح روز پنج شنبه تصاویری از واژگونی و سقوط یک دستگاه خودروی سواری در جاده بهبهان به لیکک (حدفاصل ورزرد تا پمپ گاز) در فضای مجازی منتشر شد خوشبختانه براساس اطلاعات دریافتی به سرنشینان خودرو آسیبی وارد نشد.


گرچه علل وقوع یک سانحه رانندگی از سوی کارشناسان مربوطه باید اعلام گردد اما این سانحه دستمایه فعالان فضای مجازی شد تا نقدی بر استاندارهای این جاده داشته باشند
البته یکی از عجایب راهداری و راهسازی این است که وظایف مربوط به ساخت و نگهداری راه ها فی مابین دو اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره راه و شهرسازی تقسیم شد گرچه مدیران و کارکنان به این تقسیم وظایف آشنا هستند و بعضا دچار اختلافاتی در مبحث محدوده وظایف می شوند اما تفکیک این تقسیم کار برای مردم سخت به نظر می رسد


 

بیشتر بخوانید:
روش آسفالت ریزی (لایه دوم_توپکا) جاده لیکک _بهبهان با روش های و استانداردهای معمول همخوانی ندارد+پاسخ مسئولان مربوطه


یکی از کابران فضای مجازی در پی نوشت این تصاویر نگاشت:

جاده جدید بهبهان به لیکک (حدفاصل ورزرد تا پمپ گاز) جاده نیست قتلگاه است...جاده ای که نه علایم هشداردهنده دارد نه خط کشی شده.. پیمانکارجاده که متصل به یکی ازنمایندگان مجلس بود زورش ازمسولین شهرستان بالاتربودوجاده راناتمام به حال خودش رهاکرد!!!!
بارهادرموردخطرات این جاده نوشتم و تذکردادم اماکُوگوش شنوا!!!!؟؟؟
مسولین عین خیالشان نیست...
مثل جاده سه راهی قلات تاسه راهی کت معروف به سه راهی مرگ!!!!
مردم در این جاده که هیچ استانداردی ندارد دچار سانحه می شوند


یکی از کارشناسان مربوطه در پاسخ نوشت:
این جاده تا پنج کیلومتر اول که تحویل اداره راهداری شده هم تابلوهای مربوطه هم خط کشی لازم از طریق اداره راهداری انجام شده و قبل از اینکه سال به پایان برسه همیشه خط کشی استاندارد انجام میشه و اگر نواقصی یا صفحه تابلویی کم رنگ شود تعویض و یا تعمیر میشود
اما پنج کیلومتر قطعه دوم که شروع روکش جدید تا شهرک مطهری هست و همانطور که ملاحظه میفرمایید ناقص رها شده تا زمانی که روکش تکمیل و علائم آن تکمیل نشه و تحویل راهداری نشه اداره راهداری هیچگونه مسئولیتی درقبالش ندارد
این جاده قبل از،شروع پیمانکار کاملا علائم ایمنی اعم از تابلو و گاردریل و خط خط کشی به موقع داشت که با شروع پیمانکار متاسفانه کلیه تابلوها و گاردریل ها را تخیریب و معیوب و از رده خارج کردند
مجددا خدمتتان عرض کنم تا زمانی که این جاده روکش کامل و نصب علائم و تحویل اداره راهداری نشه این اداره هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و این جاده هنوز در حیطه اداره راه و شهرسازی میباشد

اداره راه و شهرسازی هم معتقد است: ۵کیلومتر جاده مورد نظر متولیساختش اداره راه و شهرسازی بود قسمت اعظم کار را پیمانکار انجام دادتا۹۵درصد از تعهداتش انجام داد در صورتی که چیزی نزدیک به ۶میلیارد طلبکارهست امسال که ۵۰۰تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برایش در نظرگرفتند هم در اختیار اداره راهداری قرار گرفت تا روکش آن را تکمیل کنند وظیفه راه وشهرسازی ساخت بود نگهداری و ایمنی و حتی روکش ازوظایف  راهداری و حمل نقل جاده ای می باشد که از برج چهار هم ساخت راه ها به راهداری محول گردید



کانال تلگرام عصر جهان


فاضل
|
Iran
|
1399/08/23 11:08
  +0

  -0
پاسخ
با این وجود که راهداری اداره راه را مقصر میدونه و اداره راه هم راهداری را.. پس تصمیم میگیریم این دوتا اداره بزرگوار وظایف خود را ب نحو احسن انجام میدن مقصر مردم هستن

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*