اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301796
تاریخ انتشار: 1399/08/24 21:54
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که برای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد استعلامی از این دانشگاه گرفته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مهدی بانشی در گفتگو با ایلنا گفت: برای سفر آقای قالیباف رئیس مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استعلامی گرفته نشده و البته ما با هرگونه تجمعی در این شرایط حساس و فاجعه آور کرونایی به شدت مخالفیم.


او با اظهار تاسف از روند رو به رشد آمارهای بیماران کرونایی، بستری‌شدگان و عزادار شدن روزانه خانواده‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نمی‌تواند با سفر هر مسئولی به استان کهگیلویه و بویراحمد مخالفت کند و این وظیفه استانداری است که چنین موضوعاتی را بررسی کند.
عضو ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما مخالف تجمعات بوده و معتقدیم تجمعات، بسترساز شیوع و گسترش ویروس کوید ۱۹ شده و متاسفانه افراد بیشتری را گرفتار خود می‌کند.
بانشی افزود: ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا سقف ۲۰ نفر موافق بوده اما اینکه تجمعی برگزار شود و پروتکل‌ها رعایت نشود بطور حتم مخالف هستیم.
او با تاکید بر اینکه در برگزاری هر نشستی باید فاصله گذاری اجتماعی به نحو قابل قبولی رعایت شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با سفرها مخالفت کنیم اما اگر درخواستی از ما شود ما تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.
بانشی گفت: اجرای پروتکل‌ها بر عهده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده و دانشگاه علوم پزشکی فقط نحوه اجرایی پروتکل‌ها را اعلان می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که این دانشگاه با تجمعات به شدت مخالف و اجازه برگزاری جلسات تجمعی را نمی دهد.
بانشی گفت: ما اطلاعی از چگونه برگزار نشدن سفر آقای قالیباف به استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۹ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه پنج هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۱۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۶ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
او شرایط کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را گذر از وضعیت قرمز دانست و اظهار داشت: اغلب شهرستان‌های این استان در وضعیت مشکی قرار گرفته اند



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*