اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301800
تاریخ انتشار: 1399/08/24 22:53
مطمئناً حضور کسی به‌عنوان سرپرست، یک یا دو روز در هفته در باشت ، جوابگوی نیازهای مجموعه نیست و می‌طلبد که کسی تمام وقت در این حوزه حضور داشته باشد و سیاست‌های ابلاغی را گام‌به‌گام با حساسیت و درایت بردارد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

پایگاه خبری عصرجهان؛ متن ارسالی-هنرمندان باشتی با انتقاد نسبت به این مسئله که حوزه هنری شهرستان باشت توسط مدیر پروازی اداره می‌شود، خواهان انتصاب مدیری مستقر، متعهد و آشنا به مسائل فرهنگی و هنری شهرستان هستند.

در زمینه اهمیت جایگاه هنر به عنوان ابزاری که می‌تواند ناخالصی‌ها و ناپاکی‌ها را از جامعه بزداید، سخن بسیار است و ما قصد نداریم به این مهم بپردازیم. بلکه آن‌چه موجب نگارش این سطور شد، این است که بیش از ۴سال است مدیریت یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری شهرستان باشت یعنی حوزه هنری توسط یک سرپرست غیربومی اداره می‌شود که در واقع مدیریت پروازی دارد و در مسیر چرام کازرون یاسوج در رفت و آمد است.
میزان شناخت ایشان از حوزه هنر در باشت و تعامل‌شان با دیگر مجموعه‌های فرهنگی و هنری چگونه است؟
در این یادداشت به دنبال تضعیف سرپرست حوزه هنری شهرستان باشت نیستیم، بلکه هدف توجه دادن مسئولین تصمیم‌گیر برای اندیشیدن فکری اساسی و انتخاب مدیری بومی و متعهد در این حوزه است.
متاسفانه شهرستان باشت ید طولایی در مدیریت‌های مختلف توسط سرپرست دارد و شاید یکی از دلائل عدم تحقق بسیاری از مصوبات، که مورد انتقاد هنرمندان هم قرار گرفته، همین باشد.
هنرمندان متعهد باشت با انتقاد نسبت به این مسئله که حوزه هنری توسط مدیر پروازی اداره می‌شود، خواهان انتصاب مدیری مستقر، متعهد و آشنا به مسائل فرهنگی و هنری شهرستان هستند.
این درخواست و این انتقاد به هیچ وجه به معنای آن نیست که آقای سید علی شامیری سرپرست فعلی حوزه هنری باشت ، فردی ناتوانمند و یا ضعیف تلقی شود، بلکه با احترام به ایشان و عنایت به سوابق کاری نامبرده، پیشنهاد می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی مدیر حوزه هنری باشت اقدام شود
شهرستان باشت با پیشینه‌ای درخشان در تاریخ ایران اسلامی مهد پرورش علما و شخصیت‌های بزرگی است که هر یک در تاریخ علم، فرهنگ و سیاست این کشور می‌درخشند»، مستدعی است فردی در این موقعیت گمارده شود که بتواند با داشتن آشنایی با این پیشینه، در خدمت اعتلای هنر انقلاب اسلامی در شهرستان برآید.

مطمئناً حضور کسی به‌عنوان سرپرست، یک یا دو روز در هفته در باشت ، جوابگوی نیازهای مجموعه نیست و می‌طلبد که کسی تمام وقت در این حوزه حضور داشته باشد و سیاست‌های ابلاغی را گام‌به‌گام با حساسیت و درایت بردارد.
خوبست کارنامه حوزه هنری شهرستان باشت در این چند ساله اخیر بررسی و مشخص شود در راستای تولید آثار فاخر و حمایت از جریان هنرمندان متعهد انقلابی و تربیت هنرمندان جوان، چه گام‌هایی برداشته شده؟
شاید هم عدم توانایی تربیت مدیران متعهد و متخصص در مجموعه‌های مختلف فرهنگی، هنری و دیگر زمینه‌ها در باشت موجبات معرفی سرپرست و مدیر پروازی را فراهم کرده که این هم ضعفی است که باید جبران شود.

 

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*