اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301844
تاریخ انتشار: 1399/08/30 22:16
ظریفیان: عده‌ای به دلیل بغض به اصلاح طلبان حاضرند ترامپ در رأس کار باشد/واکنش شرمن به شایعه حمله تاسیسات ایران/ادعای نیویورک تایمز درباره پیام عراقچی به بایدن/ زنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری وقت نگذارند!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

ادعای نیویورک تایمز درباره پیام عراقچی به بایدن


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره بازگشت آمریکا به برجام و مشکلات و موانع آن نوشت، «دونالد ترامپ» در حال اعمال تحریم‌های بیشتر و سخت تری علیه ایران است که معکوس کردن این تحریم‌ها دشوار به نظر می‌رسد. نیویورک تایمز در بخشی از این یادداشت، با اشاره به درخواست ایران برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای افزود: ایران می‌گوید که واشنگتن باید کامل به برجام بازگردد و پس از آن ایران به تعهدات خود ذیل این توافق باز خواهد گشت. این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه بازگشت به برجام در حرف ساده، اما در عمل به این راحتی نیست، به نقل از منابعی دیپلماتیک مدعی شد که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی این پیام را به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب (به گفته رسانه‌های آمریکایی) منتقل کند که آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد. با وجود این، این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داده است که تیم جو بایدن، هیچ پیامی از طرف ایرانی دریافت نکرده و گفته‌اند که رسیدگی به این مساله (برجام) فقط بعد از مراسم تحلیف بایدن انجام خواهد شد.

اظهارات پناهیان درباره دست داشتن انسان‌ها در ساخت کرونا


پناهیان: دغدغه اصلی عالم دینی ظهور است برای همین امام خمینی (ره) می‌فرمایند مسئولان کشور اگر به مقدمه سازی و مساله فرج توجه نکنند خیانت کردند؛ فهم و اتخاذ سیاست‌های صحیح تنها از مسئولان کلان نگر مشاهده می‌شود و سطحی نگری، یکی از عوامل مؤثر در چپاول اموال جوامع اسلامی توسط مستکبران و بیگانگان است. تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه مسلمانان باید از بالا به مسائل و طرح‌های ظالمانه طراحان جهان بنگرند، عنوان کرد: برای مثال بی توجهی به کلیات و توجه به جزئیات ویروس کرونا سبب می‌شود، انسان از درک واقعیات باز بماند و برایش پرسش ایجاد نشود که این کرونا به نفع چه کسانی است؟ آیا یک ویروس دست ساز انسان است یا خیر؟ منافع کدام سازمان‌ها با این ویروس تأمین می‌شود؟ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان افزود: انسان کلان نگر همه این پرسش‌ها را کنار هم می‌گذارد و نتیجه گیری می‌کند؛ سردار سلیمانی قیامت اندیش و آینده نگر بود برای همین در مواضع سیاسی بسیار هوشمندانه عمل می‌کرد به حدی که نظر بسیاری از رهبران جهان را تغییر می‌داد. انسان کلان نگر به امور گذرا و بی ارزش علاقه مند نمی‌شود، به امور باقی و ماندگار توجه می‌کند.

ورودی مازندران از گیلان بامداد شنبه بسته می‌شود


محمد آزاد عصر امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود که این اقدام برابر دستورالعمل قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای مازندران صورت می‌گیرد و از ساعت ۲۴ امشب تمامی خودرو‌های دارای پلاک غیربومی از این مسیر به مازندران ممنوع است. وی گفت: از زمان اجرای این محدودیت، تنها خودرو‌های دارای پلاک بومی رامسر، تنکابن و عباس آباد می‌توانند از مسیرو‌های ورودی رامسر وارد مازندران شوند و خودروها با پلاک رامسر برای خروج به سمت گیلان و خودرو‌های شهرستان " رودسر " استان گیلان برای ورود به رامسر باید دارای مجوز فرمانداری باشند. فرماندار رامسر افزود: از ساعت ۲۴ امشب تنها خودرو‌های دارای پلاک استان گیلان می‌توانند از خروجی شهرستان رامسر به استان گیلان بروند. وی تاکید کرد: این تصمیم که دستورالعمل اجرایی مصوبه ستاد ملی کروناست، با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می‌شود و تمامی نیرو‌های راهور و پلیس راه مستقر در ورودی‌های شهرستان رامسر با جدیت نسبت به اجرایی این مصوبه اقدام خواهند کرد.

خطیب جمعه تهران: فشار اقتصادی حاصل نادانی افرادی است که چشم به دشمن دوختند


کاظم صدیقی: در این ایام برادران و خواهران جلسات خانوادگی داشته باشید. دسته جمعی دعا کنید، دعای توسل بخوانید، دعای یستشیر بخوانید، دعای مشلول بخوانید. با این دعاها دریای رحم خدا را به جوش بیاورید؛ باشد که خدا یک دل شکسته ای را بپذیرد و امام زمانمان را برساند و این بلا را از سر بشریت کم کند و این بیکاری و این سرگردانی و این فشار معیشتی، این نادانی بعضی از افرادی که در اقتصاد باید مراقبت می کردند چشمشان را به دشمن نمی دوختند، باید از امکانات داخلی استفاده می کردند. هرچه گفتند داریم ارزان می کنیم هی هر روز. این ها را باید ان شاءالله با تقوا و با معنویت با کار و تلاش و هماهنگی جبران کنیم. نهایتا خدا یک جمله فرموده فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ شما در هر بلایی گرفتار بشید، اونی که همیشه با شما هست اون خداست، اون خداست، خداست. فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ به خدا پناه ببرید. هممون به پناه خدا برویم.

واکنش علم الهدی به پیروزی بایدن


سید احمد علم‌الهدی: امام جمعه مشهد گفت، آنانی که جریان تحول انتخاباتی آمریکا را فرصت می‌دانند، یا واقعاً نادان و ناآگاه هستند، نه یک نادان و ناآگاه معمولی، نادان و ناآگاهی که جهلشان یک جهل مرکب است و از این‌ها جاهل‌تر وجود ندارد و اگر این نیستند، خائن هستند، خیانت‌کار هستند و در مقام خیانت به ملت، آمدند تحول در انتخابات آمریکا را به‌ عنوان فرصت معرفی می‌کنند و سرنوشت و مقدرات این ملت را برای مرتبه دیگر به فسادی بکشند که از این روزی که در فشار اقتصادی هستیم، خیلی بدتر باشد.

ابوطالبی: بازگشت بدون مذاکره به برجام خطای استراتژیک است


حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهور، در یادداشتی توییتری نوشت: التهاباتِ انتخاباتِ آمریکا در حال کاهش است، امّا انتظار برای تحوّل در تعاملات ایران و آمریکا و بازگشتِ همه به برجام روزبه‌روز افزایش می‌یابد. اما آیا بازگشتِ بدون مذاکره و یا بی‌برنامه‌ طرفین، خطایی استراتژیک نیست؟

گمانه‌زنی سردار دهقان درباره انفجار نطنز


سردار دهقان: انفجار نطنز یک خرابکاری صنعتی بود و این موضوعی قطعی است. احتمالا کسانی که متولی نصب یکسری تجهیزات بودند، در زمانی تغییراتی را در آنجا ایجاد کردند که منجر به انفجار شده است.

تکذیب یک ادعا درباره قاضی صلواتی

مدیر عامل خبرگزاری قوه قضاییه رفتن قاضی صلواتی از دادگاه انقلاب را تکذیب کرد و در توییتر خود نوشت: ادعای مطرح از سوی کانال های تلگرامی تایید نمی شود و صلواتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب مشغول به کار است.

توئیت انتخاباتی حاج‌علی‌اکبری و درخواست ابطحی از وی

حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری، با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ از فراهم شدن تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی نوشته و ابطحی پاسخ معناداری به او داده است. حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، در حساب توییتری خود پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده نوشت: «انتخابات ۱۴۰۰ نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان اسلام خواهد بود؛ زمینه‌ها برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی در حال فراهم شدن است.». این پیام حاج علی اکبری، با پاسخ سید محمد علی ابطحی همراه شد. ابطحی نوشت: «جناب حاج علی اکبری یه جایی هم اسم مردم را برای حفظ ظاهر هم که شده می‌آوردین! حداقل اسمش انتخاباته».

فعال اصولگرا: زنان بهتر است به فعالیت‌های آموزشی بپردازند

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور درباره نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان در بخش آموزش و پرورش، آموزش عالی و پزشکی که زمینه بیشتری دارند فعالیت کنند و خیلی برای نامزدی در این انتخابات وقت نگذارند چون تجربه نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که داوطلبان زن را نمی‌پذیرند. سید رضا اکرمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: چون در پنج دوره توفیق حضور در مجلس را داشتم به عنوان یک علاقه‌مند مذاکرات مجلس را پیگیری می‌کنم. تقریبا دو سوم اعضای مجلس یازدهم جدید هستند و از تجربه کمتری برخوردارند. نمایندگان این مجلس مقداری شتاب زده عمل می‌کنند و آن طور که باید و شاید به شرایط پیش آمده در اثر کرونا و تحریم توجه جدی ندارند. از سوی دیگر دولت هم سال آخر ریاست جمهوری را می‌گذراند. این عوامل دست به دست هم داده که آنطور که باید و شاید رابطه بین دولت و مجلس مناسب، قوی، هماهنگ و تنگاتنگ نباشد من حیث المجموع شرایط را برای مجلس دوره یازدهممتوسط می بینیم. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در ملاقاتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان به مجلسیون توصیه کردند که بدون تنش و تقابل، طبق قانون سخن بگویند و عمل کنید.

ادعای تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق کشورهای عربی

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس، با اشاره به تمایل دولت کنونی آمریکا به مذاکره با ایران، مدعی تبادل پیام میان تهران و واشنگتن از طریق برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد. در حالی‌ که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در گفت‌وگویی اعلام کرد: «ما مخالف مذاکره نبودیم، مخالف مذاکره هم نیستیم، مذاکره هم در چارچوب ۱+۵ امکان‌پذیر است، اما ورود آمریکا به این چارچوب نیازمند این است که خودش را با مقررات تطبیق دهد. ما هم نمی‌گوییم که خود را با مقررات تطبیق نمی‌دهیم. اگر آمریکا خود را با مقررات تطبیق دهد، ما نیز خودمان را با مقررات تطبیق می‌دهیم و این موضوعی است که صریحاً اعلام شده است.» الشرق الاوسط، به نقل از تیموتی لیندرکینگ، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس مدعی شد که دولت کنونی آمریکا تمایل واقعی به مذاکره مستقیم با ایران داشت؛ اما تهران این مساله را نپذیرفت و به رفتارهای خود ادامه داد. وی گفت: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا به واسطه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) رد و بدل شد. این مسئول آمریکایی بدون اشاره به زمان تبادل پیام ها و بدون نام بردن از واسطه ها گفت: امیدواریم که واشنگتن و تهران بر خلاف تماس های غیر مستقیمی که در راستای تبادل زندانیان و دیگر امور از طریق واسطه ها داشتند، به مذاکره مستقیم برسند.

ظریفیان: عده‌ای به دلیل بغض به اصلاح طلبان حاضرند ترامپ در رأس کار باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عده‌ای به دلیل بغض نسبت به اصلاح طلبان حاضرند که ترامپ در رأس کار باشد تا اصلاح طلبان استفاده‌ای نکنند. غلامرضا ظریفیان در گفت‎وگو با ایلنا در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا و حملات برخی از گروه‌ها به وزیر امور خارجه و برجام، اظهار کرد: در ارتباط با برجام ایران وارد مذاکره شد و این کار با مجوز رهبری انجام شد که دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود. منطقی است که آن دستاورد مجدداً‌ باید در جایگاه خود قرار بگیرد. حتی اشخاصی که در تبلیغات بیرونی‌شان با این قضیه مخالفت می‌کنند در اظهارات داخلی‌شان معتقدند که برجام نادرست نبوده و ترامپ پیمان شکنی کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کرده است.این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر اجماع مسئولان نظام در خصوص برجام نبود، قطعا این اتفاق نمی‌افتاد. در اجرای برجام از سوی طرف خارجی بد عهدی‌هایی صورت گرفته است اما بی شک برجام یکی از مدبرانه‌ترین و منطقی‌ترین تصمیماتی بوده که ایران گرفته و سایه بسیاری از خطرها را دور کرده است. وی اضافه کرد: نتیجه انتخابات هر کشوری برای جهان مهم است و متناسب با توانمندی و قدرت یک کشور، نتیجه انتخابات می‌تواند تأثیرگذارتر باشد.

قوامی: فقط ۱۰ درصد اختیارات متعلق به رئیس‌جمهور است

قوامی با اشاره به اینکه نمایندگان به جای اجرای شعارهایشان، به دولت حمله می‌کنند، تصریح کرد: اساسا در جمهوری اسلامی، اختیارات رئیس جمهور و دولت در کشور ۱۰ درصد است و شاید ۹۰ درصد اختیارات در دستان قدرت‌های دیگر است؛ بنابراین این نهاد‌ها همواره نیاز به دولتی داشتند که همه مشکلات را به گردن آن رئیس جمهور و دولت، بیندازند. این چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: از این روی بنده بر این باورم که در این دوره هم، وضعیت بدین گونه است و تا یک سال باقی مانده ریاست جمهوری روحانی، همه تلاش مجلس و نهاد‌های قدرت این است که مشکلات را به گردن دولت و رئیس جمهور بیندازند. در حالی که ۹۰ درصد عامل ایجاد مشکلات برای کشور از سوی بخش‌های دیگر است نه اینکه از سوی دولت و رئیس جمهور باشد. این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: بنابراین این روش همچنان برقرار خواهد بود و تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر دولت و رئیس جمهور می‌شکنند تا اینکه خودشان را مبرا از مشکلات بدانند.

اعلام آمادگی سپاه برای مقابله با گرانی

فرمانده سپاه تهران گفت: سپاه ظرفیت‌های متنوعی دارد که در این موضوع برای کمک به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متصدی در حوزه کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار بسیج خواهد کرد. سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به تشکیل «قرارگاه ۱۷ ربیع» برای کنترل قیمت‌ها و با بیان اینکه مقابله با گرانی‌ها به سپاه واگذار نشده است، گفت: سپاه در مقوله کنترل قیمت‌ها با دستگاه‌های متصدی در حال همکاری است. وی ادامه داد: سپاه ظرفیت‌های متنوعی در اختیار دارد که در این موضوع برای کمک به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متصدی در حوزه کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار بسیج خواهد کرد تا کار به خوبی پیش برود. فرمانده سپاه تهران گفت: کاری که ما در سپاه تهران انجام داده‌ایم این است که تقریباً در تمام تیم‌هایی که برای بازرسی و برخورد با محتکران و گران فروشان و خدایی ناکرده کسانی که کالاهای تقلبی توزیع می‌کنند، یک نفر هم از بسیج حضور دارد. ما با اطلاعاتی که از مردم و شبکه عمومی مردم جمع آوری می‌کنیم، سعی می‌کنیم این تیم‌ها به جاهای دقیق اعزام شوند و وقت آنها کمتر گرفته شود. سردار یزدی در ادامه با اشاره به شناسایی و کشف انبارهای احتکار اقلام بهداشتی و… از ماه مبارک رمضان تاکنون گفت: در این ایام ۸۰ هزار حلقه لاستیک خودرو، ۲۴۳ دستگاه خودرو تویوتا، ۲۵۵ هزار ماسک، هزار و ۷۷۰ فیلتر ماسک، هزار و ۶۰۰ عینک محافظ چشم، دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستکش پزشکی، مقادیری الکل، ۸۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، محلول ضدعفونی دست، لباس گان و تب‌سنج کشف شد.

پس لرزه‌های تخریب خانه زن بندرعباسی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد تخریب خانه زن بندرعباسی که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، گفت: از وزیر کشور درباره چرایی تکرار چنین مسائلی توضیح خواهد خواست. سمیه رفیعی، نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر از سفرش به بندرعباس برای بررسی موضوع صید ترال خبر داد و در مورد تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، نوشت: «فردا در سفری که برای پیگیری روند ممنوعیت صید ترال به ⁧‫بندرعباس‬⁩ خواهم داشت، پیگیر روند درمان این زن مظلوم سرپرست خانوار خواهم بود. ضمنا پیگیری روند اصلاح قوانین موجود در مجلس و نیز توضیح از وزیر کشور درباره چرایی تکرار مسائلی از این دست در دستور کار خواهد بود.» روز گذشته، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران شهرداری بندرعباس اقدام به تخریب خانه یک پیرزن کردند.

یک پیش‌بینی عجیب از وزیر خارجه اسبق عراق

وزیر اسبق امور خارجه عراق و عضو بلندپایه پارتی، از شدت یافتن تشنجات این کشور در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، هشدار داد. هُوشیار زیباری، وزیر اسبق امور خارجه عراق، در یک پیام توئیتری از شدت یافتن تشنجات عراق در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابو مهدی مهندس، معاون فرمانده حشد شعبی عراق، خبر داد. زِباری، در توئیت خود نوشته است: حملات موشکی به منطقه سبز در بغداد پایتخت، اقدامی خطرناک از سوی شبه‌نظامیان است. او همچنین می‌گوید: در سالگرد کشتن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس اوضاع بدتر خواهد شد، باید دولت عراق خود را برای بدترین احتمالات آماده کند.

واکنش شرمن به شایعه حمله تاسیسات ایران

وندی شرمن ابراز نگرانی از گزارش‌هایی از بررسی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تاکید کرد: این امر می تواند به سرعت به جنگی گسترده تر از تاسیسات هسته‌ای منجر شود. از این روی، ما در موقعیت سخت واقعی قرار داریم.

قاضی‌پور: به ما اجازه ورود به مجلس را نمی‌دهند

نادر قاضی پور، نماینده سابق مجلس در پاسخ به این که با توجه به سابقه ای که برخی نمایندگان در ادوار گذشته دارند، آیا نمایندگان ادوار نظر مشورتی هم به نمایندگان مجلس یازدهم می دهند، گفت: ملاقات ها ممنوع شده است، مجلس به نمایندگان ادوار اجازه ورود نمی‌دهد. نمایندگان ادوار می توانستند بهترین کمک کننده نمایندگان فعلی باشند. باید از تجربه آنها استفاده کرد. من فقط شنیده ام از وجود فولادگر در کمیسیون ویژه استفاده می شود. خیلی از روسای کمیسیون ها با اطلاعات غنی داشتیم که آقایان از آنها، استفاده نمی کنند.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*