اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301878
تاریخ انتشار: 1399/09/11 20:15
رییس مرکز بهداشت شهرستان ایذه:
هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات و حذف پایدار قلیان از سطح شهر صورت گیرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، رییس مرکز بهداشت شهرستان ایذه عنوان نمود: برنامه « شهر بدون دخانیات» به زودی در شهرستان ایذه  اجرا می شود، در این برنامه که دارای یک چشم انداز ۵ ساله تا سال ۱۴۰۴ تحت نظارت بازرسان سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد تلاش می شود تا با همکاری مردم، اصناف و دستگاه های اجرایی و نظارتی به سوی شهری بدون دخانیات پیش برویم.


وی افزود: هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات و حذف پایدار قلیان از سطح شهر صورت گیرد. از جمله موارد قابل توجه در این برنامه ممنوعیت خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی، اجرای ممنوعیت تبلیغات دخانیات ، افزایش نرخ جرایم به میزان ۲۰۰ درصد و مشخص نمودن پارک یا بوستان بدون دخانیات و اجرای برنامه های فرهنگی می باشد. همچنین در چشم انداز بلند مدت این محدودیت به سایر شهرستان های استان  نیز گسترش پیدا خواهد کرد.
معاون بهداشتی شبکه بیان داشت: از آنجا که طبق قانون خرید و فروش و عرضه دخانیات در محدوده مدارس، مراکز فرهنگی و مذهبی و اماکن ورزشی ممنوع است، تلاش می شود که با همکاری مردم و اصناف ضمن فرهنگ سازی در این خصوص، اقدامات قانونی و نظارتی برای اجرای قانون صورت گیرد. وی یادآور کرد این طرح نیز به صورت پایلوت در روستای پشت پیان به زودی اجرا خواهد شد .

خبرنگار: رحیم آورچه

برچسب ها:
ایذه ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*