اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302068
تاریخ انتشار: 1399/10/18 21:55
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:
سید عیسی حسنی: بر اساس رأی هیئت عمومی دیوان عالی کشور دریافت هرگونه سود مازاد برقراردادهای اعطای تسهیلات بانکی باطل شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع از وقوع جرم دادگستری استان با  اعلام این خبر اظهار کرد: به موجب رأی وحدت رویه شماره 794 هیات عمومی دیوانعالی کشور وفق ماده 471 قانون آیین دادرسی کیفری، هرگونه سود مازاد بر قراردادهای بانکی توسط بانک ها ممنوع است.

معاون قضایی دادگستری استان در ادامه افزود: در اجرای این رأی، کلیه دوایر اجرای اداره ثبت اسناد و املاک مؤظفند در مواقعی که بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری در اجرای قانون نحوه وصول مطالبات بانک ها، درخواست اجراء به منظور وصول مطالبات می کنند، در احتساب سود تسهیلات، مفاد رأی وحدت رویه مذکور را رعایت، و سپس نسبت به صدور اجراییه اقدام نمایند.

حسنی در پایان اظهار داشت: مستفاد از رأی وحدت رویه 794 هیئت عمومی دیوان عالی کشور با توجه به آمره بودن مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، راجع به حداقل و حداکثر سهم بانک ها و مؤسسات اعتباری اعم از دولتی و غیردولتی، شرط دریافت سود مازاد بر مصوبات در قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی باطل است.

 

 



کانال تلگرام عصر جهان


dost
|
Iran
|
1399/10/20 08:17
  +0

  -0
پاسخ
ای حالو
طرف 15 تومان وام میده اول کار 3.5 بر میداره مابقی را هم با سود 18 درصد میگیره یک روز هم دیر کرد داشتی اون هم جدا حساب میشه یکی نیست بگه وام 15 تومانی 3.5 اول چه میشه و چرا پرداخت نمیشود و تا قسط اخر هم کلا سر در گم میشود

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*