اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302084
تاریخ انتشار: 1399/10/22 11:23
نانسی پلوسی: طرح استیضاح ترامپ هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، نانسی پلوسی،‌ رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئيس جمهوری این کشور هرچه سریع‌تر در این مجلس ارائه خواهد شد. طرح فوری استیضاح دونالد ترامپ ممکن است تا پایان روز دوشنبه ۱۱ ژانویه به مجلس برده شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به خطاب به همکاران خود اعلام کرد:‌ «ما به‌شکل اضطراری عمل خواهیم کرد، چون این رئیس جمهور خطر قریب‌الوقوعی دارد.» و افزود: «وحشت از هجوم پیوستهٔ این رئيس جمهوری به دموکراسی ما شدت گرفته و بنابراین عمل فوری لازم است.»

از سوی دیگر قرار است روز دوشنبه تیمی به‌سرپرستی نانسی پلوسی مصوبه‌ای را به ‌رأی بگذارند که از مایک پنس،‌ معاون رئیس جمهور و نیز مقامات کابینه می‌خواهد تا با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دونالد ترامپ را از کار بر کنار کنند. رأی نهایی به این مصوبه تا روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

همزمان با فشارهای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌منظور خارج کردن دونالد ترامپ از کاخ سفید، دو سناتور هم‌حزبی دونالد ترامپ از ایالت‌های پنسیلوانیا و آلاسکا نیز خواستار آن شدند که وی «استفعا کند و هرچه زودتر کنار برود.»

فشار شرکت‌های چندملیتی بر نمایندگان حامی ترامپ
شرکت‌های عظیم و چندملیتی آمریکایی نیز به رویدادهای هفتهٔ پیش در کنگرهٔ آمریکا واکنش نشان دادند. برای نمونه، کیم کِک، رئيس انجمن شرکت‌های بیمه آمریکا «بلو کراس، بلو شیلد» اعلام کرد که از سناتورهای جمهوریخواهی که پیروزی جو بایدن را به چالش کشیده‌اند حمایت مالی نخواهد شد و گفت: «کمک به نمایندگانی را که به ویرانی دموکراسی ما رای دادند را متوقف می‌کنیم.»

همچنین سیتی گروپ، شرکت چند ملیتی خدمات بانکی که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد اعلام کرد که تمامی پشتیبانی‌های مالی سیاسی خود را به‌مدت سه ماه متوقف خواهد کرد. کندی وولف، مدیر امور دولتی این شرکت اعلام کرد: «مطمئن باشید که ما از نامزدهایی که حاکمیت قانون احترام نمی‌گذارند پشتیبانی نمی‌کنیم.

هفتهٔ گذشته و به‌هنگام نشست اعضای کنگرهٔ ایالات متحده، که به‌منظور تأیید نهایی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت گرفته بود، شماری از هوادارن دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند و ضمن درگیری با پلیس وارد آن شدند. در جریان این درگیری‌ها ۴ معترض و یک افسر پلیس جان باختند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*