اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302107
تاریخ انتشار: 1399/10/26 22:11
تلاش اصولگرایان برای کاندیداتوری رئیسی در ۱۴۰۰ / عارف: بحث کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است / صادق خرازی: مشکل این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

اشاره محسن هاشمی به حوادث ۸۸، حصر، محدودیت خاتمی، ردصلاحیت هاشمی

هاشمی یادآور شد: ما در گذشته حوادث سال ۸۸ و ۸۹ را داشتیم که منجر به کنار گذاشتن شیخ اصلاحات و نخست وزیر دوران جنگ و باعث محدودیت برای رییس دولت اصلاحات شد یا در این سال ها قطعنامه‌های شدید سازمان ملل علیه ایران و تحریم‌های شدید علیه کشورمان را داشتیم که منجر به تحریم کمرشکن اقتصادی شد یا رد صلاحیت آیت الله هاشمی و سازوکار برجام را داشتیم که روی کارآمدن ترامپ نگذاشت از آن استفاده کنیم و حوادث آبان ۹۸ و تصویب نکردن FATF را داشتیم و بعد به هم شیوع ویروس کرونا رسیدیم و اکنون نیز نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ هستیم.

مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری زنان باردار نداشته است

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته مدعی شد که مجلس شورای اسلامی غربالگری اجباری زایمان را لغو کرده است. او در توییتی نوشت: «عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت. بالاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس، اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویزهای غیراستاندارد و غیرمتقن علمی ـ که باعث قتل جنین می‌شد ـ برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست.» ساعاتی پیش اما او این توییت را حذف کرد. خزعلی پیشتر نیز از اجباری بودن غربالگری پیش از زایمان انتقاد کرده و گفته بود: «در حال حاضر کشورهای غربی غربالگری را قبول ندارند و مردم را به افزایش جمعیت تشویق می‌کنند.» حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید دارد که مجلس هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است. او توضیح داد: این بحث‌ها در کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده طرح شده که سه عضو مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دارد، اما هنوز این مساله تصویب نشده است.

صادق خرازی: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم

خرازی با تأکید بر اینکه مشکل کشور مدیریتی است، گفت: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد (نخست‌وزیر کشور مالزی) نداریم که درد مردم و مشکل کشور را بفهمد. ماهاتیر محمد همان روزی نخست‌وزیر شد که میرحسین موسوی نخست‌وزیر بود. خط فقر مالزی ۷۸ درصد بود و مردم روی درخت‌ها می‌خوابیدند، اما اکنون ببینید که مالزی نسبت به ایران در چه شرایطی است. وی ادامه داد: اکنون کشور مالزی جزو تنها کشور‌های منطقه آسیای جنوب شرقی است که هم حرفی برای گفتن دارد و هم خود را در تراز جهانی می‌بیند. خرازی افزود: ۴۰ سال پیش وقتی در حال اعزام به مصر بودیم از فرودگاه دوبی باید پرواز می‌کردیم. وقتی که از فرودگاه به سمت شهر حرکت کردیم طوفان شن آمده بود و راننده نمی‌دانست جاده کجاست، اما این دوبی امروزی بر اساس یک عقل خردمند ساخته شده است. به عبارتی درست است که خارجی‌ها به دوبی کمک کرده‌اند، اما عقلی بوده که بخواهد و دوبی را این گونه بسازد.

ادعایی جدید از رایزنی با سیدحسن خمینی برای ۱۴۰۰

یک فعال رسانه ای مدعی رایزنی ها با سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری در سال ۱۴۰۰ شد. فرید مدرسی فعال رسانه ای در توئیتی نوشت؛ رایزنی ها با سیدحسن خمینی جدی تر شده است. حاضران گفته اند او صحبت ها را می شنود و سخنی در رد و تایید نظرات نمی گوید. البته درباره تحلیل ها و روایات از آینده و امروز سوالاتی می پرسد.

تلاش اصولگرایان برای کاندیداتوری رئیسی در ۱۴۰۰

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر رئیسی نیاید، اصولگرایان با تعدد کاندیداها و نرسیدن به وحدت شکست می‌خورند. «سید محمد حسینی»، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، درباره بیانیه این کانون مبنی بر درخواست کاندیداتوری از رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ به برنا گفت: ما در کانون دانشگاهیان بعد از چند ماه بررسی میدانی وتحلیل نظرسنجی‌های متعدد پیرامون نتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیداها، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط کرونایی که جلسات سخنرانی، سفرهای استانی و اجتماعات محدود شده، کاندیداهای کمتر شناخته شده به سختی می‌توانند در مدت کوتاه باقی‌ مانده به معرفی سوابق، دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند و وارد گود رقابت شوند. تنها شخصیت هایی قادر به ورود در این کارزار پیچیده و دشوار هستند که مردم با کارنامه کاری آنان به خوبی آشنا و به کارآمدی و کفایت آنان اعتماد و اطمینان داشته باشند تا هم سطح مشارکت افزایش یابد و هم با طیب خاطر به گزینه مورد وثوق خود رای دهند. او ادامه داد: در بین گزینه‌های مطرح با وجود احترامی که برای همه آنها قائل هستیم فکر می‌کنیم، رئیسی می‌تواند موجب کاهش مشکلات کشور شود و از طرفی او از جایگاهی برخوردار است که مورد قبول و وفاق همه نیروهای جبهه انقلاب است و می‌تواند از همه عناصر متعهد و توانمند در دولت آینده استفاده کند و همه حاضر به همکاری با او در سطوح مختلف مدیریتی هستند و در نتیجه دولتی مقتدر و کارامد شکل می‌گیرد.

آخرین تصمیمات شورای وحدت برای انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره تصمیم گیری برای اختصاص سه کرسی در شورای عالی وحدت به شورای ائتلاف اظهار کرد: قبلا صحبت از عضویت ۲ نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف ۳ کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود، اما نمی‌دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر. شورای وحدت فرایند همگرایی بین نیرو‌های اصولگرا و انقلابی را پیش می‌برد و برای رسیدن به اجماع اجماع پیشنهاد ویژه‌ای را به شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب داده است. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ترکیب شورای عالی وحدت گفت: اعضای هیأت عالی شامل آیت الله موحدی کرمانی، آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب الدین صدر و عبدالحسین روح الامینی از احزاب، آقای حسین الله کرم از «مجموعه پیشکسوتان جبهه و جنگ» و سیدمحمد حسینی از تشکل اساتید هستند. این فعال اصولگرا افزود: البته «جامعه مدرسین»، «جبهه پایداری»، «هیئات رزمندگان»، «زنان» و «دانشجویان و جوانان» نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند که در مجموع تعداد اعضای شورای عالی ۱۷ نفر می‌شود. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره تصمیم گیری برای اختصاص سه کرسی در شورای عالی وحدت به شورای ائتلاف اظهار کرد: قبلا صحبت از عضویت دو نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف سه کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود، اما نمی‌دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر. وی درباره هماهنگی شخصیت‌های اصولگرای در مظان کاندیداتوری اظهار کرد: هیأت اجرایی به ریاست آقای منوچهر متکی تشکیل شد و قرار است درباره این موضوعات تصمیم گیری کند. مصباحی مقدم درباره درخواست رسمی شورای عالی وحدت از آیت الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

عارف: بحث کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است

عارف افزود: ما باید با تابلوی اصلاح طلبی و با رویکرد و برنامه‌های مشخص و با تکیه بر تجارب موفق دولت اصلاحات، اعتماد مردم را دوباره جلب کنیم. واقعیت این است که مهمترین چالش ما یعنی هم نظام و کشور و هم جریان اصلاحات، برگرداندن اعتماد مردم است. ما باید در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شویم تا از یکدست شدن نظام سیاسی کشور جلوگیری کنیم و جلوی روندهای مخرب را بگیریم.وی ادامه داد: ارائه راهکارهای درست قطعاً بر روند مدیریت کشور موثر خواهد بود، ما باور داریم که اگر در مسیر درست حرکت کنیم، اعتماد مردم را دوباره به دست خواهیم آورد. استفاده از هر گونه کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است. افراد شایسته درون جریان اصلاحات بسیار داریم. باید با استفاده از نیروهای شایسته و کارآمد، بسیاری از برنامه‌ها را برای پاسخگویی به همه مطالبات مردم انجام دهیم.رئیس بنیاد ایرانیان با بیان اینکه امروز همه ما اصلاح طلبان البته با ایستادگی بر اصول و مبانی اصلاحات نیازمند اصلاحات اقتصادی سیاسی و فرهنگی هستیم و نه ماله کشی گفت: نیازمند صداقت با خود و ملت هستیم؛ نیازمند حاکمیت فرهنگ خدمتگزاری به مردم هستیم و نه نگاه قیم مآبانه و اربابی بر مردم.

استعفای کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی پذیرفته نشد

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با استعفای دبیر کل حزب مخالفت کرد. «مهران فرجی» مسئول روابط عمومی حزب اعتماد ملی روز جمعه به ایرنا گفت: جلسه شورای مرکزی این حزب با دو دستور جلسه بررسی استعفای دبیرکل و بحث پیرامون معرفی کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد.وی افزود: درباره پیشنهاد استعفای دبیرکل بحث شد و در نهایت اکثریت اعضای شورای مرکزی به استعفای دبیرکل حزب رای ندادند. مسئول روابط عمومی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: همچنین مقرر شد حزب اعتماد ملی اعتراض خود مبنی بر صلاحیت دبیرکل این حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب ارسال و پی‌گیری کند. وی خاطرنشان کرد: دستور بعدی جلسه بحث و بررسی در مورد معرفی نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است که نتیجه این دستور اعلام می‌شود.

رابرت دنیرو: ترامپ را تحویل ایران دهید

پس از انتشار توئیتی از سوی رابرت دنیرو برای تحویل ترامپ به دولت ایران، توئیتر حساب این بازیگر آمریکایی را بست.دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا تا چند روز دیگر قدرت را باید به بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور بدهد. ترامپ هوادارانش را به ایجاد آشوب در آمریکا تشویق کرده بود که در جریان این اتفاق ۵ نفر کشته شدند.رابرت دنیرو، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، کاریکاتوری از ترامپ را در حساب توئیتر خود منتشر کرد و خواستار بازگرداندن او به ایران شد، که همین پست باعث بسته شدن حساب او در این شبکه اجتماعی شد. این کاریکاتور ترامپ را در حالی که از یک هواپیما آویزان شده و به سمت تهران فرستاده می‌شود، نشان داده است.

ظریف: کره زمین بدون رژیم ترامپ بهتر خواهد بود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به روزهای پایانی شرم‌آور رژیم ترامپ تاکید کرد که کره زمین بدون آن‌ها بهتر خواهد بود.به گزارش جمعه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، ظریف در این توئیت افزود: خسارتی که رژیم ترامپ به بشریت وارد آورده از دید افراط‌گرایان این رژیم کافی نیست.وی تصریح کرد: در لیست تروریسم قرار دادن حوثی‌ها که به بدترشدن کابوس بشردوستانه در یمن منجر می‌شود و دروغ‌های جنگ‌افروزانه پمپئو علیه ایران در روزهای پایانی شرم‌آور این رژیم، نشانگر بی‌اعتنایی کامل به صلح است.

بایدن مجری تحریم‌های ایران را معاون سیا کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، دیوید کوهن معاون پیشین سازمان جاسوسی سیا را بار دیگر برای دولت خود برگزید.به گزارش ایرنا، دیوید اس. کوهن در موضوعات امنیت ملی، امور مالی و حقوقی تجربه دارد. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به عنوان معاون رئیس سیا فعالیت می‌کرد.در این پست، او با مدیریت عملیات داخلی و جهانی سیا، نظارت بر مدرن‌سازی استراتژیک این سازمان و هدایت جمع آوری، تحلیل و اقدام اطلاعات خارجی همکاری داشت.وی پروژه‌های ویژه‌ای را در زمینه فناوری‌های جدید و چگونگی کار بهتر با شرکت‌ها در پیشبرد ماموریت سیا هدایت کرد.در پایان دوره تصدی خود، کوهن به مدال برجسته هوش، بالاترین نشان سیا، اعطا شد. کوهن پیش از نقش خود در سیا، به عنوان معاون تروریسم و ​​اطلاعات مالی در وزارت خزانه داری فعالیت داشت.

نقل‌قولی از مقام ارشد نظامی چین درباره قدرت ایران

آذرافروز یادآور شد: زمانی در یکی از برنامه‌های نظامی که در چین حاضر شده بودم با یک جمله از فرمانده نیروی زمینی ارتش چین روبه‌رو شدم که برایم بسیار جالب بود، او گفت ما هم‌پیمان ایران هستیم، چون ایران تنها کشوری است که توانسته پوزه آمریکایی‌ها را در منطقه به زمین بزند. مقام ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران امروز در چنان سطحی از آمادگی قرار دارد که دشمنان حتی به خود جرات گستاخی علیه ایران را به خود نمی‌دهند.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*