اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302108
تاریخ انتشار: 1399/10/27 00:54
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:
جهان نژادیان: در حال حاضر آرد کلیه نانوایی ها طی سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچگونه تاخیری در اختیار آنها قرار می گیرد و این موضوع نشان دهنده وضعیت کاملا مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهاڽ، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه وضعیت موجودی ذخایر گندم در استان را مطلوب دانست و گفت: استان خوزستان بعنوان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور هیچ گاه برای تامین آرد و مصرف خود دچار کمبود نشده است.

ایشان با بیان اینکه در سال جاری بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار تن گندم بصورت مستقیم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است اظهار داشت: سالیانه حدود ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار تن گندم جهت مصرف درون استانی نیاز است که با وجود تولیدات بی نظیر کشاورزان جای هیچگونه نگرانی و ایجاد دغدغه درخصوص تامین آرد و نان را نخواهیم داشت.

در حال حاضر آرد کلیه نانوایی ها طی سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچگونه تاخیری در اختیار آنها قرار می گیرد و این موضوع نشان دهنده وضعیت کاملا مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان می باشد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان تصریح کرد: اطاعات کامل واحدهای نانوایی جهت استفاده از سامانه هوشمند پایلا در حال ثبت و بروز رسانی هستند و بزودی این اطلاعات نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه پایلا می تواند تا چه میزان مانع از هدررفت منابع کشور شود گفت: با ثبت اطلاعات کامل واحدهای تولیدی نان، توزیع آرد هوشمند خواهد شد و پس ازآن تمام مراحل حمل و نقل آرد از کارخانجات تا واحد نانوایی و تحویل آن به صورت بر خط توسط ناظرین پایش خواهد شد.

وی افزود: فروش آرد یارانه ای به نانوایی های معمولی و فانتزی پزها با دوقیمت متفاوت از طریق ۲ سامانه بانک سپه و سایر مصارف عرضه خواهد شد که آرد یارانه ای نوع اول حاصل از فروش گندم ۶۶۵۰ ریالی و آرد یارانه ای نوع دوم از طریق فروش گندم ۹۰۰۰ ریالی به کارخانجات آرد سازی تهیه و توزیع می گردد.

جهان نژادیان با بیان اینکه میزان سهمیه آرد اختصاص یافته با توجه به آمار جمعیتی و تصمیم گیری شورای گندم، آرد و نان هر شهرستان تعیین می گردد اظهار داشت: به ازای هر نفر بطور میانگین سهمیه مصرف ۷٫۵ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده ولی با توجه به جمعیت روستایی و عشایری این مقدار در برخی از شهرستان ها موجب شده تا سهمیه اختصاص یافته با تغییراتی مواجه شود.

وی افزود: حسب دستور مقام معظم رهبری و به منظور رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه در ایام خاص با دریافت مجوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران تحت عناوین کمک های مومنانه با همکاری نهادهای ذی صلاح و موسسات خیریه اقدامات مناسبی را به انجام رساندیم و همواره تلاش نمودیم تا در امنیت غذایی جامعه نقش موثری ایفا کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*