اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302169
تاریخ انتشار: 1399/11/09 23:24
این متخصص سیاهچاله‌ها می‌گوید که در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی «اولین نشانه از یک زندگی هوشمند فرازمینی» را زمانی دیده که شیئی شبیه به سیگار برگ، با تمام سرعت از منظومه شمسی عبور کرده است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورو نیوز، عبور چیزی شبیه به یک ماشین فضایی از منظومه شمسی در سال ۲۰۱۷ میلادی، اخترشناسان را بطور جدی دچار آشفتگی کرد؛ تا حدی که برخی آن را نشانۀ حیات فرازمینی دانستند

یکی از این دانشمندان آوی لوئب، کیهان‌شناس و فیزیکدان اسرائیلی‌-آمریکایی است که همچنان از نظریه وجود یک زندگی فرازمینی دفاع می‌کند.

 

 

او که در حال حاضر مدیر گروه نجوم در دانشگاه هاروارد است، در مقالۀ اخیر خود می‌نویسد: «اگر درست تشخیص داده باشم، این بزرگترین کشف تاریخ بشر خواهد بود.»

 

این متخصص سیاهچاله‌ها می‌گوید که در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی «اولین نشانه از یک زندگی هوشمند فرازمینی» را زمانی دیده که شیئی شبیه به سیگار برگ، با تمام سرعت از منظومه شمسی عبور کرده است.

 

این شیء فضایی که «Oumuamua» به معنای «پیام‌رسان» نام گرفته، توسط تلسکوپ Pan-STARRS1 در هاوائی دیده شده است و گفته می‌شود که طولی آن ۴۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر بوده است.

 

آوی لوئب معتقد است سرعت این شیء به قدری زیاد بوده که تنها می‌توانسته از ستاره‌ای در دوردست‌ها وارد منظومه شمسی شده باشد. بر این اساس به نظراو، این شیء، اولین جسمی بوده که از منظومه‌ای دیگر کشف شده است.

 

 

با این وجود بسیاری از اخترشناسان با نظریات او موافق نسیتند؛ از جمله تیمی از آژانس فضایی اروپا که پس از بررسی اسناد جمع آوری شده اعلام کردند احتمالا این شیء، یک دنباله‌دار بوده است

اما آوی لوئب همچنان بر صحت نظریه خود تاکید دارد و می‌گوید که هنوز هیچ توضیحی برای سرعت بیش از حد این شیء آسمانی پیدا نشده است. دیگر اینکه این شیء در زمان عبور، هیچ ردی (گاز یا غبار) از خود بر جای نگذاشته است و برای شکل غیرمعمول آن نیز هنوز هیچ توضیح روشنی وجود ندارد.

 

بر این اساس او و یکی دیگر از پژوهشگران هاروارد اعتقاد دارند که «Oumuamua» می‌تواند کاوشگری از تمدن بیگانه باشد.

بحث درباره نظریه ۲۷۲ صفحه‌ای او همچنان در میان دانشمندان ادامه دارد. او همچنان مشغول توسعه نظریه خود دربارۀ «این اولین بازدید کننده بین ستاره‌ای شناسایی شده» است و به دنبال پاسخی برای این پرسش که آیا ما در این جهان تنها هستیم یا خیر.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*