اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302212
تاریخ انتشار: 1399/11/19 16:36
ده‌ها هزار نفر روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در سراسر میانمار حوادث هفته گذشته در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار نفر روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در سراسر میانمار کودتای هفته گذشته در این کشور را محکوم کردند و خواستار آزادی آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم این کشور شدند.

در دومین روز اعتراضات گسترده علیه حاکمان نظامی میانمار، معترضان در حالی که لباس‌های قرمز به تن کرده بودند و پرچم و بادکنک‌های قرمز -رنگ نماد حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی سوچی - را در دست داشتند، در یانگون بزرگترین شهر این کشور شعار‌هایی در حمایت از دموکراسی و علیه دیکتاتوری نظامی سر دادند.

اجتماع روز یکشنبه معترضان بسیار بزرگ‌تر از تجمع روز شنبه بود که هزاران نفر در نخستین اعتراضات گسترده علیه کودتای این کشور به خیابان‌ها آمدند.

تجمع اعتراضی روز یکشنبه به رغم قطع اینترنت صورت گرفت که حاکمان نظامی میانمار این اقدام را با هدف اطمینان از برقراری آرامش دانستند.

با وجود قطعی اینترنت، شماری توانستند این اعتراضات را به طور زنده در اینترنت منتشر کنند. کاربران گفتند به نظر می‌رسد دسترسی به اینترنت بعد از ظهر روز یکشنبه به حالت عادی در آمد.

حاکمان نظامی در نایپیداو پایتخت میانمار که در فاصله بیش از ۳۵۰ کیلومتری (۲۲۰ مایلی) شمال یانگون قرار دارد، هنوز در خصوص این اعتراضات هیچ اظهار نظری نکرده اند.

اعتراضاتی نیز در ماندالای دومین شهر مهم میانمار و بخش‌های دیگر این کشور گزارش شده است.

این اعتراضات عمدتاً مسالمت آمیز بوده، اما صدای تیراندازی در شهر میاوادای در جنوب شرقی میانمار شنیده شده است. نیرو‌های پلیس تلاش کردند با شلیک گلوله، گروهی چند صد نفری از معترضان را متفرق کنند.

در حالی که اینترنت قطع است و اطلاعات رسمی چندان زیادی وجود ندارد، شایعاتی در مورد سرنوشت سوچی و اعضای کابینه اش بر سر زبان‌ها است.

توماس اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار گفت از زمانی که ارتش قدرت را به دست گرفت، بیش از ۱۶۰ نفر دستگیر شده اند.

او روز یکشنبه گفت: «مقامات نظامی اکنون در تلاشند تا جنبش مقاومت شهروندان را فلج کنند و با قطع دسترسی به اینترنت، جهان خارج را درباره اوضاع میانمار بی اطلاع نگه دارند. همه ما باید در زمان خطر و نیاز در کنار مردم میانمار باشیم.»

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*