اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302273
تاریخ انتشار: 1399/11/28 20:49
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بازدید کرد

به گزارش،پایگاه خبری عصرجهان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز ضمن بازدید از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با فناوران این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با همراهی دکتر حسین کلانتری؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین استاندار از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بازدید کرد.
گفتنی است در بازدید ستاری از مرکز رشد سلامت دانشگاه، کلکسیون گیاهان دارویی با متراژ 1000متر مربع و امکان کشت 22 گیاه دارویی، پروژه برق خورشیدی با ظرفیت 30 کیلووات و سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
لازم به ذکر است این طرح ها با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام رسیده که از این مبلغ 6 میلیارد ریال از کمک های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از محل اعتبارات ابلاغی دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است‌.
بنا به گفته مسئولان دانشگاه تا قبل از سال 98، 12 شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وجود داشت که از این تعداد 2 شرکت دانش بنیان بودند.
شایان ذکر است از سال 98  تاکنون شاهد رشد بسیار خوبی در این حوزه هستیم و حدود 30 درصد شرکت های دانش بنیان و 50 درصد سایر شرکت‌ ها افزایش داشتند.
گفتنی است هسته های فناور دانشگاه نیز با افزایش 110 درصدی روبرو بودند.
 لازم به ذکر است واحد های فناور استان در زمینه‌های مختلفی چون گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، صنایع مواد غذایی و ایمنی مواد غذایی و علوم داده فعالیت می‌ کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*