اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3023
تاریخ انتشار: 1393/09/24 17:11
کارشناس کودک سالم مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه حوادث یکی از مهمترین علل مرگ و معلولیت در کودکان است، گفت: پژوهش ها نشان داده که کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض خطر حوادث قرار دارند.

عصرجهان -به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ مرضیه غفاری، افزود: کنجکاوی ذاتی کودکان باعث می شود که آنها بیشتر از سایر افراد خانواده در معرض خطر حوادثی چون سوختگی‌ها، مسمومیت و سقوط قرار گیرند.

راه‌های پیشگیری از حوادث در کودکان

غفاری به راه‌های پیشگیری از حوادث در کودکان سنین هفت تا 12 ماهگی اشاره کرد و افزود: پیش از حمام کردن کودکتان، دمای آب را با پشت دست خود امتحان و در هنگام خواب کودک را به پشت یا پهلو بخوابانید.

وي در خصوص استفاده از اسباب بازی هاي کودکان در سنين هفت تا 12 ماهه، تصريح كرد: بهتر است در اين سنین از  اسباب بازی‌های نرم یا حلقه دار استفاده ننمایید.

غفاری با بیان اینکه صندلی عقب ایمن ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی است، خاطر نشان كرد: در هنگام رانندگی از صندلی مخصوص کودک در اتومبیل استفاده نمایید.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از مسمومیت کودکان مواد شیمیایی مانند سموم، حشره کش ها، فرآورده های نفتی، مواد شوینده، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ ها و حلال ها و همچنینی داروها را باید در محلی امن و دور از دید کودک قرار دهید.

كارشناس كودك سالم مركز بهداشت شهرستان بويراحمد، یادآور شد: در صورت رعايت اصول اوليه ايمني، مي توان از بسياري از حوادث در کمین کودکان سنین 7 تا 12 ماهه، پيشگيري نمود.وب دا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*