اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302322
تاریخ انتشار: 1399/12/05 12:51
مدیرکل کمیته امداد استان:
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسکن ۸۰۷ خانواده تحت حمایت این نهاد در بخش مرکزی سی سخت و حومه جهت ارزیابی خسارت زلزله بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد،در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، گفت: زمین لرزه پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن ماه امسال در سی سخت مرکز شهرستان دنا و روستاهای اطراف، موجب به وجود آوردن خسارت زیادی به مسکن شهروندان سی سختی شد. 

وی تصریح کرد: درپی وقوع این زمین لرزه شدید درشهر سی سخت و متعاقب تصمیمات ستاد مربوطه منازل بیش از ۸۰۰ خانواده تحت حمایت امداد درشهر سی سخت و روستاهای حومه از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت. 

مبشری بیان کرد: 900 خانوار با جمعیت ۱۴۲۷ نفر از اهالی شهر سی سخت و حومه تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۸۰۷ خانوار بعد از وقوع زلزله توسط مددکاران وحوزه های مختلف ستادی موردبازدید قرار گرفتند.  

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده از منازل مددجویان،  ۲۹۵ مسکن مددجویی به میزان قابل توجهی خسارت دیدند به نحوی که  ۸۷ مسکن، غیرقابل سکونت ، 87 فقره نیازمند انجام تعمیرات کلی  و۱۱۲ فقره نیز نیازمند انجام تعمیرات جزئی هستند.  

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: ۸۷ خانوار مددجو نیازمند چادر بوده اند  که تاکنون تعداد  ۳۰ چادر برای آنان فراهم گردید و۵۰ خانواده نیز به تامین سرپناه امن در قالب اجاره ودهن نیاز دارند.  

مبشری گفت: نیازمندی خانواده های تحت حمایت به کالاهای اساسی یخچال به تعداد ۴۸ دستگاه، فرش ۷۰ تخته، اجاق گاز۴۰ دستگاه،۶۰۰ تخته پتو کاملا محرز و روشن است و همچنین نیاز به ۸۰۷ بسته معیشتی شامل مواد خوراکی خشک وهمچنین غذای گرم محسوس بوده و نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ن ۸۰۷ بسته ماسک و موادشوینده نیز نیاز است. 

مبشری افزود: در پی وقوع این زمین لرزه، ۶۰‌طرح اشتغال مددجویی نیز در این حادثه آسیب دیدند. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد همواره یاریگر نیازمندان، است، گفت: کمیته امداد در هر صورت در کنار مددجویان است و در هر شرایطی که باشد ما سعی می کنیم که مشکلات مددجویان را کمتر کنیم. 

وی تصریح کرد: کمیته امداد وظیفه همیشگی خود را به عمل خواهد آورد در خصوص موضوع ساخت و تعمیرات مسکن و اکنون نیز در زمینه تأمین نیازهای ضروری خانواده های مددجو از جمله اسکان موقت و بسته های معیشتی کوتاهی نخواهیم کرد. 

مبشری در پایان ضمن اظهار شکر گزاری به درگاه خداوند متعال از اینکه این زلزله هیچ گونه تلفات جانی نداشته گفت: از مردم شریف و هم میهنان نوع دوست دعوت می کنیم تا کمک های بشردوستانه خودرا به دفاتر امداد درسراسر استان جهت زلزله زدگان اهداء کنند. 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*