اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302323
تاریخ انتشار: 1399/12/05 15:28
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 میلیارد تومان زکات در سال جاری در استان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کشور، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یاسوج و اعضای شورای زکات استان برگزار شد.
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های همه‌جانبه و رهنمودهای شورای زکات، همکاری‌های ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه 17 میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در سال جاری در استان برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.
وی با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 180 درصد رشد داشته است، گفت: بیش از 68 درصد زکات امسال برای امور محرومان و 32 درصد دیگر در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
مبشری تصریح کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده 283 میلیون تومان در زمینه جهیزیه نیازمندان، 16 میلیون تومان کمک درمانی، 45 میلیون و 500 هزار تومان در زمینه تحصیلی ، 39 میلیون ریال در زمینه مرمت و بازسازی مسکن مددجویان، شش میلیارد و 200 میلیون تومان برای کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در 328 روستای زکات دهنده و تلاش 622 عامل زکات، 38 مبلغ و مساعدت بیش از 4700 نفر مؤدی زکات در قالب زکات واجب مال و فطریات، مستحب و کفارات نقد و کالا جمع‌آوری و به‌تناسب نوع نیازمندی نیازمندان در سطح استان هزینه شده است.
شایسته ذکر است در پایان این جلسه حکم رئیس شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد از طرف آیت ‌الله سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور به حجه الاسلام والمسلمین سیدنصیر تقوی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان ابلاغ و از ائمه جمعه استان و رؤسای ادارات کمیته امداد منطقه دو، ممبی و بهمئی به عنوان ادارات برتر در حوزه زکات تجلیل شد. 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*