اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302518
تاریخ انتشار: 1400/01/16 04:17
سوش برزیلی بسیار خطرناک‌تر از سوش انگلیسی است و میزان مرگ و میر این سوش بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا (۱۴ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان گفت: پیک سوم بیماری در خوزستان در حال عبور است و آمار بیماران بستری و محتمل در حال کاهش است اما روند بروز و مجموع موارد شناسایی‌شده، هنوز بالا است.

وی افزود: در حال حاضر از بابت بروز سوش برزیلی نگرانی داریم چرا که کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام خمینی (ره)، در حال پهلوگیری هستند.

این مقام بهداشت و درمان ادامه داد سوش برزیلی بسیار خطرناک‌تر از سوش انگلیسی است و میزان مرگ و میر این سوش بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است.

دکتر ابوال نژادیان بیان کرد اعلام تغییر رنگ شهرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید موجب عادی‌انگاری شود و نباید فکر کنیم که خوزستان از پیک کرونا عبور کرده است.

ریس دانشگاه علوم پژشکی اهواز افزود: در طرح طرح شهید سلیمانی، بیماریابی گسترده‌ای انجام و روزانه تا ۲۴ هزار تست نیز انجام شده است. اگر این بیماران شناسایی نمی‌شدند، موارد بستری افزایش می‌یافت.

وی در پایان گفت: با اقدامات انجام‌شده، روند فوت در حال کاهش است و اگر موارد بستری افزایش نیابد، کاهش موارد فوت ادامه خواهد داشت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*