اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302524
تاریخ انتشار: 1400/01/16 23:34
سیر صعودی شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد/
افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته هاي پیش رو پیش بینی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه (دوشنبه ١٦ فروردين ١٤٠٠) افزود: هم اکنون 332 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 81 بيمار كرونايي قطعي بوده و 16 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

 وی اظهار داشت: امروز نیز جواب 670 نمونه رپید تست را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که 16 درصد موارد مثبت و بيشترين موارد در لنده، کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی می باشد و همچنین از 679 نمونه پی سی آر  45 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، بهمئی، دنا و بويراحمد است.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 28504 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی دو روز گذشته سیر افزایشی بیماران بستری کرونایی در استان را شاهد هستیم که بی شک نتیجه سهل انگاري و كاهش  رعایت دستورالعمل های بهداشتی است .
دکتر پرویز یزدان پناه خاطر نشان کرد: افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته هاي پیش رو پیش بینی می شود و از مردم خواهش میکنیم بیش از پیش به تذکرات و توصیه ها پایبند باشند.

وی ادامه داد: همچنين لازم است كسانيكه تست كروناي آنها مثبت شده است محل قرنطينه خود را ترك ننمايند، اگر نشانه و نشانه هايي مبني بر تشديد بيماري دارند به مركز بهداشتي درماني تماس بگيرند، استفاده همگاني از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمي، پرهيز از حضور در مكان هاي شلوغ، سربسته و پرخطر  مانند بازارهاي سربسته و بيمارستان هاو موسسات پزشكي، عدم مصرف غذا در رستوران ها، كاهش استفاده از وسايل نقليه عمومي و عدم خروج از خانه مگر در موارد ضروري مد نظر همه باشد تا انشاالله بتوانيم با هزينه كمتري از اين خيز عبور نماييم .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*