اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3026
تاریخ انتشار: 1393/09/24 21:01
«این کارگران که تعدادشان ۲۰ نفر است در فاصله خرداد تا مرداد ماه سال جاری از طریق شرکت پیمانکاری قنواتی در فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه به رنگ کاری لوله‌های نفتی مشغول بوده‌اند.»

عصرجهان -گروهی از کارگران نقاش شاغل در منطقه ویژه عسلویه می‌گویند که حدود دو هفته پیش، بعد از آنکه به 4 ماه تاخیر در پرداخت دستمزدشان اعتراض کرده‌اند، وادار به امضای برگه تسویه حساب و اخراج شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که تعدادشان ۲۰ نفر است در فاصله خرداد تا مرداد ماه سال جاری از طریق شرکت پیمانکاری قنواتی در فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه به رنگ کاری لوله‌های نفتی مشغول بوده‌اند.

طبق اظهارات کارگران، این اخراج پس از آن صورت گرفته است که کارگران نقاش در اعتراض به انباشته شدن مطالبات مزدی خود به پیمانکار معترض می‌شوند و در واکنش از سوی پیمانکار برای همگی آن‌ها برگه تسویه حساب صادر می‌شود.

براساس سندی که از برگه‌های تسویه حساب این ۲۰ کارگر اخراجی به ایلنا ارسال شده است، پیمانکار علت این تسویه حساب‌ها را «شخصی» عنوان کرده است.

این کارگران که از نیروهای غیر بومی بلوچ و خوزستانی منطقه ویژه عسلویه هستند پس از تسویه حساب اجباری هنور مطالبات معوقه مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

 به دلیل آنکه کارگر تسویه حساب انجام داده اجازه اقامت در خوابگاه پروژه را ندارد، این ۲۰ کارگر اخراجی مورد نظر راهی شهر خود شده‌‌اند و قادر به پیگیری حضوری مطالبات مزدی خود نیستند.

یکی از این کارگران در باره فعالیت خود و همکارنش گفت: کار ما این بود که با سنباده و فرچه لوله‌های ۴۰ تا ۶۰ اینچی نصب شده در تاسیسات نفتی را رنگ بزنیم، ارتفاع این تاسیسات در برخی موارد تا ۷۰ متر هم می‌رسید.

این کارگر اخراجی درباره مطالبات معوقه خود و همکارانش گفت: طبق قرارداد باید هر ماه بابت ۲۴ روز کاری به ما مبلغ ۹۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، دست کم پیمانکار چهار ماه حقوق به کارگران بدهکار است و پس از آنکه دو هفته پیش نسبت به طولانی شدن تاخیر در پرداخت مزدمان اعتراض کردیم پیمانکار برای همه ما برگه تسویه حساب صادر کرد.

وی ادامه داد: پس از تسویه حساب ما را از خوابگاه بیرون کردند و در نتیجه چون سرپناهی نداشتیم هرکدام روانه شهر خود شدیم؛ پس از اخراج پیمانکار به هر نفر مبلغ ۵۰ هزار تومان بابت هزینه حمل و نقل پرداخت کرد که آنهم بابت کرایه عسلویه تا بندر عباس خرج شد و کارگران باقیمانده مسیر را با هزینه شخصی به شهرشان بازگشتند؛ از آن زمان تاکنون  کارفرما حتی یک ریال از مطالبات معوقه را پرداخت نکرده است.منبع:ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*