اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30260
تاریخ انتشار: 1395/02/13 00:24
دادستان چرام گفت: از روز گذشته 5 مورد شکایت در مورد قطع درختان گردو در مناطق سردسیری این شهرستان به حوزه قضایی اعلام شده که علت این اقدام ناشی از اختلافات طایفه‌ای بوده است.

عصرجهان: احمد مولایی دادستان چرام ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده حفاری غیرمجاز یکی از روستاهای بخش سرفاریاب در دست بررسی است.
دادستان چرام با بیان اینکه تا بررسی نهایی اشیای مکشوفه نمی‌توان حکمی صادر کرد، گفت: افراد دستگیر شده در ارتباط با این پرونده در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شده‌اند.
مولایی تصریح کرد: مقداری اشیاء از این افراد کشف و ضبط شده، اما هنوز عتیقه بودن آنها از سوی کارشناسان میراث فرهنگی تأئید نشده است.
وی با بیان اینکه صدور حکم بستگی به عتیقه بودن وسایل مکشوفه دارد، گفت: گزارش بررسی این اشیاء توسط میراث فرهنگی اعلام می‌شود.
این مسئول با اشاره به واکنش‌های مردمی در آزادی حفاران گفت: این افراد تا زمان بررسی نوع اشیاء به قید ضمانت آزاده هستند، بنابراین مردم با قضاوت زودهنگام خدمات دستگاه قضایی را زیر سوال نبرند.
وی خواستار سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی شد و تصریح کرد: مردم باید به قوانین و مقررات احترام بگذراند، چون هر چه قوانین بیشتر رعایت شود جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.
مولایی با اشاره به قطع درختان گردو در مناطق سردسیری چرام بیان کرد: این اقدام ناشی از اختلافات طایفه‌ای است.
وی افزود: از روز گذشته تاکنون 5 مورد شکایت در این زمینه داشتیم که تعداد درختان قطع شده در هر کدام از این پرونده‌ها تا 23 اصله درخت گردو با قدمت حداقل 20 ساله بوده است.
دادستان چرام تصریح کرد: مرم اگر اختلاف دارند از چارچوب قانون حل کنند و به جان درختان نیفتند.

برچسب ها:
فارس ؛ چرام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*