اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302759
تاریخ انتشار: 1400/02/12 00:06
خانم بواتین وکیل خانواده این دانشجوی فرانسوی می‌گوید که پانزده مورد مرگ پس از دریافت واکسن آسترازنکا در فرانسه گزارش شده که اغلب به افراد زیر شصت سال مربوط می‌شود.

🔹به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل  از یورونیوز، گزارش کالبد شکافی یک دانشجوی پزشکی در شهر نانت فرانسه که پس از دریافت واکسن آسترازنکا به دلیل خونریزی داخلی درگذشت فرضیه ارتباط احتمالی میان تزریق این واکسن ضد کرونای تولید مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی سوئدی با مرگ فرد یاد شده را تقویت می‌کند.
🔹اتیِن بواتین، وکیل خانواده این دانشجوی فرانسوی که ماه مارس گذشته ده روز پس از دریافت واکسن آسترازنکا در شهر نانت درگذشت با اعلام این مطلب به خبرگزاری فرانسه گفت: «گزارش کارشناسی کالبدشناسی نشان می‌دهد که علت مرگ ترومبوز شکمی است که به دلیل خون‌لختگی‌های تازه در ناحیه طحال ایجاد شده بود.»

پایگاه خبری عصرجهان را در WATSAPP دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/Iuqf9xXHQI4DIt9frfCYMp
🔹به گفته این حقوقدان فرانسوی در گزارش کالبدشکافی به هیچ موردی از عفونت، سرطان،‌ تومور و یا تاثیر ویروسی که سبب خون‌لختگی شود، اشاره نشده است.
🔹خانم بواتین در ادامه تصریح کرد که در گزارش کالبدشکافی به صراحت از تزریق واکسن آسترازنکا به عنوان علت مرگ یاد نشده اما این گزارش در عین حال با رد شماری از دلایل احتمالی برای ایجاد خون‌لختگی و به تبع آن مرگ دانشجو، فرضیه ارتباط علت و معلولی میان تزریق واکسن و وقوع مرگ را تقویت کرده است.
🔹آنتونی.آر دانشجوی ۲۴ ساله فرانسوی که در شهر نانت رشته پزشکی می‌خواند روز ۱۸ مارس گذشته در پی خونریزی داخلی از ناحیه شکم درگذشت؛ وی روز هشتم مارس با محصول دارویی ضد کرونای شرکت آسترازنکا واکسینه شده بود.
🔹فرانس پرس در گزارش خود آورده است که در پی شکایت خانواده‌های افرادی که پس از دریافت واکسن آسترازنکا جان باخته‌اند ، بخش بهداشت عمومی دادستانی پاریس سه تحقیق مجزا را در همین ارتباط آغاز کرده است.
🔹شکایت‌های مرتبط با این ماجرا تاکنون در سه شهر تولوز، پاریس و نانت به دادگاه تسلیم شده و تحقیقات اولیه پیش‌تر توسط دادستان‌های محلی در این سه شهر انجام شده بود.
🔹بخش بهداشت عمومی دادستانی پاریس که از صلاحیت لازم برای انجام تحقیقات در مورد تخلفات بسیار پیچیده مرتبط با یک محصول دارویی و بهداشتی برخوردار است پرونده سه شکایت یاد شده را در دست گرفته و تحقیقات اولیه با سرفصل «قتل غیرعمد» را در این زمینه آغاز کرده است.
🔹وکیل دانشجوی درگذشته پزشکی در شهر نانت می‌گوید پس از دریافت گزارش کالبدشکافی، قدم بعدی پیگیری‌ تحقیقات از نقطه نظر پزشکی و حقوقی پیش از درخواست ارجاع پرونده نزد یک قاضی ذی‌صلاح است.
🔹این وکیل دادگستری همچنین یادآور شده که گزارش کالبدشکافی یک مدد کار اجتماعی ۳۸ ساله که پس از دریافت واکسن آسترازنکا در شهر تولوز درگذشت نیز هفته آینده آماده می‌شود.
🔹خانم بواتین همچنین می‌گوید که پانزده مورد مرگ پس از دریافت واکسن آسترازنکا در فرانسه گزارش شده که اغلب به افراد زیر شصت سال مربوط می‌شود.
🔹استفاده از واکسن ضد کرونای آسترازنکا به دلیل گزارش‌های متعدد خون‌لختگی پس از دریافت آن در بسیاری از کشورهای اروپایی با محدودیت‌هایی همراه شده است.
🔹دانمارک به کلی از این واکسن استفاده نمی‌کند و در برخی کشورها نظیر فرانسه محدودیت‌های سنی برای دریافت این واکسن قائل شده‌‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*