اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302800
تاریخ انتشار: 1400/02/17 14:07
موردی را در افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت متوجه شدیم که نیاز به اصلاح دارد و به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کردیم و منتظر نظر این سازمان هستیم

معاون وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در بحث تامین نیروهای کیفیت بخش (مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت و...) اولویت با مدارس سمپاد است، گفت: مقرری ماه اول از حقوق فرهنگیان کسر نمی‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، علی الهیار ترکمن در پاسخ به پرسشی درباره صدور احکام افزایش حقوق معلمان در سال 1400 عنوان کرد: نگارش احکام در حال انجام است. موردی را در افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت متوجه شدیم که نیاز به اصلاح دارد و به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کردیم و منتظر نظر این سازمان هستیم.

وی درباره اینکه مشکلی که به سازمان اداری و استخدامی اعلام کردید، چیست؟ گفت: موضوع مربوط به تصمیم گیری درباره نحوه محاسبه و اعمال تفاوت تطبیق است که این بند باید اصلاحیه داشته باشد.

الهیار ترکمن بیان کرد: طبق تصمیم گیری‌های انجام شده دیگر مقرری ماه اول از فرهنگیان کسر نمی‌شود.(مقرری ماه اول به وجوهی اطلاق می‌شود که در هنگام تبدیل وضعیت استخدامی (آزمایشی به رسمی) و یا افزایش حقوق و مزایا از حقوق مستخدم "افرادی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند" برداشت و به صندوق بازنشستگی واریز می‌شود.)

وضعیت کمبود معلم در مدارس سمپاد 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا طبق بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 1400-1401 اولویت اختصاص نیروی انسانی با مدارس سمپاد است؟ اظهار کرد: اولویت‌ اختصاص نیروهای کیفیت بخشی (مربی بهداشت، مشاور، متصدی آزمایشگاه و...) با مدارس سمپاد است.

وی افزود: در بحث اختصاص نیروی انسانی به کلاس‌های درس اولویت ما برای تامین معلم با مدارس دولتی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با افزایش تعداد مدارس سمپاد نیاز به تامین استانداردها زیاد شد، گفت: اولویت برای تامین نیروهای کیفیت بخشی با این مدارس بوده که تاکید سند تحول بنیادین است.

الهیار ترکمن در پاسخ به این پرسش که  در مدارس سمپاد چه تعداد معلم نیاز است؟ بیان کرد: اطلاعات مربوط به معلمان مدارس سمپاد در اختیار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است که امیدواریم اطلاعات را با ما به اشتراک بگذارد.

شایان ذکر است چندی پیش خانم الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در برنامه ویدئویی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تایید معضل کمبود معلم دوره دیده در مدارس سمپاد، از نبود دوره درسی یا رشته مجزای آموزش تیزهوش در دانشگاه فرهنگیان ابزار تاسف کرده بود.

با وجود تاکید روزافزون بر جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، به نظر می‌رسد مدارس سمپاد همچنان قصد دارند از معلمان غیررسمی استفاده کنند. این در حالی است که امکان جذب معلم از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان با طی دوره مهارت آموزی یکساله برای مدارس سمپاد وجود دارد. بر این اساس سوال مهمی مطرح می‌شود، استفاده از معلمان دوره ندیده غیررسمی، در مدارس سمپاد مطلوب چه کسانی است؟

منبع:تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*