اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302946
تاریخ انتشار: 1400/03/10 21:23
صبح امروز خبری مبنی بر تلف شدن ده‌ها راس دام اهالی روستاهای پایین دست، درپی استفاده از آب آلوده به پساب پتروشیمی مسجدسلیمان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، صبح روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه خبری مبنی بر تلف شدن نزدیک به 50 راس گوسفند در مسیر جاده ارتباطی زیلایی (بخش عقیلی به مسجد سلیمان) به دلیل خوردن آب آلوده به پساب پتروشیمی مسجدسلیمان منتشر شد.


در پی انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در این خصوص اعلام کرد درحال بررسی کیفی آب مصرف شده توسط دام‌ها هستیم و پاسخ کالبد شکافی نیز به زودی به دست ما می‌رسد تا مشخص شود علت مسمومیت دام‌ها استفاده از آب آلوده یا چیز دیگری بوده است.
روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در این باره توضیحاتی ارائه داد که در بخشی از آن آمده است: در آینده نزدیک با ساخت حوضچه‌های تبخیری هیچگونه پسابی از مجتمع به محیط تخلیه نخواهد شد.


در ادامه آمده است:چون مجتمع در مرحله اولیه تولید اوره می‌باشد و هنوز به شرایط نرمال جهت تولید نرسیده است ممکن است به ندرت و در بعضی مواقع پساب ناشی از شستشوی واحد و همچنین سرریز مخازن حاوی آمونیاک به پساب خروجی راه یابد که این امر در شرایط اولیه تولید در تمامی مجتمع‌های تولیدی کود اوره امری طبیعی می‌باشد.
در بخش پایانی این توضیحات آمده است: با دستور مستقیم مدیرعامل موضوع فوق پیگیری و چنانچه نتایج نشان دهد که علت تلف شدن دام مربوط به پساب مجتمع می‌باشد در کمترین زمان ممکن خسارات وارده به دامداران محترم جبران خواهد شد/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*