اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303225
تاریخ انتشار: 1400/04/21 13:29
قصه پر غصه انتخابات شوراهای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد!

به گزارش بندیر نیوز، صحت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد تایید هیات نظارت استان قرار گرفته است ولی برخی سایت ها به صورت تلویحی از رد صلاحیت مجدد برخی منتخبین خبر می دهد.
سید شکراله امامی دبیر هیات نظارت در پاسخ به بندیر نیوز از اظهار نظر در خصوص رد صلاحیت برخی منتخبین خودداری کرد و گفت: بر اساس جلسه نهایی ۱۸ تیر ماه هیات نظارت استان، صحت انتخابات اعلام گردیده است.
وی از چگونگی درز این موضوع در سایت ها اظهار تعجب کرد و آن را خاتمه یافته دانست.
توضیح بندیر نیوز
اخبار متناقض و درز شده در سایت های خبری حکایت از آن دارد که قصه پر غصه صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و تداوم شایعات رد و تایید ریشه در نوع مواجهه وزارت کشور و هیات عالی نظارت دارد.
گویا در بلبشوی ثبت نام و بررسی صلاحیت نامزدها میان وزارت کشور و هیات عالی نظارت در بحث رد و تایید صلاحیت نامزدها اختلاف حاصل شده که در نهایت افراد رد صلاحیت شده با اعتراض و پا در میانی چهره های سیاسی دولت تدبیر و نمایندگان ادوار و فعلی مجلس به مرحله دریافت کد نائل آمده اند ولی هیات عالی نظارت از تایید و اعطای کد خودداری نموده است.

در واقع اکنون می توان گفت به رغم اعلام نتیجه انتخابات، برخی نامزدهای شرکت کننده مورد تایید بازرسان وزارت کشور، اساساً مجوز شرکت از هیات عالی نظارت در قالب کد نداشته اند!
بنظر می رسد این رد صلاحیت شامل تعداد زیادی از منتخبین باشد که در سطح استان بیشتر از دهها نفر هستند و البته تکلیف بازندگان این عرصه را که حتی کد تایید داشته اند، مردم از قبل مشخص کرده اند.

انتخابات شوراهای اسلامی با عنایت به بافت قومی و سوء استفاده برخی اشخاص موجب ولع در ثبت نام و گسل های اجتماعی محسوس و نامحسوسی شده است!
وقت مدیران و متولیان که باید مربوط به آسایش و امنیت مردم سرخورده از بازی بازیگران سیاسی انتخابات شورا در سالیان آزگار شهر و روستا باشد، هدر رفته است…!

نکته اساسی این است که ناهماهنگی وزارت کشور و هیات عالی نظارت نباید موجب هدر رفت وقت مردم و مسئولان بیش از این به پای شوراهایی باشد که هزاران نفر از آنها در گستره کشوری یا محاکمه و محبوس شده اند یا در حال محاکمه اند.

مردم از این نوع حکایت ها دل خوشی ندارند….خلآ قانون مشهود است .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*