اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303247
تاریخ انتشار: 1400/04/24 03:25
شهید ماندنی چیره نژاد سال 1341 در شهرستان بهمئی دیده به جهان گشود.در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران بهبهان درآمد. شهید چیره نژاد در عملیات رمضان فرماندهی یکی از گروهان های عملیاتی را عهده دار بود. و سرانجام پس از حماسه ها و رشادتهای در 24/04/1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، شهید ماندنی چیره نژاد در سال 1341 در روستای پشت گچ از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی دیده به جهان گشود. شهید ماندنی چیره نژاد در سال 1359 موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی میشود و از آنجائیکه اشتیاق فراوانی به نهادها و ارگان های انقلابی داشتند خدمت در سپاه را یک وظیفه شرعی میدانست او در حین درس خواندن در بهبهان روزها را در کتابخانه مطالعه و و شبها را در بسیج و سپاه پاسداران به حراست و نگهبانی می پرداخت.

شهید چیره نژاد ابتدا در جهاد نصر بهبهان مشغول به فعالیت شد. سپس در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران بهبهان درآمد. و سرانجام درعملیات رمضان که فرماندهی یک گروهان را بر عهده داشته و حماسه ها و رشادتهای به یادگار گذاشت. با نثار خون خود در 1361/04/24 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت نامه پاسدار شهید ماندنی چیره نژاد 

بسم الله الرحمن الرحیم

و نرید ان نمُن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین( سوره روم)

و قاتلو فی سبیل الله الذین یقاتلونکم و لا تعتدو ان الله لا یحب المعتدین ( سوره بقره آیه 19 )

ما چنین اراده کرده ایم تا بر مستضعفین جهان منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم .(سوره روم)

در راه خدا با آنانکه به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید ولی ستمکار نباشید که خدا ستمگر را دوست ندارد( بقره آیه 19)

سلام و درود فراوان بر شما پدر و مادر مهربانم و برادران عزیزم امیدوارم که حالتان خوب باشدوبا صبری عظیم مشکلات را  حل کرده و بر آنها مسلط گردید و باید بدانید که یکی از نعمت های الهی و یکی از راههای امتحان خدا همین سختیهای دنیوی میباشد.

 اگر می بینید که در بالا دو آیه ذکر کردم زیرا یکی فرمان است و دیگری وعده است و من به امید وعده الهی (وعده بالا) و به پشتوانه این وعده تشویق به اجرای فرمان الهی میشوم در این عصر که انوار تابناک خورشید عالم تاب  اسلام عزیز بعد از چهارده قرن به زعامت و ولایت بزرگ مردی از سلاله پاک انبیاو اسوه ی ممتاز از این مکتب حیات بخش (امام خمینی) ایران را نور باران کرد و با رقه ای از آیات مبارک قرآن در جهان اسلام در این سرزمین درخشش و جلوه ای نوین یافت و آنگاه که این انقلاب اسلامی به نهضت جهانی امام عصر عجل الله بپیوندد و زمین به نور پروردگار متعال عینیت عمومی یافته و آشکار گردد. و من امروز به امید تحقق یافتن این وعده می جنگم ، می جنگم ، تا ظالمان را نابود و مظلومان را وارث و حاکم زمین کنم تا وعده الهی تحقق پیدا کند. پدر جان و برادران عزیزم ما در این دنیا مسافری هستیم که باید روزی این دنیا با همه زیبایی هایش را ترک کنیم.زیرا خدا فرمود ( وما خلقت الجن و الانس الا الیعبدون) (ما انس و جن را خلق نکردیم مگر برای پرستش خدا) و دوباره می فرماید انسان را خلق کردیم تا به درجه کمال برسد. در این راه انسان را در انتخاب راه آزاد گذاشتند من می بینم که تنها راه رسیدن به کمال و نزدیک شدن به الله که کمال مطلق است و مالک مطلق است از خود گذشتن و قطع تمامی آرزوهای دنیوی می باشدانسان وقتی با خدا باشد دیگر به همه لذت ها رسیده است و در نزد خدا بودن این همه مسائل مادی برایش مفهومی ندارد.

و لزومی ندارد که انسان برای رسیدن به این آرزوهای پست شیطانی اینقدر تلاش کند پس برای رسیدن به لقاء الله باید همه خواهش های نفسانی و هواهای درونی و آرزوهای دنیوی را در خود نابود کرده و تنها راه پیروزیم راهی که مرا دراین امر زودتر به مقصد برساند تا در مسیر صراط حرکت کنم انتخاب مکتب اسلام و پیروی از خط ولایت فقیه و اجرای فرمایشات پیر جماران خمینی بت شکن میباشد. و در این راه وقتی فکر میکنم چه کسانی زمینه ظهور انقلاب حضرت مهدی (عج) را فراهم می کنند باز تنها خط امام خمینی را می بینم که مانند چراغی به انسانهای راه گم کرده علامت می دهد. و برای قرار گرفتنم در این راه به سربازان امام زمان پیوستم به جند الله به سپاه پاسداران انقلاب پیوستم.من سپاه پاسداران را تنها وسیله تقرب به خدا و پاسداران را شمع های فروزانی می بینم که با نور خود جهت را نشان می دهند و از شما تقاضا دارم زمانی اسباب ناراحتی آنها نشوید و همیشه با سپاه همکاری کنید ودر کارهای ناپسند از آنها مساعدت نجویید.همیشه تا می توانید به فقرا کمک کنید. خمس و زکات بدهید نماز و روزه به پادارید و در نمازهایتان برای امام خمینی دعا کنید و بچه هایتان را به پیروی از دستوراتش راهنمایی کنید .

تعاونوا علی البرّ و التّقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان  و تقوالله ان الله شدید العقاب (سوره ماعده آیه 2)

 همدیگر را در تقوی و نیکی یاری نمایید نه در گناه کردن و دشمنی ورزیدن از خدا بترسید که عذاب خدا شدید است.

پدر و برادران گرامیم سعی کنید که در کارهای نیک یکدیگر را یاری نمایید و از حسودی و کینه توزی دست بردارید.پدر جان اگر کسی تو را اذیت کرد تو او را نصیحت کن و از قوم گرائی و دسته بندی پرهیز کنید که خوانین و منافقین این دو گروه خونخوار از جدائی شما استفاده میکنند و بر شما حکومت می کنند و این یکی از کارهای کثیف خوانین و مالکین است که بر هر چند نفر از شما اسم طایفه ای گذاشته اند.زیرا همان مثل تفرقه انداز و حکومت کن را بر مبنای کار خود قرار دادند. وحدت داشته باشید متحد شوید بر علیه ظالمین . و باید بدانید که همه افراد در نزد خدا مساوی می باشند مگر کسانی که تقوا و پرهیزکاریشان از دیگران بیشتر است در نزد خدا گرامی تر می باشند. گر چه هنوز در میان جوانان حزب الهی نیز از قشرهای ملی گرا وجود دارد و من از این رنج می بردم اما برادرجان با خوانین و سرمایه داران مبارزه کنید و آنها را مجبور کنید تا اموال و دارائی های خود را بین مردم تقسیم کنند و حقوق آنان را بپردازند و دیگر به هیچ مظلومی ستم نکنید که ستمکاری بر ضد عدالت اجتماعی می باشد و عذابی سخت در نزد خدا دارد بر مال دنیا حرص  وطمع نورزید و برای بدست آوردن پول و شهرت بر یکدیگر سخت نگیرید بلکه برای تقوا ، بیشتر ثواب کردن برای نیکی کردن بیشتر بر یکدیگر سبقت بگیرید پدر جان همیشه پشتیبان افراد فقیر باشید و حق آنها را بپردازید و از مال و ثروت هائی که دارید در راه خدا انفاق کنید.

برادران مسئله جنگ را فراموش نکنید الحمدالله امروز جبهه های جنگ حق و باطل گسترش یافته و زمینه ظهور حضرت بقیه الله (عج) را فراهم نماید. شاید به شما بگویم که تمام ابرقدرتهای شرق و غرب بر این تلاش هستند که از هر راهی شده از سقوط صدام جلوگیری کنند و از صدور انقلاب اسلامی به جهان ممانعت نمایند و اینست که می بینیم آنها اسرائیل غاصب را مسلح کردند تا بر لبنان و فلسطین بتازد و از طرفی صدام خائن حاضر به آتش بس یک طرفه می شود و قصد دارند ایران را مشغول تماشای صحنه های شیطانی خود بکنند. و از طرفی می بینیم که سران جمهوری اسلامی که حضرت مهدی(عج) را مستقیما در خط مش سیاسی اش دخالت دارد و در تصمیم گیری های  امام خمینی نیز صاحب زمان دستوردهنده می باشد فورا نیز به کمک لبنان و فلسطین می فرستد و باید به شما بگویم اسلام پیروز است و این خواست خدا می باشدو در جنگ صاحب الزمان (عج) فرمانده می باشد پدر و مادر عزیزم می دانم که عواطف پدرانه و مادرانه تان بر شما فشار می آورد و هر لحظه انتظار آمدن مرا می کشید ولی چه کنم که دیدار اولیاء الله و قدم نهادن در مسیر حق از دیدار شما پرارزشتر است و در این لحظات حساس کنونی که مکتب و میهن عزیزمان مورد تجاوز ابرقدرتهای شرق  و غرب قرار گرفته بنا به احتیاج به فرمان امام خمینی وظیفه شرعی خود دانستم که در این جهاد مقدس شرکت کنم و از شما تقاضای دعا و بخشش دارم و از خدا بخواهید مرا جز گروه صالحین و شهدای راه خودش قرار دهد مادر و خواهران عزیزم اگر می خواهید گریه کنید باید زینب وار گریه کنید و مانند زینب پیام آور خون من باشید پدر جان من نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم ولی صبر و استقامت از خود نشان بده که پشت دشمن از این عمل به لرزه در آید پدرجان تفنگ (سلاح ایمانت) را بردار و انتقام شهیدان راه حسین زمان ،خمینی عزیز را از منافقان و جهان خوارهان شرق و غرب بگیر مادرجان باید به شما بگویم که من با میل  رغبت وبا آگاهی به جهاد برخواستم فردا این منافقان از اسلام و از خدا بی خبر شمارا فریب ندهند و بدانید که من فقط به امر خدا و روح خدا به جبهه می روم برادر جان کتاب های مرا در روستای خودمان به صورت کتابخانه ای بگذارید ولی من کتابهایی دارم که فقط برای مطالعه شخصی خودم بودند آنها را در بیاورید لهراسب و امان الله چیره نژاد نسبت به این کار اقدام کنند.

و اما وصایای مکاتبه ای برادر پاسدار ماندنی چیره نژاد در آخرین لحظات از جبهه به دوتن از برادران و به مردم بهمئی

و لا تَحسَبن الذینَ قَتلو فی سبیلِ الله امواتاً بَل اَحیاء عند ربهم یرزقون

الهم غفر فی نفسک فانک اَن المتعرفنی نَفسک لما عرف رسولک – الهم عرفنی رسولِک فانک ان لم تعرفنی رسولک اعرف حجتک- الهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتُک ضلک عن دینی الهم لاتمتنی میته"جاهلیته و لا ترغ قلبی بعد اذ هدایتی

دعا در زمان غیبت امام زمان (عج): خدایا تو خودت را به من بشناسان که اگر تو خودت را به من نشناسانی پیامبرت را نیز نشناختم. خدایا تو خودت پیامبرت را به من بشناسان که اگر تو پیامبرت را به من نشناسانی حجت را نیز نشناختم خدایا حجت خود را به من بشناسان که اگر حجت خود را به من نشناسانی مرا از راه رانده ای . خدایا مرا چنان مردگان دوره جاهلیت نمیران و دل مرا بعد از آنکه ره نموده ای به کژل گرفتار مساز. (الهی آمین)

با درود به روح خدا پیر جماران و سلام بر شما برادران امیدورام که در هر قدم و قلمتان ریشه ای از ظلم و نفاق و فساد و کمبودهای اقتصادی و معنوی در جامعه فقر زده و جهل زده بهمئی از ریشه بیرون کَنید  و در ابتدای کارتان خوتان را از وابسته بودن به مسائل مادی و دنیوی و قومیت گرائی رها کرده باشید و شما ای معلمان آیا مسئولیت معلم بودن را درک کرده اید من فقط  با قشر خاصی از معلمین صحبت میکنم و گرنه میدانم که عده ای از همین گروه خصوصیات معلم بودن را لگدمال کردند. برادران سعی کنید قبل از  تزکیه و خودسازی خودتان دیگران را تعلیم ندهید زیرا چیز گندیده به هر چیز نو و تازه برخورد کند میکروباتش بر او اثر میکند. و خواه ناخواه او را نیز فاسد میکند پس نگذارید اینها فرزندان این خاک اسلامیمان را فاسد جاهل بیاورند من نمیدانم قشر خاصی از مردم که ادعای اسلامی بودن و مکتبی بودن میکنند برای چه و طبقه ای و برای کدام اسلام تلاش میکنند.آخر هر انقلابی پیروز میشد مخالف طبقه ای مشخص و موافق و پشتیبان طبقه خاصی بود مانند انقلاب اسلامی تنها حامی و نجات دهنده به محرومان میباشد ولی در منطقه بهمئی افرادی تلاش میکنند به خود می زنند که من نمیدانم برای چه طبقه ای تلاش میکنند آخر از طبقه محروم و عادی سوال می کنیم می گویند آقا اینها منطقه را خراب می کنند از طبقه محصل که تنها  امیدان انقلاب و به امید خدا باید نجات دهنده مردم باشند سوال میکنیم می گویند که اینها تنها هدفشان ضربه زدن به انقلاب است و برای رسیدن به پست و مقام حاضرند دست به هر خیانتی بزنند این است که با انقلاب کنار می آیند. ولی یک شکایت از نسل دانش اموز و آگاهان دارم  و آن اینست که قرآن می فرمایید حرفی که می زنید خودتان به آن عمل کنید البته من خودم هم کم کاری کردم ولی بعضی از این برادران حاضر به یک مبارزه رودرو نمی شدند و همیشه ما از دست این دورویان ترسو ضربه میخوریم اینهایکه تا وسط راه با ما هستند و هنگامیکه لازم به از خود گذشتگی شد بر می گردند. برادران مردم را بر علیه فساد و تفرقه و سران فاسد هر منطقه بسیج کنید و کشاورزان را تشویق به تولید بکنید که با تولیدشان مشت محکمی بر دهان جهانخواران شرق و غرب  می زنند.حتی خودتان در هنگام کشت و برداشت به کمک آنها برویدبرادران از دولت بخواهید تا وسایل کشاورزی را در اختیار آنها بگذارد.آنها بیسواد هستن شما باید تلاش بکنید ، از همه برادران ستادهای مقاومت تقاضا دارم به خودشان برسند و خود را اصلاح کنند با مردم به خوبی رفتار کنند در اوایل خیلی بدرفتاری کردید و کم کم خوب شده اید سعی کنید طوری عمل کنید که در صدور انقلاب و اسلام که از هم جدا نیستند کاری مفید کرده باشید و کمتر بتوانند از شما انتقاد بگیرند.از همه مردم تقاضای همکاری با این برادران را دارم و سعی کنید افرادی را که بر خلاف مسیر مردم و صراط مستقیم راه می روند از داخلتان اخراج کنید برادران سعی کنید همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید سعی کنید اسلام تان از اسلام روحانیون جدا نباشد و به گفته امام اسلام ،اسلام فقاهتی باشد.برادران در مطالعه هایتان سعی کنید شرق و غرب رفته ها و لیبرالها و ملی گرایان بر شما تسلط نداشته باشند زیرا چیزی از اسلام نفهمیدن و فقط ظاهراٌ برداشتی کرده اند که با فرهنگهای اروپایی و امریکایی مخلوط کرده اند.اسلامتان باید از روحانیون باشد که تمام عمر خود را در کلاس درس فقه و قرآن می گذارانند ، شخصیت پرستی شما را کور نکند ،همیشه معیار اصلی و سرنخ تان اسلام باشد دیدیم بنی صدر را با آن همه علم او و اقتداری که داشت اما به اسف السافلین که قرآن می فرمود سقوط کرد ، بنی صدر که خودش را فقیه تر از امام می دانست.همیشه پشتیبان خط امام خمینی باشید و برای امام دعا کنید و در دید سیاسی تان از خط سیاسی امام پیروی کنید که تنها راه نجات می باشد.سعی کنید نیروی جاذبه تان بیشتر از دافعه تان باشد با خوانین و فئودالین تا سرحد مرگ مبارزه کنید تا حاضر شوند املاک و دارائی های خود را بین فقراء تقسیم کنند و با سپاه ارتباط کامل داشته باشید.      

 

                                                            وسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

                                                               ماندنی چیره نژاد(1361)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*