اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303277
تاریخ انتشار: 1400/04/28 01:59
پیگیری های نماینده مردم کهگیلویه بزرگ تا زمان رفع چالش های بهداشت و درمان حوزه انتخابیه ادامه دارد/
موحد: سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه ها زیبنده وزارت بهداشت نیست و این سوال را در اذهان به وجود می آورد که چرا پروژه های مشابهی که بعضا همزمان یا بعد از این پروژه آغاز شده است به پایان و بهره برداری رسیده اما در این ۳ شهرستان لیکک، لنده و چرام علی رغم وجود محرومیت تاریخی همچنان به میانه راه هم نرسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام سید محمد موحد در راستای پیگیری رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه در حوزه بهداشت و درمان همواره به جز دیدار حضوری با مقام عالی این وزارتخانه و مجموعه معاونین این حوزه طی نامه های جداگانه و در فواصل زمانی مختلف به جد و به صورت مستمر پیگیر رفع مشکلات مردم بوده است.


 وی همچنین اخیراً در ۳ نامه جداگانه به مجموعه وزارت بهداشت خواستار پیگیری و رفع مشکلات مردم کهگیلویه بزرگ شد.
حجت الاسلام سید محمد موحد ابتدا و در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت به مذاکره حضوری با مقام عالی وزارت اشاره کرد و افزود: به لطف نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سال های اخیر، برای ایجاد توازن و بهره مندی عادلانه از امکانات و مراکز بهداشتی و درمانی اقدام به طراحی، کلنگ زنی و اجرای پروژه های بیمارستان های لیکک، لنده و چرام شد.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ از تخصیص قطره چکانی اعتبار به این پروژه ها انتقاد کرد و گفت: به علت کمبود اعتبار بیمارستان های لیکک، لنده و چرام به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰، ۳۴ و ۴۰ درصدی هستند.
وی، تاکید کرد: تنها راه نجات و به سرانجام رسیدن این پروژه ها تخصیص اعتبار مناسب است.
موحد، گفت: انتظار می رود علاوه بر اعتبارات عادی تخصیص یافته، به صورت ویژه اعتبار مناسبی برای بیمارستان های این ۳ شهرستان پیش بینی و ابلاغ شود تا ضمن تکمیل این پروژه ها دغدغه تاریخی مردم حوزه انتخابیه به پایان برسد و باری از دوش کادر درمان پرتلاش بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برداشته شود.
وی از همکاری مجموعه وزارت بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه ها زیبنده وزارت بهداشت نیست و این سوال را در اذهان به وجود می آورد که چرا پروژه های مشابهی که بعضا همزمان یا بعد از این پروژه آغاز شده است به پایان و بهره برداری رسیده اما در این ۳ شهرستان علی رغم وجود محرومیت تاریخی همچنان به میانه راه هم نرسیده اند.
موحد خواستار نگاه ویژه مجموعه وزارت بهداشت به تخصیص اعتبار برای تسریع در بهره برداری از این پروژه ها شد.
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پاسخ به نامه نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ در دستور فوری به کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواستار تخصیص اعتبار از محل منابع این وزارت خانه در خصوص پروژه بالای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد (بیمارستان بهمئی) شد و گفت: علت کندی پروژه بیمارستان چرام و لنده نیز سریعا گزارش و اطلاع داده شود.
موحد در دومین نامه خود به وزیر بهداشت ضمن اشاره به مذاکره حضوری با وزیر بهداشت، اظهار داشت: شهرستان های لنده و چرام از شهرستان های تازه تاسیس استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای جمعیت قابل توجه شهری و روستایی هستند.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی، عنوان کرد: شبکه های بهداشت و درمان این دو شهرستان به علت کمبود امکانات یا مستهلک و قدیمی بودن تجهیزات در امر خدمت رسانی به مردم دچار مشکل هستند.
وی با بیان اینکه نبود امکانات کافی موجب زحمت مردم برای مراجعه به دیگر شهرستان ها و به تبع آن خطرات و بعضا فوت بیماران در زمان اعزام به دیگر مراکز را به دنبال دارد، بیان کرد: علاوه بر این زحمت اضافه ای برای کادر درمان در پی خواهد داشت.
موحد خواستار تامین و ارسال اقلام و تجهیزات از جمله دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه آمبولانس برای شهرستان چرام و دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای شهرستان لنده شد.
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جواب نامه حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و خطاب به جان بابایی معاون درمان این وزارت خانه، برای انجام اقدامات لازم دستور صادر کرد.
وی همچنین در پاراف نامه دستور داد تا کولیوند رئیس اورژانس کشور اختصاص آمبولانس به مردم چرام را در اولویت کاری خود قرار دهد.
اما موحد در نامه سوم خود به نمکی با اشاره به مذاکرات و مکاتبات متعدد در خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی دهدشت(ره) که با کادر درمان خستگی ناپذیر و به تنهایی در حال خدمت رسانی به مردم چهار شهرستان حوزه انتخابیه است ضمن تقدیر از توجه و حمایت وزیر، معاون توسعه وزارت بهداشت و دیگر مدیران ستادی آن وزارتخانه، اظهار داشت: پس از دستور صریح وزیر در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال گذشته مبنی بر پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال برای بروز رسانی تاسیسات و موتورخانه بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تاکنون این دستور شفاف آن مقام ارشد وزارتخانه عملیاتی نشده است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی، تاکید کرد: این تاخیر در اجرای دستور صریح وزیر موجب نارضایتی مردم آن هم در شرایط حاد شیوع ویروس کرونا شده است.
وی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت همواره دغدغه سلامت و آرامش روحی و روانی جامعه را داشته و دارند، تصریح کرد: به طور قطع نمی پذیرید که بیماران در دمای بالای ۴۵ درجه دوره درمانی خود را زیر پنکه بگذرانند.
موحد، گفت: انتظار می رود ضمن تاکید مجدد نسبت به تخصیص و پرداخت هزینه برآورد شده به حساب بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، مردم چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را از این بحران و نگرانی ها نجات دهید.
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پاسخ به نامه نماینده مردم کهگیلویه بزرگ و خطاب به تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت، دستور لازم جهت حل مشکل سرمایشی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و پرداخت مبلغ مورد نیاز برای رفع این مهم را صادر کرد.
گفتنی است حجت الاسلام سید محمد موحد در همان روزهای نخست کاری خود پیگیر رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بود و در یکی از ملاقات های خود با وزیر بهداشت در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۹۹ خواستار رفع مشکل سرمایشی بیمارستان امام خمینی (ره ) دهدشت شده بود که وزیر بهداشت نیز دستورات لازم برای تامین اعتبار  ۱۱۰ میلیارد ریال برای این مهم را به معاونان و مدیران کل ستادی خود صادر کرده بود.
شایان ذکر است حجت الاسلام سید محمد موحد تنها به همان ملاقات حضوری اکتفا نکرده بلکه همواره و در برهه های زمانی مختلف علاوه بر دیدارهای جداگانه با وزیر بهداشت، مجموعه معاونان و مدیران کل ستادی آن وزارتخانه در مکاتبات مختلف خواستار و پیگیر رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود بوده و همچنان نیز تا حصول نتیجه و رفع مشکلات مردم پیگیر هستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*