اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303371
تاریخ انتشار: 1400/05/08 01:59
ایرج طهماسبی این مربی بی بدیل با تنیس بازان مشهوری چون باب هیبویت استرالیایی قهرمان مشهور مسابقات بین المللی ویمبلدون در سال ۱۹۶۲ در مسجدسلیمان پایتخت تنیس ایران دست و پنجه نرم کرد، در سال ۱۳۴۲ رسول صالح پور و ایرج طهماسبی ، هر دو از مسجدسلیمان قهرمان اول و دوم کشور شدند.

پایگاه خبری عصرجهان؛ غلامعباس ممبینی✍️-ایرج طهماسبی،  قهرمان  تنیس کشور و مربی تیم فوتبال تاج مسجدسلیمان و  استقلال اهواز به دیار باقی شتافت
به اشک و آه درآمیخت دیدۀ دل من
ز آب، شعله برآورد و سر به جوی او داشت
ایرج طهماسبی ،پیشکسوت تنیس روی میز و فوتبال خوزستان در غروب پنجشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۰ سر بر بالین خاک نهاد و به سوی ابدیت بال گشود.
  زنده یاد ایرج طهماسی در سال ۱۳۲۲ در شهرستان هفتگل دیده به جهان گشود، در مقطع دبیرستان در ۱۳ سالگی قهرمان جام باشگاهی تنیس کشور در اصفهان شد.بعدها به مسجدسلیمان رفت و در آنجا ساکن شد. استاد طهماسبی از  اواخر دهه سی تا دهه پنجاه در کاپ مگنس( مسابقات سراسری مناطق شرکت نفت) بارها مدال مقام اول را به گردن آویخت.


این مربی بی بدیل  با تنیس بازان مشهوری چون باب هیبویت استرالیایی قهرمان مشهور مسابقات بین المللی ویمبلدون در سال ۱۹۶۲ در مسجدسلیمان پایتخت تنیس ایران دست و پنجه نرم کرد، در سال ۱۳۴۲ رسول صالح پور و ایرج طهماسبی ، هر دو از مسجدسلیمان قهرمان اول و دوم کشور شدند.
سال ۱۳۴۵ تیم ملی تنیس ایران برای انجام بازی های تدارکاتی و دوستانه در مسجدسلیمان اردو زد، تنیس بازان مشهور مسجدسلیمانی چون: ایرج طهماسبی، منوچهر استوار، رسول صالح پور، ابراهیم اژدری، شهباز حیدری و علی محمد عالی پور در اولین بازی دوستانه تیم ملی تنیس کشور را شکست دادند. در  دهه ۵۰ استاد طهماسبی با تنیس وداع کرد و  مربی تیم  تاج  مسجدسلیمان شد.در  دی ماه ۱۳۵۰ تیم تاج مسجد سلیمان به مربیگری طهماسبی به مصاف تیم پرسپولیس رفت و با تک گل جمالی قهرمانی تیم تاج مسجدسلیمان رقم خورد. بعد از پیروزی انقلاب بعد از مدتی وقفه در  اواخر دهه ۶۰ مربی فوتبال استقلال اهواز شد و با سرعت جایگاه این تیم را از دسته یک  به لیگ کشوری ارتقاء داد.  بااستقلال تهران درهیئت بعدها وارد تشکیلات  تیم استقلال تهران شد و در تحریریه ی بعضی از نشریات ورزشی مثل  وزدشی و دانش  به مدیریت عباس کردنوری همکاری داشت و شاگردان زیادی درعرصه فوتبال در سطح مربی وبازیکن تا رده ملی پرورش داده است.
گفتنی است، مرحوم طهماسبی سال هاست که  در تهران ساکن شد. و از یک بیماری مزمن رنج می برد.و در پنجشنبه ۷ مرداد جان به جان آفرین داد.
این غم و درود را به اهالی ورزش و پیشکسوتان قدیم ورزش در شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل، نفت سفید ،باغملک  میداود و  اهالی ورزش دوست جنوب تسلیت عرض می نمایم.

غلامعباس ممبینی

برچسب ها:
ایرج طهماسبی ؛


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*