اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303374
تاریخ انتشار: 1400/05/08 17:30
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعهد بنیاد مسکن در استان گفت: تعهد بنیاد مسکن در استان بیش از ۴۲ هزار و ۷۵۴ واحد بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان از یاسوج، حسین کلانتری در نشست افتتاح واحدهای مسکن محرومان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با اشاره به رشادت و دلاوری مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران پهلوی گفت: ایستادگی و مقاومت این مردم موجب شد رژیم پهلوی با استفاده از جنگنده بمب‌افکن‌های خود  مناطق  این استان را بمباران کند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حماسه مردم استان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرد.
وی در ادامه سخنان خود با تسلیت درگذشت علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: جا دارد به نیکی از آن مرد سفر کرده انسان مخلص، خداجوی، خستگی‌ناپذیر و متواضع یادی کنیم که هر جایی سیل‌زده، زلزله‌زده و بی‌سرپناهی بود نام مهندس تابش آنجا ماندگار است دعای همه مردم بی‌سرپناه، زلزله‌زده و سیل‌زده در پیشگاه خدا همراه او است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعهد بنیاد مسکن در بهسازی و بازسازی مسکن محرومان ۳۵۰۰ واحد بود که ۳هزار و ۱۵۰ واحد تکمیل و تحویل مردم شده است.
کلانتری با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد کارهای بزرگی صورت گرفته، افزود: در طرح ویژه بازسازی مسکن روستایی ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد و مسکن محرومان ۳۵۰۰ واحد بود که پس از کلنگ‌زنی در  سفر آقای نوبخت به استان در بهمن ۹۸ کار در اردیبهشت ۹۹ آغاز و منتظر سفر معاون رئیس جمهور برای افتتاح واحدها بودیم که به دلیل بیماری کرونا این حضور مقدور نشد.
وی با اشاره به اینکه استان به دلیل اقدامات خوب انجام شده در بافت فرسوده ممتاز است، گفت: واحدهای بافت فرسوده ۳ هزار واحد بوده که ۱۷۰۰ مورد به بهره‌برداری رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۵ هزار و ۳۰۰ واحد احداثی در زلزله سی‌سخت و سیل استان گفت: واحدهای تعمیراتی و بازسازی در زلزله سی‌سخت ۴۶۰۰ واحد است، ضمن اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیرات هستند.
کلانتری بیان کرد: در مجموع تعهد بنیاد مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۲ هزار و ۷۵۴ واحد است که با هماهنگی همه دستگاه‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک‌ها احداث شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با قدردانی ویژه از بنیاد مسکن استان دو خواسته خود از نوبخت را مطرح کرد که افزایش سقف تسهیلات بلاعوض منازل در دست احداث شهرستان دنا و شهر سی‌سخت و اختصاص همین تسهیلات برای بافت فرسوده شهر دوگنبدان دو خواسته استان است که امیدواریم در صورت امکان مورد موافقت قرار گیرد.
گفتنی است در این نشست ویدئوکنفرانسی از مجموعه ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومی استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۵۰ واحد به بهره‌برداری رسید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*