اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303541
تاریخ انتشار: 1400/06/21 13:53
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نشست امروز خود با جمعی از نمایندگان، گفت: در این نشست درباره نحوه بازگشت قیمت سیمان به پیش از نرخ قطع برق و راهکارها برای کنترل قیمت فولاد توضیحاتی ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از خانه ملت،؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نشست صبح امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) خود با جمعی از نمایندگان به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در خصوص موضوع تنظیم بازار سیمان، فولاد و کالاهای اساسی که در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، گفت: در این نشست گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های بازار سیمان و فولاد ارائه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طبق قولی که در زمان رأی اعتماد به نمایندگان ملت داده شد، خوشبختانه قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و قیمت آن در بورس به کیسه‌ای 25 هزار تومان رسید.

وی افزود: این درحالی است که بسیاری معتقد بودند وقتی نرخ کالایی در ایران بالا می‎‌رود، دیگر پایین نخواهد آمد اما این اتفاق خوشایند رخ داد.

*کاری که در کاهش قیمت سیمان صورت گرفت، اصلاح ساختار بود نه برخورد تعزیراتی و دستوری*

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نرخ سیمان فله نیز به 360 تومان رسید که همان قیمت سه ماه قبل است، تأکید کرد: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی قیمت‌‎ها به اینجا نرسید به طوریکه تعادلی که در بازار ایجاد شد، نرخ سیمان را کاهنده کرد.

*تمامی خرده فروشان سیمان تا دو هفته آینده وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد*

وی با تأکید بر اینکه تا دو هفته آینده نیز بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود، یادآور شد: تا دو هفته آتی، تمامی خرده فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده فروشی و خرده فروشی به یک روال معقول دست یابیم.

فاطمی امین  درباره اقدامات صورت گرفته در بازار فولاد نیز گفت: قیمت فولاد بر سایر محصولات بازار موثر بوده و بر فضای روانی بازار نیز اثرگذار است؛ در این حوزه سه راهکار تعریف شده که طی سه ماه عملیاتی خواهد شد.

*رصد کامل اطلاعاتی از صفر تا 100 برای قطع دست رانت خواران*

وزیر صمت اضافه کرد: در مهرماه رصد کامل اطلاعاتی از زنجیره فولاد را دنبال می‌کنیم تا تمام تولیدات  مقاطع فولادی، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قیمتی بودن فولاد از این طریق از بین برود.

وی افزود: در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و تأثیر ابلاغ قوانین و مقررات جدید را در آبانماه خواهیم دید و امضاهای طلایی تا این زمان از بین خواهد رفت.

*اصلاح ساختار در بازار فولاد برای کاهش هزینه تمام شده در آذرماه*

فاطمی نیا تصریح کرد: در آذرماه نیز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاری خواهیم داشت که به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم و رقابت سازنده‌ای برای کاهش هزینه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشیم و بازار فولاد تحت تأثیر نوسانات ارزی نباشد./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*