اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303547
تاریخ انتشار: 1400/06/22 00:53
تکذيب اظهارات منتسب به اميرعبداللهيان در مورد مصوبه برجامي مجلس / گانتز: صدور بيانيه کافي نيست؛ ايران را تحريم کنيد / ايمن‌آبادي: رئيسي براي حساب‌کشي از مديران به استان‌ها برود / تماس تلفني اژه‌اي با خواهر متهم اميرحسين مرادي

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 

*تماس تلفني اژه‌اي با خواهر متهم اميرحسين مرادي*

 

مهدي کشت‌دار، مديرعامل خبرگزاري قوه قضائيه طي توييتي نوشت: روز پنجشنبه پيامي از طرف خواهر متهم اميرحسين مرادي خطاب به رئيس قوه قضائيه براي صفحه اژه‌اي ارسال مي‌شود.رئيس عدليه در جريان اين پيام قرار گرفته و بلافاصله ساعتي بعد شخصا با خواهر متهم مرادي تماس گرفته و در جريان صحبت‌هاي وي قرار مي‌گيرد.

 

*دفاع تاريخي ضرغامي از فضاي مجازي*

 

عزت الله ضرغامي، وزير ميراث فرهنگي با ذکر يک مثال تاريخي، از آزادي در فضاي مجازي دفاع کرد و در توئيتي نوشت: ‏رضا‌خان، طبيعت دل‌انگيز ۱۱۰ هکتاري ‎سعدآباد را اقامتگاه تابستاني قرار داد و بيش‌ از ۲۰ کاخ را براي خود و خانواده‌اش بنا نهاد. اگر در آن زمان فضاي مجازي داشتيم، آيا جرأت اين رفتار را داشت؟

 

*هشدار قاليباف به نمايندگان کم‌کار؛ بعدا معترض نشويد!*

 

رئیس مجلس به نمایندگانی که در رأی‌گیری برای دستورکار‌های مجلس مشارکت نمی‌کنند، هشدارداد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور»، برای چندمین بار نسبت به کم‌کاری و عدم مشارکت عده‌ای از نمایندگان در رأی‌گیری تذکر داد. وی در جریان رأی‌گیری برای ماده ۱۱ این طرح گفت: «۵۰ نفر از نمایندگان در رأی‌گیری مشارکت نکرده اند. بعدا به گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، معترض نشوید!» اشاره رئیس مجلس به گزارش‌های مجلس مربوط به آمار مشارکت و انضباط نمایندگان در جلسات صحن و کمیسیون‌ها بود که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شش ماهه و سالانه منتشر می‌شود و کارشناسان معتقدند باید ضمانت اجرا‌های محکم تری درباره کم‌کاری یا بی‌نظمی برخی نمایندگان در آن دیده شود.

 

*قاضيِ سرشناس بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت*

 

قاضي سيد احمد زرگر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.سيد احمد زرگر از جمله قضات سرشناس و رئيس دادگاه انقلاب بود.حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد زرگر در کارنامه خود رياست شعبه سي و ششم دادگاه تجديد نظر انقلاب و شعبه دوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادي را بر عهده داشته است.وي همچنين در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و به عنوان دبير سابق ستاد امر به معروف و نهي از منکر شناخته مي‌شود.رسيدگي به پرونده دادگاه متهمان اخلال ارزي ۶۰ ميليون يورويي، رسيدگي به پرونده خودرو‌هاي قاچاق، رسيدگي به پرونده مسئولان سابق سايپا، احمد عراقچي و بسياري پرونده ديگر از جمله مواردي هستند که قاضي زرگر و رسيدگي به آن‌ها را برعهده داشته است.

 

*پيش‌بيني يک اصولگرا از آينده برادران لاريجاني*

 

يک فعال سياسي اصولگرا گفت: صادق لاريجاني خواستار اين است که در مسير علم ادامه فعاليت دهد، اما علي لاريجاني صبغه سياسي پررنگ‌تري دارد و من بعيد مي‌دانم وي از صحنه‌هاي سياسي کنار برود و همچنان در اين عرصه خواهد ماند.جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص چرايي کناره‌گيري صادق لاريجاني از عضويت در شوراي نگهبان، با اشاره به توييتي که صادق لاريجاني در انتقاد به برخي رويه‌هاي شوراي نگهبان منتشر کرده بود، اظهار کرد: آقاي صادق لاريجاني در اين توييت به دخالت‌هايي که از بيرون شوراي نگهبان نسبت به بررسي صلاحيت‌ها انجام مي‌شود و همچنين اتکای اعضای شوراي نگهبان به برخي مستندات غير دقيق که از برخي مراجع در اختيار اين شورا قرار مي‌گرفت، انتقاد کرد. از جمله اين مستندات غير دقيق، مواردي بود که در مورد آقاي علي لاريجاني اظهار شده بود و آقاي صادق لاريجاني اين موارد را درست نمي‌دانست.

وي ادامه داد: رهبري نيز بر اين موضوع صحه گذاشتند و فرمودند که حق برخي افراد تضييع شده و بايد جبران شود. البته هرگز چنين جبراني از سوي شوراي نگهبان در حق علي لاريجاني صورت نگرفت و من فکر مي‌کنم همين مسائل باعث شده صادق لاريجاني از عضويت در شوراي نگهبان کناره‌گيري کند.نماينده اسبق مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تنها نقطه اشتراک پنج برادر لاريجاني اين است که همگي فرزند آيت‌الله ميرزا هاشم‌ لاريجاني هستند، افزود: آيت‌الله ميرزا هاشم لاريجاني از مراجع تقليد و فيلسوفان مجاهد قبل انقلاب و نهضت امام بود و پنج پسر آن مرحوم همه تحصيل‌کرده هستند و هر کدام در زمينه‌هاي خاصي متخصص‌اند و در مسائل مختلف فقهي، علمي و سياسي صاحب نظراند.

 

*رئيس بسيج: دوران بزن در رويي در فضاي مجازي به پايان رسيده است*

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: تحقق بيانيه گام دوم، يکي از رسالت هاي اصلي بسيج است. به همين منظور يک سند راهبردي ده ساله تهيه و به رهبر معظم انقلاب پيشنهاد داده شد که رهبر معظم انقلاب اين سند را تصويب فرمودند.سردار سليماني تمام تمرکز اين سند را در راستاي تحقق تمامي جنبه هاي مردم سالاري اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: اين سند اولين سند راهبردي در کشور است که بر اساس بيانيه گام دوم بوده و به تصويب مقام معظم رهبري رسيده است.وي از تربيت هشت ميليون جوان مومن انقلابي پاي کار طبق اين سند خبر داد و گفت: راهبرد دوم اين طرح نقش آفريني مردم پايه است. ما مردم سالاري اسلامي را بر سه قاعده شرکت در انتخابات و انتخاب مسئولين، نقش آفريني گسترده در زمينه ها و نظارت مردمي تصور مي کنيم.رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين گفت امروز مي توانيم به جرات بگوييم که دوران بزن در رويي در فضاي مجازي به پايان رسيده است.

 

*توقع عربستان از توافق هسته اي ايران*

 

وزير خارجه سعودي گفت: توافق هسته‌‏اي به شکل کنوني، ناقص است و ما به دنبال توافق جامع تري هستيم.به گزارش الجزيره، فيصل بن فرحان، وزير خارجه عربستان تاکيد کرد: عربستان سعودي از تلاش هاي بين المللي براي ممانعت از دستيابي ايران به سلاح هسته اي حمايت مي کند.بن فرحان در ادامه مدعي شد: توافق هسته‌‏اي به شکل کنوني، ناقص است و ما به دنبال توافق جامع تري هستيم.او همچنين گفت که اولويت عربستان ايجاد صلح در يمن است و حق ما در دفاع از خود و پاسخ به حملات محفوظ است.

 

*برگ برنده اصلاح‌طلبان در شرايط فعلي از نگاه جوادي حصار*

 

سياستمدار اصلاح طلب در خصوص بازسازي جريان اصلاحات متذکر شد: اين مسائل چيزي نيست که دو روزه به نتيجه برسد.«محمدصادق جوادي حصار»، سياستمدار اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص برگ برنده اصلاح طلبان در شرايط فعلي اظهار کرد: برگ برنده اصلاح طلبان اين است که در شرايط کنوني کشور چيزي به نام آنها رقم نمي‌خورد؛ يعني در حوزه هاي مديريتي، اقتصاد، سياست و فرهنگ و قوه قضائيه مقننه و مجريه همه يکدست هستند.او افزود: اصلاح طلبان فرصت دارند براي اينکه توانايي ها خود را بازنگري و بازسازي کنند، برگ برنده آنها اين است که از دولت و قدرت بيرون هستند.جوادي حصار در خصوص بازسازي جريان اصلاحات یادآور شد: اين مسائل چيزي نيست که دو روزه به نتيجه برسد. اصلاح طلبان در حال مطالعه و بررسي هستند. بخشي از آن بايد به حوزه مديران اجرايي و بخشي بايد به حوزه احزاب، بخشي به حوزه روشنفکران و تئوري پردازان جريان اصلاحي و منتقد اجتماعي منتقل شود. اينها مطالعات گسترده اي را مي طلبد و به اين سرعت اصلا امکان ندارد به نتيجه برسيم بايد حداقل يکسال کار ببرد. کمتر از يک سال اگر نتيجه اعلام کنند، به معناي اين است که فقط رفع تکليف کرده اند.

 

*ايمن‌آبادي: رئيسي براي حساب‌کشي از مديران به استان‌ها برود*

 

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي درباره سفرهاي استاني سيدابراهيم رئيسي به نامه نيوز گفت: اولا رفتن بين مردم براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب کار بسيار خوبي است و اين نياز کشور است چون دشمن با تبليغات سوء خود درصدد آن است که يک شکافي بين مسئولان و مردم ايجاد و مسئولان را از يک قشر و مردم را از قشر ديگر تعريف کند.وي با اشاره به اهميت سفرهاي استاني رئيس جمهور افزود: هر چقدر مسئولان بتوانند فاصله خودشان را با مردم کمتر کنند، به نفع نظام و انقلاب است بنابراين مسئولان حتما بايد به ميان مردم بروند حتي اگر دست شان به لحاظ منابع مالي خالي باشد.اين فعال سياسي يادآور شد: دولت آقاي رئيسي هنوز کامل نيست. وقتي آقاي رئيسي سفر استاني انجام مي دهد چه کسي بايد موضوعات اين سفر را پيگيري کند، وقتي استاندار و فرماندار شهرهاي آن استان مشخص نشده‌اند. توصيه مي کنم رئيس جمهور وقتي استاندار يک استان مشخص شد به آن استان سفر کند.وي با بيان اينکه مردم نسبت به قول‌هاي مسئولان با ترديد مي نگرند، ادامه داد: معتقدم آقاي رئيسي مي تواند رويکردش را درباره سفرهاي استاني تغيير دهد و براي حساب‌کشي از مديران به استان‌ها بروند. در واقع يک روش جديدي را در اين حوزه دنبال کند. مردم اين روزها گله مي کنند که از مديران حساب کشي نمي شود و آنها هر کاري بخواهند انجام مي دهند.

 

*ادعاي العربي درباره سفر الکاظمي به ايران*

 

روزنامه العربي الجديد به نقل از برخي منابع آگاه درخصوص سفر مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق به تهران نوشت: الکاظمي در رابطه با چهار مساله مهم با مسئولان ايراني رايزني خواهد کرد؛ انتخابات عراق، انرژي، ميانجيگري ميان ايران و عربستان و ميانجيگري ميان ايران و آمريکا.اين منابع که خواستار عدم فاش شدن نامشان شده اند تاکيد کردند: ايران سه هفته پيش، ناگهاني صادرات گاز خود به عراق را به طور گسترده کاهش داد و دليل آن عدم پرداخت پول اين گاز از سوي عراق است که اين امر منجر به کاهش توليد برق در عراق شد. مصطفي الکاظمي در اين سفر تلاش مي کند که طرف ايراني را قانع کند تا صادرات گاز به همان حجم گذشته بازگردد و با توجه به تحريم هاي آمريکا و مشکل تبادلات مالي و بانکي با ايران، راه حل هايي براي پرداخت پول ايران ايجاد شود.

 

*رييس سازمان زندان‌ ها: ادعاي سپيده قليان بررسي شد*

 

رييس سازمان زندان‌ها اگفت: ادعاي خانم قليان مبني بر «کفن پيچ کردن کودک افغاني توسط زندانبان‌ها» بررسي شد.محمدمهدي حاج محمدي در توئيتر نوشت:ادعاي خانم قليان مبني بر «کفن پيچ کردن کودک افغاني توسط زندانبان‌ها» بررسي شد. مادر اين کودک که در اسفند۹۹ آزاد شده بود، توسط بازرس ما دعوت شد؛ توضيحات ايشان را ببينيد و سياه ديدن سپيدي‌ها توسط ‎سپيده قليان و رسانه‌هاي هوادارش را قضاوت کنيد.
خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...

 

*انتقاد تند عضو جامعه روحانيت مبارز از اصلاح طلبان*

 

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز گفت: زمينه مطالبات از دولت براي اصلاح‌طلبان وجود ندارد، اما مطالبات به حق مردم بايد پاسخ داده شود و کساني که خودشان مخرب بوده‌اند جا ندارد مطالبه هم کنند.حسين ابراهيمي در خصوص ترديد آفريني اصلاح‌طلبان و ايجاد تشکيک آنها در رابطه با وعده‌هاي دولتِ رئيسي در روزهاي اخير، گفت: اصلاح‌طلبان مترصد هستند که دولت سيزدهم را تخريب کنند؛ از اين روی، مطالباتي که مطرح مي‌کنند با انگيزه تخريب صورت مي‌گيرد؛ در حالي که اولين ماه‌هايي است که رئيسي مشغول به کار شده و دولت او بايد اطلاعات لازم را از کشور و امکاناتش به دست بياورد و تصميم بگيرند، برنامه‌ ريزي کنند و کار انجام دهند.وي با اشاره به اينکه مشکلاتي که براي رئيسي درست شده است، مربوط به دولت‌هاي گذشته است و در حال حاضر آغاز بسيار خوبي صورت گرفته است، افزود: رئيسي مسافرت‌هاي استاني را در پيش گرفت براي آنکه اطلاعات لازم را جمع آوري کند و ببينید چه امکانات و ظرفيتي در استان‌ها وجود دارد و استان‌ها با چه مشکلات و معضلاتي مواجه هستند، تا بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه‌ريزي و اجرا کنند.عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز تصريح کرد: دولت هنوز نتوانسته است افراد خود را جابجا کند و همچنان عوامل اصلاح طلب سر کار هستند و در حال حاضر صرفاً چند وزير تغيير کردند و پيکره دولت اصلاح طلبي است و هنوز تغيير به معناي واقعي در کارمندان و استانداران صورت نگرفته است.

 

*گانتز: صدور بيانيه کافي نيست؛ ايران را تحريم کنيد*

 

وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد، قدرت‌هاي جهاني که به دنبال تجديد گفت‌وگوهاي هسته‌اي با ايران هستند بايد عليه آن تحريم اعمال کنند تا اين کشور را به سمت رسيدن به توافق سوق دهند.به گزارش «بلومبرگ»، «بني گانتز» وزير جنگ رژيم صهيونيستي در کنفرانسي در تل‌آويو مدعي شد «زمان عمل فرا رسيده» و در ادامه از اعضاي برجام خواست تا تحريم‌ها را اعمال کنند و افزود «بيانيه‌هاي مشترک کافي نيست.» کابينه جديد رژيم صهيونيستي از زمان آغاز به کار، تلاش خود را به کار گرفته تا با فرستادن مقام‌هاي رژيم صهيونيستي به ايالات متحده و ديدار با مقام‌هاي آمريکايي و کشورهاي امضاکننده برجام، از احياي توافق هسته‌اي ايران جلوگيري کند.«نفتالي بنت» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اخيراً در سخنراني ويدئو کنفرانسي در جمع سران تعدادي از لابي‌هاي رژيم صهيونيستي در آمريکا از تشکيل يک تيم مشترک با واشنگتن براي مقابله با ايران خبر داد.

 

*تکذيب اظهارات منتسب به اميرعبداللهيان در مورد مصوبه برجامي مجلس*

 

سخنگوي وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالي درباره گمانه زني هاي پراکنده درخصوص محتواي اظهارات حسين اميرعبداللهيان در نشست بسته با مديران مسئول رسانه درباره مصوبه هسته اي مجلس به خبرنگار تسنيم گفت: اظهارات منتسب به ايشان غيردقيق، ناقص و اشتباه است. سعيد خطيب‌زاده افزود: آقاي دکتر اميرعبداللهيان در جلسه اي که حدود هفتاد تن از مديران رسانه اي حضور داشتند، گفتند که مصوبه مجلس لازم الاجراست و اتفاقا انتظار مجلس از دولت جديد، اجراي بي کم و کاست و کلمه به کلمه مصوبه مجلس است. و مجلس سختگيرانه از دولت انقلابي انتظار اجراي دقيق مصوبه را دارد و افزودند به وزراي خارجه فرانسه و آلمان گفته ام بايد منافع و حقوق ملت ايران در هر گونه مذاکره اي تامين شود

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*