اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303569
تاریخ انتشار: 1400/06/23 01:00
قول وزیر خارجه انگلیس به امیر عبداللهیان درباره بازپرداخت مطالبات ایران / هاشمی‌طبا: اصلاح‌طلبان به دولت رئیسی راهکار ارائه دهند / عصبانیت آمریکا از محبوبیت ایران در عراق

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 

*سخنگوی شورای نگهبان: چون رأی‌گیری مخفی است، دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت چندان قابل توضیح نیست*

 

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در جلسه در مورد هر شخص مواردی مطرح و سپس رأی‌گیری مخفی انجام می‌شود و روشن نیست کدام‌ یک از اعضای شورا به آن شخص رأی مثبت یا منفی داده‌اند و احیاناً مستند و دلیل هر کس، کدام مسأله مطرح‌ در جلسه بوده است؛ بنابراین، حتی اگر مجوز شرعی و قانونی داشته باشیم که نداریم، چون رأی‌گیری مخفی است دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت به‌ خاطر مخفی بودن آرا چندان قابل توضیح نیست.

 

*وزارت خارجه: درمورد واردات واکسن فایزر و مدرنا هیچ خط قرمزی نداشته و نداریم*

 

خطیب‌زاده درباره واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا و این‌که یکی از رهیافت‌های دولت جدید، استفاده از راه‌های غیربرجامی برای تامین منافع اقتصادی کشور بوده است که در بحث واردات واکسن شاهد بودیم نیز اظهار داشت: ما در خصوص واردات واکسن هیچ خط قرمزی نداشتیم و نداریم. البته مرجعیت صلاحیت‌دار قطعی و یگانه تأیید این‌که کدام واکسن وارد شود، از روز اول وزارت بهداشت بوده است. وزارت امور خارجه از روز اول، تمامی امکانات واردات را هر منبعی و عنوان تجاری که داشتند در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

 

*کوشکی: با توافق جدید، هم دل آژانس به دست می آید هم مصوبه مجلس رعایت می شود*

 

صادق کوشکی درباره تمدید توافق ایران با آژانس به صورت نامحدود بیان کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها همانند دوران برجام می خواهند از فعالیت های هسته ای ایران، رصد دائمی داشته باشند و این رصد صورت می گیرد. ظاهرا این داده ها در ایران باقی می ماند و داده ها منتقل نمی شود. او با اشاره به مصوبه مجلس و توافق با آژانس گفت: مصوبه مجلس می گوید که این رصد باید جمع شود و ما به پادمان NPT بازگردیم که چنین رصدی در آن نیست. کوشکی تاکید کرد: نکته اش این است که مصوبه مجلس به یک شیوه تدبیروامیدی رعایت می شود که به نوعی هم مصوبه مجلس، رعایت می شود و هم به تعبیری دل آژانس به دست می آید. این استاد دانشگاه در پاسخ به این که آیا بر این باورید، یک توافق بینابینی بین ایران و آژانس صورت گرفته است، اظهار کرد: بله، همینطور است، یعنی از دوران روحانی بوده و الان هم ادامه پیدا کرده است. این نحوه اجرای مصوبه مجلس، ابتکار دولت روحانی بود که همچنان ادامه پیدا می کند.

 

*پیشنهاد محمود صادقی درباره برگزاری رفراندوم توافق هسته‌ای و FATF*

 

محمود صدقی، نماینده ادوار مجلس با اشاره به راهکار رفراندوم برای حل موضوع توافق هسته‌ای و FATF تصریح کرد: رفراندوم باید در مساله ای مطرح و به کار گرفته شود که از راه های عادی قابل حل نباشد؛ یعنی طرق عادی آن را آزمایش کرده باشیم اما در موضوع حذف یارانه های پنهان تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. او در پایان افزود: اول باید دولت لایحه ای را برای اصلاح قیمت ها بدهد و اگر به نتیجه رسید و موفق نشد از مکانیزم رفراندوم استفاده کند. البته استفاده از ظرفیت رفراندوم به خودی خود خوب است، رفراندوم تبدیل به یک تابو در کشور شده و در مورد بسیاری از مسائل که گره کور دارند می تواند راهگشا باشد؛ البته که من فکر کنم اگر بخواهیم رفراندوم برگزار کنیم، خیلی موضوعات مهم تری وجود دارد که برای حل آنها می توانیم از رفراندوم کمک بگیریم؛ مثلا موضوع توافق هسته ای که تبدیل به یک بن بست شده را می توان با رفراندوم رفع و رجوع کرد یا در FATF می توان از رفراندوم کمک گرفت، اما باید توجه هم داشته باشیم اگر رفراندوم برگزار شود، آیا واقعا مردم به حذف یارانه ها رای می دهند؟ می شود به روشنی پیش بینی کرد که افکار عمومی با حذف یارانه ها اصلا همراهی ندارند؛ بنابراین باید به پیشنهاد دهندگان در مورد اصل موضوع و بحث رفراندوم و جنبه های مختلف توضیح داد.

 

*پيشنهاد غضنفرآبادي براي تفحص از علت عدم واردات واکسن در دولت گذشته*

 

رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: لازم است تا مجلس درباره روند واردات واکسن و داروهاي کرونا در دولت گذشته تحقيق و تفحصي داشته باشد.حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي، رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با تسنيم، با اشاره به اين که در دولت گذشته واردات واکسن کرونا به کندي صورت گرفت، گفت: لازم است تا مجلس درباره روند واردات واکسن و داروهاي کرونا در دولت گذشته تحقيق و تفحصي داشته باشد.وي با بيان اينکه اگر ترک فعلي در واردات واکسن از سوي دولت دوازدهم رخ داده باشد، قوه قضاييه و مجلس بايد با آن برخورد کنند، افزود: امروز سوال اين است چرا با پايان دولت دوازدهم شاهد واردات واکسن کرونا به کشور هستيم و در دولت گذشته اين اتفاق رخ نداد؟ نماينده بم در مجلس با تاکيد براينکه در دولت گذشته برخي وارد نشدن واکسن کرونا را به fatf ربط مي دادند، اظهار داشت: همان افراد بايد امروز پاسخگوي اين باشند که چه موانعي وجود داشت که در دولت گذشته واردات واکسن شتاب نگرفت.رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح کرد: قطعا الان که واردات واکسن و توليد آن در داخل شتاب گرفته است، مشخص مي شود که در دولت گذشته کارشکني ها و بي رغبتي هاي در برخي زمينه ها وجود داشته است.

 

*ادعايي درباره تغييرات اساسي طرح جنجالي مجلس درباره فضاي مجازي*

 

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه طرح مجلس درباره کاربران فضاي مجازي تغييرات اساسي داشته است، گفت: احتمال بازبيني و حذف بسياري از پيشنهادهاي مندرج در طرح اوليه در بررسي‌هاي کميسيون مشترک، از سوي کارشناسان اين حوزه و نمايندگان وجود دارد.«مجيد انصاري» در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران و خدمات پايه کاربردي فضاي مجازي در کميسيون مشترک مجلس گفت: فضايي که درباره اين طرح ايجاد شده به دو موضوع سابقه و موارد مطرح در اين طرح که قبلا تحت عنوان صيانت بود، برمي‌گردد.وي گفت عنوان طرح از «صيانت» به «حمايت از حقوق کاربران» تغيير کرده که اين دو واژه از نظر مفهومي تفاوت زيادي دارند. سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه تغييرات اساسي در اين طرح ايجاد شده است، گفت: ممکن است بسياري از پيشنهادهاي طرح اوليه در بررسي‌هاي کمسيون مشترک، از سوي کارشناسان اين حوزه و نمايندگان بازبيني و حتي حذف شود. نماينده مردم ممسني و رستم خاطرنشان کرد: پيشنهادهاي مندرج در اين طرح به منزله قانون نيست و اين طرح پس از بررسي در جلسات مختلف از سوي اعضاي کميسيون مشترک و اعلام نظر شوراي نگهبان به قانون تبديل مي‌شود.

 

*کوثري: دولت روحاني تنبل بود و دنبال واکسن نمي رفت*

 

نماينده تهران در مجلس يازدهم در خصوص سياست ايران در رابطه با طالبان و تظاهرات چند روز گذشته مخالفان طالبان در ايران اظهار کرد: اصلاً تظاهرات شود مگر چه اتفاقي قرار است بيفتد؟ کاري از دستشان بر نمي آيد. طالبان قدرت را دردست گرفته و ما هم به آنها گفته‌ايم که همه اقوام بايد در دولت سهيم باشند. اين سياست جمهوري اسلامي است.اسماعيل کوثري در رابطه با حضور نظامي‌ها در دولت ابراهيم رئيسي گفت: هنوز کسي معرفي نشده است. در خصوص آقاي کاظميني هم فقط در حد يک معرفي بوده است که بعد هم آقاي وحيدي تکذيب کردند. ما نبايد واقعيت‌ها را کنار بگذاريم و بر اساس جو و فضاي مجازي سياست‌گزاري و سوال کنيم.اين نماينده تهران در مجلس يازدهم در خصوص سياست ايران در رابطه با طالبان و تظاهرات چند روز گذشته مخالفان طالبان در ايران اظهار کرد: اصلاً تظاهرات شود مگر چه اتفاقي قرار است بيفتد؟ کاري از دستشان برنمي آيد. طالبان قدرت را دردست گرفته و ما هم به آنها گفته‌ايم که همه اقوام بايد در دولت سهيم باشند. اين سياست جمهوري اسلامي است.وي در پايان درباره چرايي عدم واردات واکسن کرونا در دوران روحاني و افزايش واردات در دولت رئيسي خاطرنشان کرد: اين نشان از تنبلي دولت قبل بود که اصلا حرکت نمي‌کرد. اما اين دولت پيگيري کرد و الان شاهد هستيم که واکسن کرونا به صورت ميليوني وارد کشور مي‌شود و اجراي آن هم به‌شدت رو به افزايش است. ما اگر حرکت کنيم کار هم جلو مي‌رود اما اگر فقط بنشينيم و فقط دستور دهيم، مشخص است که هيچ چيزي درست نمي‌شود.

 

*اظهار نظر عجيب نادر طالب زاده درباره کرونا*

 

مجري شبکه افق در گفتگويي مدعي شده که کرونا از مدت‌ها قبل وجود داشته تا با شور اسلامي ايران و حس خداجويي و عبادت بشر در حج مبارزه و جلوي عبادت گرفته شود.نادر طالب‌زاده، مجري شبکه افق صداسيما و مستندساز اصول‌گرا، در گفتگويي ويديويي مدعي شده است که حجاج در حج سال‌هاي بعد از رحلت امام(ره) هميشه با بيماري مشکوکي روبه‌رو بودند که تب و سرفه داشت و از سال ۲۰۰۷ متوجه شده اين بيماري همان کروناست و از مدت‌ها قبل وجود داشته تا با شور اسلامي ايران و حس خداجويي و عبادت بشر در حج مبارزه و جلوي عبادت گرفته شود.او مثلا شاهد مي‌آورد چرا هميشه نوعي از آنفلوآنزا در عربستان زمان حج رواج دارد؛ مگر آن‌جا سرد است؟وي همچنين گفت: چندسال پيش سارس و کمي بعد مرس که همگي بيماري‌هاي تنفسي از خانواده کرونا هستند، از شرق دور، به خاورميانه و عربستان رسيدند و با توريسم زيارتي به بسياري جاهاي ديگر رفتند و همه آن‌ها با نام کرونا ناميده مي‌شوند و اين‌که اسم همه آن‌ها کروناست، چيز مخفي‌ نبوده.طالب زاده گفت: اوج گرفتن کروناي کنوني در فصل گرما نشان داد که همه‌گيري يک بيماري ويروسي به گرما ربطي ندارد و به جمعيتي که کنار هم‌ديگرند و نوع مراعات پروتکل‌ها و واکسيناسيون ربط دارد.

 

*تفاوت بین داعش و طالبان از نظر کيهان*

 

روزنامه کيهان، روزنامه تحت مديريت حسين شريعتمداري در شماره امروز خود يادداشتي دارد درباره مقايسه طالبان و داعش که در آن آمده: طالبان يک نيروي ملي است، اما داعش نيرويي ملي يا برآمده از يک ملت نبود که در حيطه سرزميني خود مشغول نبرد باشد. در اين يادداشت مي‌خوانيم: اين حرف بدان معناست که طالبان حتي اگر گرايش‌هاي راديکال سلفي‌ها را نيز داشته باشند باز در حيطه سرزميني خود مدعي هستند و مدعي هيچ کشور ديگري نيستند.طالبان به صراحت مي‌گويد مي‌خواهد با کشورهاي همسايه خاصه ايران و پاکستان و روسيه روابط حسنه داشته باشد، اما داعش به صراحت مي‌گفت هدف غايي ما راه‌انداختن حمام خون در تهران و ديگر شهرهاي ايران است.

 

*تکذيب استعفاي دسته‌جمعي در حزب کارگزاران*

 

محمد عطريانفر، رئيس کنگره و از اعضاي شوراي مرکزي کارگزاران گفت: تنها کسي که از حزب کارگزاران استعفا داده، سرکار خانم ترکان است و هيچ‌ يک از ديگر اعضاي حزب از عضويت استعفا نداده‌اند.روز گذشته فرزانه ترکان، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگي، در گفت‌وگو با «برنا» خبر از استعفاي خود از ادامه عضويت در اين حزب داد و مدعي شد، تعدادي از بزرگان حزب هم استعفا داده‌اند. او گفته است: «من به دليل زاويه‌اي که با برخي سياست‌هاي حزب کارگزاران، خصوصا در انتخابات اخير پيدا کردم از عضويت در حزب کارگزاران استعفا دادم. چند نفر از افراد صاحب‌رأي و بزرگان حزب هم علاوه بر من از عضويت در حزب کارگزاران استعفا دادند».شرق در ادامه نوشت: ترکان بيان کرد که اختلافاتي درون حزب کارگزاران وجود دارد: «مشکل ما در حزب و در جامعه بزرگ‌تر يعني اصلاح‌طلبان اين است که با زاويه بسته خودشان و فقط به جهت اينکه در قدرت جايي داشته باشند، وارد سياست شدند و به مشکلات جامعه نگاه کردند؛ درصورتي‌که من فکر مي‌کنم براي حل مشکلات بايد برنامه‌ريزي صورت مي‌گرفت... اگر قرار باشد هميشه دبير و رئيس ما و کميسيون سياسي ما همان افرادي باشند که ۱۵ و ۲۰ سال قبل بودند، نمي‌توان تغييري حس کرد؛ چراکه اين افراد هر کاري که بلد بودند و هرچه به ذهنشان رسيده تا امروز انجام داده‌اند، بايد اجازه بدهيم ايده‌هاي نو و جوان‌هايي که خلاق هستند بيايند و برنامه، کمک و راهکار ارائه بدهند.» علاوه بر اين‌ها گفته مي‌شود يکي از شخصيت‌هاي مستعفي، يدالله طاهرنژاد، از اعضاي اصلي اين حزب است که البته هنوز مورد پذيرش حزب قرار نگرفته است.

براي پيگيري اين ادعا‌ها با محمد عطريانفر، رئيس کنگره و از اعضاي شوراي مرکزي کارگزاران، تماس گرفتيم و او گفت: «تنها کسي که از حزب کارگزاران استعفا داده، سرکار خانم ترکان است و هيچ‌يک از ديگر اعضاي حزب از عضويت استعفا نداده‌اند».او درباره وضعيت يدالله طاهرنژاد هم بيان کرد: «تصميم جناب آقاي طاهر‌نژاد و يکي، دو نفر ديگر از دوستان مبني بر انصراف از عضويت شوراي مرکزي براي پاسخ به خواسته مدنظر سرکار خانم ترکان مبني بر اينکه بايد ميدان براي جوان‌تر‌ها باز شود و مسئوليت‌هاي درون‌حزبي به جوانان واگذار شود، بوده است و مرجع تصميم‌گيري براي پذيرش استعفاي عزيزان از شوراي مرکزي هم کنگره حزب است و تا زماني که کنگره برگزار نشود، اين استعفا‌ها منشأ اثر نيست.

 

*فعال اصولگرا: با توافق جديد هم دل آژانس به دست مي آيد هم مصوبه مجلس رعايت مي شود*

 

يک تحليلگر اصولگرا درباره توافق ايران و آژانس اظهار داشت: مصوبه مجلس به يک شيوه تدبيرواميدي رعايت مي شود که به نوعي هم مصوبه مجلس، رعايت مي شود و هم به تعبيري دل آژانس به دست مي آيد.محمد صادق کوشکي درباره تفاهم ايران و آژانس اظهار داشت: احياي برجام ديگر معنا ندارد. در واقع برجام داراي يک کارويژه بود و آن کارويژه به تعبير اوباما رييس جمهور پيشين آمريکا در نطق خداحافظي اش از کاخ سفيد، اين بود که برجام يک هدف داشت و آن هدف، اين بود که ايراني ها بدون شليک يک تير، با دست خودشان، توان هسته اي شان را نابود کنند. اين اتفاق رخ داد و همانطور که اوباما گفت کارويژه برجام، انجام شد و به پايان رسيد.کوشکي افزود: در واقع هدف برجام، اين بود که توان هسته اي ايران در پايين ترين حد خود باقي بماند و اين قابل پايش و رصد باشد. اين اتفاق رخ داد اما بعدها به واسطه اينکه طرف هاي اروپايي و آمريکايي، دليلي نمي ديدند که به تعهدات برجامي شان، عمل کنند (چون به اهدافشان رسيده بودند) برجام کمرنگ شد.

 

*رويترز: قطعنامه شوراي حکام عليه ايران منتفي شد*

 

خبرگزاري رويترز درباره تصميم شوراي حکام براي صدور قطعنامه عليه ايران نوشت: قدرت هاي غربي روز دوشنبه پس از موافقت تهران با تمديد نظارت بر برخي فعاليت هاي هسته اي اين کشور، طرحشان براي صدور قطعنامه عليه ايران را کنار گذاشتند.در ادامه اين مطلب آمده است: تصميم ايالات متحده، فرانسه، بريتانيا و آلمان مبني بر عدم پيگيري صدور قطعنامه عليه ايران در نشست اين هفته شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي، از تشديد تنش با ايران که مي تواند اميدهاي ازسرگيري مذاکرات گسترده تر براي احياي برجام را از بين ببرد، جلوگيري مي کند. در جريان سفر لحظه آخري رافائل گروسي، مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران، ايران موافقت کرد که به آژانس دسترسي ديرهنگام به تجهيزات خود که برخي از بخش هاي حساس برنامه هسته اي را تحت نظارت دارد، اعطا کند. گروسي روز يکشنبه گفت که اين توافق "فوري ترين مساله" بين آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران را حل کرد. با اين حال، او روز دوشنبه تصريح کرد که درباره يکي ديگر از دلايل نگراني ها، يعني عدم توضيح ايران در مورد آثار اورانيوم موجود در چندين سايت قديمي اما اعلام نشده، هيچ تعهد قطعي نگرفته است.

 

*عصبانيت آمريکا از محبوبيت ايران در عراق*

 

سفير آمريکا در عراق اعتراف کرد هر چه محبوبيت ايران در عراق افزايش پيدا کند، بر ميزان زيان‌هاي ايالات متحده افزوده مي‌شود.ماتيو تالر سفير آمريکا در بغداد در گفتگويي با شبکه آمريکايي الحره ضمن انتقاد از محبوبيت ايران در عراق ضمن به کارگيري واژه "نفوذ" براي توصيف اين حضور اعتراف کرد، هر نوع حضور ايران در عراق به زيان ايالات متحده است.سفير آمريکا همچنين بدون آنکه انتقادي از حضور نظامي ترکيه در خاک عراق داشته يا آن را تجاوز بخواند، تاکيد کرد: ما ترکيه را يکي از شرکاي مهم عراق مي‌دانيم و ايالات متحده از گسترش روابط بين دو طرف حمايت مي‌کند.سفير آمريکا در رابطه با حضور نظامي ترکيه در خاک عراق هم ادعا کرد، اين حضور صرفا براي برخورد با حزب کارگران کردستان ترکيه است.

 

*ماجراي تماس مسئولان با قاليباف درباره صحت و سقم جنايت‌هاي طالبان*

 

خباز با اشاره به آن بازه زماني ادامه داد: در آن زمان سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي بود و نقل مي‌کرد که بعد از نطق ميان دستور من در مجلس از جنايات طالبان در منطقه خراسان، مقامات عالي کشور ساعت ۱۲ شب با ايشان تماس گرفته و پرسيده‌اند که نطق فلاني چقدر صحت دارد و آيا ماجرا به همين شدت است.او اضافه کرد: آقاي قاليباف مي‌گفت به آن تماس‌ها پاسخ داده که خباز در نقل مساله مقداري تحفظ هم کرده است و ظلم و تعدي طالبان بسيار بيش از اين حرف‌هاست.نماينده ادوار مجلس در اين باره گفتد: سوال اين است که آيا اين همه ظلم و تعدي به يکباره فراموش و اين همه تجاوز به جان و مال و ناموس يک‌دفعه پاک شده است که برخي آقايان اين‌گونه در صدد توجيه طالبان برآمده‌اند؟خباز با يادآوري جنايت‌هاي طالبان در منطقه خراسان بازگو کرد: يک نمونه دلخراش از آن ستم‌ها اين بود که در يکي از شهرستان‌هاي حوزه انتخابيه بنده يک جوان بسيجي بي‌گناه را از داخل خانه گرفته و به کوه برده و پوست صورت او را با چاقو کنده بودند به طوري که بعد از مدت‌ها که مفقود بود، با پيدا شدن جنازه، همسرش از لباس تن او، شناسايي‌اش کرد.او با انتقاد از تاييد و سکوت سياست‌هاي رسمي ايران در قبال طالبان مي‌گويد ادعاي تغيير اين گروه خوش‌خيالي است چراکه تربيت نااهل را چون گردکان بر گنبد است./اعتماد

 

*هاشمي‌طبا: اصلاح‌طلبان به دولت رئيسي راهکار ارائه دهند*

 

يک فعال سياسي اصلاح طلب گفت: اصلاح‌طلبان به دولت برنامه ارائه دهند و بگويند از نظرشان چه راهکارهايي درست و مناسب است.سيد مصطفي هاشمي‌طبا در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اين که اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت جديد چه راهبردي را بايد اتخاذ کنند و آيا افرادي در جناح اصلاح‌طلب براي تعامل با هسته سخت قدرت وجود دارند که به گفت‌وگو و تعامل با حاکميت بپردازند، گفت: معتقدم نه اصلاح‌طلبان بلکه ساير جريان‌ها بايد برای دولت و مجلس راه نشان دهند و بگويند مشکلات ما در کجاست.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آدم‌ها مي‌آيند يکسري حرف‌هاي انتقادي مي‌زنند، صحبت‌هايي مي‌گويند اما راه نشان نمي‌دهند؛ مانند مجلس قبلي و مجلس يازدهم که يک حرف‌هايي را مي‌زدند اما راه حل نشان نمي‌دادند به طور مثال از آقاي روحاني انتقاد مي‌کردند بدون اين‌که بيايند بگويند آقاي روحاني چه کاري بايد انجام دهيد که مشکلات برطرف شود؛ اين گونه اقدام کردن درست نيست. در حال حاضر هم به اعتقاد من اصلاح‌طلبان بايد بيايند بگويند که دولت چه کاري بايد انجام دهد و مشکلات را چگونه مي‌توان برطرف کرد اما متاسفانه حرف چنداني براي گفتن ندارند؛ کما اين که در حال حاضر هم با وجود اين که تمامي نهادها يکدست شدند، اين‌ها هم حرفي براي گفتن ندارند.وي با بيان اين‌که بايد راه‌حل‌ها گفته شود، اظهار داشت: بزرگترين وظيفه ما در قبال مملکت، مردم و آينده کشور است و جريان‌هاي سياسي بايد نظر دهند؛ اين‌که بيايند از نظر سياسي بگويند چه انجام دهيم و چه کاري انجام ندهيم که نمي‌شود، جريان‌ها بيايند راه کار نشان دهند. بيايند وضعيت ممکلت را در حال حاضر تشريح کنند و بگويند که آقاي رئيسي چه کاري انجام دهيد. بهتر است يا مجلس چه بايد انجام دهد درست است؛ حال آنان اين کارها انجام دادند که دادند؛ ندادند هم گردن خودشان است.

 

*قول وزير خارجه انگليس به امير عبداللهيان درباره بازپرداخت مطالبات ايران*

 

وزير امور خارجه انگليس در گفت‌وگوي تلفني با اميرعبداللهيان بر تعهد عملي انگليس براي بازپرداخت مطالبات ايران تأکيد کرد.«دومينيک راب» بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در تماس تلفني با حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان، ضمن تبريک انتصاب وي، ابراز اميدواري کرد در پي استقرار دولت جديد در جمهوري اسلامي ايران، روابط و تعاملات دو کشور در عرصه‌هاي مختلف بر اساس تفاهم و درک متقابل گسترش يابد.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*