اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303608
تاریخ انتشار: 1400/06/28 00:16
انتقاد پزشکيان از روش وزارت کشور براي انتخاب استانداران / مقدم: احياي برجام چندان محتمل نيست / کیهان: مخالفان گاندو، خائن هستند / سرانه مطالعه ایرانی‌ها روزی چند دقیقه است؟ / نماینده مجلس: واکنش‌ها به طرح صیانت، ناشی از دخالت آمریکا در فضای مجازی ماست

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 

*آیت الله فاضل لنکرانی: اصولگرایی از حقیقت اصلی خودش فاصله گرفته است*

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع): اصولگرایی یعنی همه همّ و غم من این باشد که اگر فساد در جامعه هست، فساد از بین برود؛ اگر حق مردم پایمال می‌شود بیش از آنچه حق خودم پایمال می‌شود، نگران و معترض باشم. اصولگرایی به این معناست که ثروت مسلمین درست و با ضابطه در اختیار مردم قرار بگیرد؛ این معنای اصولگرایی است اما اگر کسی دنبال مقام یا مال و حقوق‌های کذایی باشد، این عنوان اصولگرایی را ندارد. به واسطه ضربات فراوانی که در دو دهه اخیر به اصولگرایی وارد شده، اصولگرایی از آن حقیقت اصلی خودش فاصله گرفته است. گاهی یک آقایی می‌گوید من چون در این انتخابات نقش داشتم، باید یک پستی در فلان جا به من بدهند، این نه اصولگرایی و نه مطابق با ضوابط دینی است./خبرآنلاین

 

*کیهان: مخالفان گاندو، خائن هستند*

 

روزنامه کیهان نوشت: «گاندو» روایتگر بخشی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های پاسدارانی است که شبانه روز در راه پاسداری و صیانت از امنیت و استقلال و بقای نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند. مخالفان بی‌تردید پیاده نظام و پادو‌های دشمنان‌اند. اینان؛ برای تصحیح ذهن مردم نسبت به ام آی سیکس و دولت فخیمه انگلیس، به واقع؛ پادو‌های دشمن‌اند که در گاه ضرورت، به میدان می‌آیند و در نقش وکیل مدافع پنهان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اجنبی ظاهر می‌شوند.

 

*سرانه مطالعه ایرانی‌ها روزی چند دقیقه است؟*

 

سرانه مطالعه ایرانی‌های ۱۵ ساله و بیشتر در روز حدود ۱۶ دقیقه و ۳۲ ثانیه است.طبق این گزارش مرکز آمار ایران ، در سال ١٣٩٩ سرانه مطالعه افراد ١٥ساله و بیشتر با سواد در ماه به طور متوسط هشت ساعت و ١٨ دقیقه برآورد شد که به عبارت دیگر ١٦ دقیقه و ٣٦ ثانیه در روز بوده است. از این مقدار، شش ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه نشریات بوده است.به طور کلی ٩‏/٦٢ درصد افراد با سواد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٩ یک نوع مطالعه غیردرسی اعم از کتاب غیردرسی، روزنامه یا نشریه داشته‌اند.٥‏/٥٤ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیشتر، در یک سال قبل از آمارگیری، مطالعه کتاب غیردرسی اعم از چاپی یا الکترونیکی داشته‌اند.استانهای یزد با ١٥ ساعت و ١٦ دقیقه، قم با ١٥ ساعت و ١٢ دقیقه و قزوین با ١٢ ساعت و ٥٨ دقیقه در ماه بیشترین و استان های کرمانشاه با سه ساعت و ٤٠ دقیقه، کهگیلویه و بویر احمد با سه ساعت و ٢٢ دقیقه و بوشهر با دو ساعت و ٤٠ دقیقه در ماه کمترین سرانه مطالعه را در سال ١٣٩٩ داشته اند./ایسنا

 

*بیشترین پناهندگان جهان از کدام کشورها هستند؟*

 

بر اساس آمار کمیساریای عالی ملل متحد، سوریه با بیش از ۶ میلیون نفر، بیشترین تعداد پناهنده جهان در سال٢٠٢٠ را دارد.ونزوئلا با نزدیک به ۴ میلیون پناهنده در جایگاه دوم و افغانستان با ۲ میلیون و ۵۰۰هزار پناهنده در جایگاه سوم است.

 

*نماینده مجلس: واکنش‌ها به طرح صیانت، ناشی از دخالت آمریکا در فضای مجازی ماست*

 

«مجید نصیرایی» در مورد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این طرح قصد مسدود سازی اینترنت را دارد، گفت: «یکی از رویکردهایی که در این طرح دنبال می‌شود، بحث ساماندهی فضای مجازی است. مساله حمایت از پیام رسان‌های ایرانی و نیز حمایت از حقوق افرادی است که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی تعریف کرده‌اند.» نماینده مردم طبس در واکنش به انتقادات صورت گرفته از طرح صیانت در فضای مجازی، گفت: «متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست؛ آن‌ها هستند که نظرشان را در این فضا به خیلی از کاربران و کشور تحمیل می کنند.» به گفته وی حجمه‌های بسیاری علیه این طرح صورت گرفته است که بخشی از آن از طرف بی بی سی، من‌و‌تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بود که همه در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و با پول عربستان سعودی اداره می‌شوند.

 

*طالبان نام «وزارت زنان» را به وزارت «نماز و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» تغییر داد*

 

به گفته ساکنان کابل، طالبان وزارت زنان این کشور را با «پلیس اخلاق» جایگزین کرد. فیلم‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که زنان کارمند سابق این اداره ظاهراً از ورود به ساختمان آن بازداشته شده‌اند. روز جمعه، کارگرانی در کابل، تابلو ساختمان وزارت زنان را با نام جدید آن که ترکیبی از دری و عربی است به «وزارتخانه‌های نماز و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند. ساکنان پایتخت افغانستان با ارسال فیلم‌هایی به ایندیپندنت گفتند این تغییر نام صحت دارد. این فیلم‌ها کارمندان زنی را نشان می‌دهد که می‌گویند چند هفته است، سعی می‌کنند سر کارشان برگردند، ولی به آنها گفته می‌شود که به خانه‌شان برگردند.

 

*سال تحصیلی در افغانستان بدون حضور دانش‌آموزان دختر آغاز شد*

 

وزارت آموزش طالبان در حالی از دانش‌‌آموزان پسر و معلمان مرد برای حضور در مدارس دعوت کرده که هنوز از سرنوشت تحصیلی دختران در این کشور خبری نیست. در بیانیه وزارت آموزش دولت موقت طالبان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در افغانستان آمده است که معلمان و دانش‌آموزان مرد/پسر باید در ۲۷ ماه جاری به تحصیل و کار خود بازگردند. این بیانیه در مورد تحصیل دختران یا آموزش معلمان زن اظهار نظری نکرده است. همچنین، طالبان نام «مدارس امارتی» را برای مدارس دولتی ذکر کرده‌اند که از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده‌است.

 

*واکنش نماینده مجلس به لباس تیم فوتبال بانوان: نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی*

 

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع طراحی لباس تیم فوتبال بانوان قابل توجیه و چشم پوشی نیست و فدراسیون باید پاسخگو باشد. احمد راستینه در گفت‌وگو با فارس، در مورد لباس اعزامی تیم ملی بانوان به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که با حواشی زیادی روبرو بود، اظهار داشت: متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد. وی ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب، اصالت ایرانی و اسلامی ماست. فرزندان این سرزمین افتخار می‌کنیم که در فرهنگ ملی و دینی‌شان بحث حجاب و عفاف برایشان اهمیت زیادی دارد؛ اما آنچه دیده می‌شود، برخی مدیران و مسئولین با تسامح و برنامه‌ریزی به دنبال تغییر نگاه و باور جوانان هستند. رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: گرچه این مسأله ساده‌ای است؛ اما نشان می‌دهد مدیران حاکم بر جریان ورزش ما نیاز به بازنگری و اصلاح رویه و عمل در اجرا دارند؛ به گونه‌ای که بر اساس مصوبات قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه مکلفند نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ غنی اهتمام داشته باشند.

 

*اخراج من رسواگر پیوند نیروهای جهل‌ و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد شد*

 

بیژن عبدالکریمی، استاد اخراج شده دانشگاه آزاد در یادداشتی به ماجرای اخراجش پرداخت و نوشت: خداوند بزرگ را شاکرم که قصه احمقانه اخراج اینجانب رسواگر پیوند شوم میان نیروهای جهل و نادانی و خارجی­‌گری از یک سو و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد و ریاکار از سوی دیگر شد که بیش از چهار دهه است گفتمان انقلاب را خفه کرده و چهره­‌ای بسیار زشت و کریه از انقلاب به جامعه ما و جهانیان ارائه داده و شکافی را میان ملت بزرگ ایران و آرمان­ های متعالی انقلابی­‌اش ایجاد کرده است، شکافی که محل تجمع بسیاری از جرثومه‌­های فساد و تباهی قرار گرفته است و امید دارم تجربه شیرین و پیروزمندانه وفاق عمومی در حمایت از اینجانب که منجر به عقب­‌نشینی نیروهای جهل و فساد در دانشگاه آزاد اسلامی شد، سرآغاز و نقطه عطفی در مبارزه با پیوند شوم مذکور گشته و نیروهای اصیل انقلاب، بعد از ۴۳ مبارزه با دشمنان بیرونی و خارجی، نگاه و اراده والای خود را با جلب نظر آحاد مردم این سرزمین معطوف به مبارزه با نیروهایی سازند که همچون موریانه چوب انقلاب را از درون تهی ساخته‌­اند.

 

*گلايه شديد پسر آيت‌الله طالقاني از ميراث فرهنگي*

 

فرزند آيت‌الله طالقاني در واکنش به مصاحبه مديرکل ميراث فرهنگي البرز مبني بر اينکه «خانواده آيت الله طالقاني مي‌گويند ميراث فرهنگي اعتبار مرمت خانه آيت‌الله طالقاني را کامل در اختيار آنها قرار دهد تا خودشان اين کار را انجام دهند» گفت: اين حرف هيچ جايي گفته نشده و من آن را به شدت تکذيب مي‌کنم.مهدي طالقاني در گفت و گو با ايسنا، در خصوص وضعيت خانه آيت‌الله طالقاني گفت: اين خانه از حدود ۲۰ سال پيش براي مراقبت و نگهداري از طرف خانواده در اختيار ميراث فرهنگي قرار داده شد. پيش از تحويل به اين سازمان هم خانه بازسازي و بدون هيچ اشکالي در اختيار ميراث فرهنگي قرار گرفت. طالقاني افزود: خانواده ما اين خانه را که متعلق به زمان تولد آقا بوده بدون هيچ توقعي در اختيار ميراث گذاشت و انتظاري جز مواظبت از آن را نداشت.

وي ادامه داد: اما از حدود هشت سال پيش متوجه شديم که خانه در حال نشست کردن است. به همين دليل با ميراث فرهنگي تماس گرفتيم و بعد از يک سال ميراث فرهنگي يک پيمانکار معرفي کرد که اين پيمانکار هم به جاي انجام کارهاي اساسي، شروع به تزئين خانه کرد و مشکل اصلي خانه هم درست نشد. طالقاني در واکنش به مصاحبه مديرکل ميراث فرهنگي البرز مبني بر اينکه «خانواده آيت الله طالقاني مي‌گويند ميراث فرهنگي اعتبار مرمت را کامل در اختيار آنها قرار دهد تا خودشان اين کار را انجام دهند» هم خاطرنشان کرد: سال گذشته ميراث فرهنگي به ما اعلام کرد که ۱۵۰ ميليون تومان بودجه براي مرمت خانه آيت‌الله طالقاني در نظر گرفته شده است و به ما گفتند، بخشي از هزينه هم از سوي خانواده تأمين شود تا با کمک هم خانه را مرمت کنيم.

 

*قوامي: رفع حصر براي ميرحسين موسوي مهم نيست*

 

ناصر قوامی فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص ضرورت رفع حصر گفت: نه ميرحسين موسوي و نه زهرا رهنورد مايل نيستند که به ميدان بيايند و رفع حصر برايشان مهم نيست.

 

*حقيقت‌پور: سياست‌ورزي براي لاريجاني پاياني ندارد*

 

منصور حقيقت‌پور، نماينده ادوار مجلس و از نيروهاي نزديک به علي لاريجاني، درباره اين موضوع به «فردا» گفت: «متأسفانه شرايط طوري رقم خورد که جامعه اسلامي از ظرفيت بلند و معقول آقاي لاريجاني براي توسعه کشور محروم ماند. او مي‌توانست در اين مقطع در هر مسئوليتي مفيد واقع شود که متأسفانه با ردصلاحيتي بي‌دليل به حاشيه رانده شد.» او ادامه داد: «کنار بودن کنوني آقاي لاريجاني به‌ معناي پايان فعاليت سياسي او نيست و اصلا فعاليت سياسي براي او پاياني ندارد.» اين فعال سياسي بيان کرد: «نظام از کنارماندن آقاي لاريجاني دچار خسران شده است و حتما با حضور او در عرصه سياسي زمينه‌هاي معقولي در عرصه تقنين يا اجرا فراهم مي‌شود.»

او در پاسخ به اين پرسش که آيا لاريجاني مي‌تواند باعث وخدت دروني اصلاح‌طلبان شود، اظهار کرد: «اظهارنظر درباره اين موضوع فعلا زود است اما آقاي لاريجاني قدرت کار با تمام جناح‌هاي سياسي را دارد و مي‌تواند منشأ وحدت شود. به هر حال او چهره‌اي فراجناحي دارد.» حقيقت‌پور در پايان درباره سخنان اخير يوسفيان ملا مبني بر عدم تمايل لاريجاني به بازگشت به مجلس و نيز تشکيل‌ندادن حزب مستقل خودش، گفت: «من کليات سخنان آقاي يوسفيان ملا را تأييد مي‌کنم اما هيچ چيزي از قول آقاي لاريجاني نمي‌توانم بگويم اما حتما آقاي لاريجاني سرباز ولايت است و هر امري رهبري بفرمايند، او اجرا مي‌کند.»

 

*ادعاي نيويورک تايمز درباره جزئيات نحوه ترور شهيد «فخري زاده»*

 

نيويورک تايمز در بخشي از گزارش خود درباره جزئيات ترور شهيد محسن فخري زاده دانشمند برجسته هسته‌اي کشورمان تاکيد مي کند که عمليات منجر به شهادت دکتر فخري زاده، اولين تلاش عوامل موساد نبوده و مي نويسد: در سال ۲۰۰۹ يک گروه ضربت طي عملياتي برنامه‌ريزي شده به دنبال ترور اين دانشمند هسته اي بوده اند و براي اين کار منتظر آمدن فخري‌زاده بودند اما اين عمليات در لحظه آخر لغو شد. موساد به لو رفتن اين عمليات مشکوک شده بود و ظاهرا ايران براي آنها تله گذاشته بود. اما اين بار موساد مي‌خواست چيز جديدي را امتحان کند.

نيويورک تايمز با اشاره به عمليات ترور شهيد فخريزاده در آذر 99 درباره جزئيات عمليات مي آورد: عوامل ايراني که براي موساد کار مي‌کردند، يک وانت نيسان آبي را کنار جاده‌اي که شهر آبسرد را به بزرگ‌راه اصلي متصل مي‌کرد، پارک کرده بودند. آن نقطه کمي مرتفع بود و مي‌شد از آن‌جا ماشين‌هايي را که نزديک مي‌شوند، ديد. زير برزنت و مصالح ساختماني که براي استتار و فريب در وانت قرار داده شده بود، روي کف وانت يک سلاح خودکار کاليبر ۷.۶۲ ميلي متري قرار داشت. حدود ساعت ۱۳ گروه ضربت سيگنالي دريافت کرد که آقاي فخري زاده، همسرش و گروهي از محافظان مسلح او در ماشين‌هايي که خودرو او را همراهي مي کردند، قرار است آبسرد را ترک کنند. عامل ترور که يک تيرانداز ماهر بود، موقعيت خود را تعيين و اسلحه را آماده شليک کرده و به آرامي ماشه را لمس کرد. اگرچه، او به هيچ وجه در نزديکي آبسرد نبود. تک تيرانداز هزاران مايل‌ دورتر، در محلي مخفي به صفحه نمايش يک کامپيوتر چشم دوخته بود. تمام گروه ضربت تا آن موقع ايران را ترک کرده بودند.

اين روزنامه ادامه مي دهد: پس از اين حادثه، بسياري از منابع خبري ايران گزارش دادند که عامل ترور يک ربات قاتل بوده است و کل عمليات به شکل کنترل از راه دور انجام شده است. اين گزارش‌ها مستقيم با روايت موجود درباره درگيري مسلحانه ميان تيم ترور و محافظان و گزارش‌ها درباره دستگيري يا کشته شدن برخي از عوامل ترور، مغايرت داشت.

اين گزارش مي‎ افزايد: توماس ويثينگتون يک آناليزور تسليحات الکترونيکي در اين باره به شبکه بي.بي.سي گفته بود که فرضيه‌ وجود يک ربات قاتل را «نبايد به کلي باور کرد» اما اين بار واقعا يک ربات قاتل در کار بود. انتشار داستان اين که بعد از ظهر آن روز واقعا چه رخ داده بود و چگونه عمليات انجام شد، براي اولين بار در اين جا آمده است که مبتني بر گفته‌هاي مقامات آمريکايي، اسرائيلي، ايراني و دو مقام اطلاعاتي که در جريان جزئيات برنامه‌ريزي و اجراي عمليات بودند و اظهارات خانواده‌ي آقاي فخري‌زاده در گفت‌وگو با رسانه‌هاي ايراني است.

نيويورک تايمز در اين گزارش مدعي شده است: در اين عمليات فناوري تک تيرانداز دقيق کامپيوتري ارتقا يافته با هوش مصنوعي و رصد چند دوربينه از طريق ماهواره براي اولين بار به کار رفت که سلاح آن قادر به شليک ۶۰۰ گلوله در يک دقيقه بود. برخلاف پهپادها، اين سلاح رباتيک در آسمان هيچ توجهي را به خود جلب نمي‌کرد.

اين روزنامه در ادامه جزئيات بيشتري از اين سلاح خودکار ارائه داده و مي‌نويسند: طبق گفته يک مقام اطلاعاتي مطلع از طرح اين ترور، اسرائيل مدلي ويژه از سلاح خودکار FN MAG ساخت بلژيک را انتخاب کرده بود که به يک دستگاه رباتيک پيشرفته متصل بود. سلاح خودکار، ربات و اجزا و تجهيزات ديگر آن همگي با هم وزنشان به يک تن مي‌رسيد، سلاح و تمامي اين تجهيزات تا حد کوچک‌ترين بخش‌هايشان را از هم باز کردند و قطعه به قطعه به روش‌هاي مختلف، از مسيرهاي مختلف در زمان‌هاي مختلف به ايران قاچاق کرده و سپس دوباره سر هم کردند.

 

*مقدم: احياي برجام چندان محتمل نيست*

 

بيژن مقدم، فعال و تحليلگر مسائل سياسي درباره چالش‌هاي اخير ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به «مثلث‌آنلاين» گفت: «حتما هيچ کس انتظار ندارد که گره هشت‌ساله يک ماهه يا دو ماهه باز شود. مذاکرات بيش از هشت سال ادامه داشت و دولت آقاي روحاني مدام وعده مي‌داد که آن را به سرانجام مي‌رساند که نرساند و اکنون درگير پيچيدگي‌هايي شده است. طرف مقابل خواسته‌هايي دارد که اگر بخواهيم خواسته‌هاي آنها را بپذيريم بايد نظام جمهوري اسلامي را دو دستي تقديمشان کنيم.»

او ادامه داد: «مسير کلي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران حل مساله هسته‌اي است اما مهم است که به چه قيمتي، چگونه و با چه استراتژي‌؟ اتفاقات اخير در ظاهر نشان مي‌دهد که نرمشي رخ داده؛ اما واقعيت اين است که قرار بود اگر مذاکرات به نتيجه نرسد بعد از سه ماه فايل‌هاي دوربين‌هاي آژانس پاک شود. مسئولان آژانس نگراني‌هايي از اين مساله داشتند و خواسته‌هايي را مطرح کردند و ايران هم به آنها گفت که فيلم‌ها تحويل شما داده نمي‌شود اما پاک هم نمي‌شود و به صورت مهر و موم باقي مي‌ماند تا در صورتي که مذاکرات به نتيجه رسيد شما بتوانيد آنها را ببينيد.»

اين تحليلگر مسائل سياسي بيان کرد: «غربي‌ها در اين شرايط گفتند که ايران تا ساخت بمب هسته‌اي فاصله‌اي ندارد که چنين ادعاهايي ديگر مهم نيست، زيرا موضوع اصلي زيرپا گذاشتن تعهدات برجامي از سوي اروپايي‌ها و خروج آمريکا از برجام است. آنها برجام را اجرا نکردند و صرفا براي خود وقت خريدند و مذاکرات را طول دادند حالا آمده‌اند و مي‌گويند دولت تازه‌تأسيس سيزدهم که چندوقتي است وزير خارجه‌ جديد روي کار آمده است بايد در چند ماه مذاکرات را به نتيجه برساند. حتما در بين اين ميزان مشکلات داخلي اولويت ما مذاکرات نيست و اين موضوع را غربي‌ها بايد بدانند.»

مقدم در پايان درباره احتمال احياي برجام هم تصريح کرد: «من با شرايطي که مشاهده مي‌کنم احياي برجام ممکن نيست زيرا اساسا غربي‌ها دنبال احياي برجام نيستند که اگر بودند راهش معلوم است، همه تعهدات طرفين در برجام قيد شده و مشخص است که چه کشورهايي از اين توافق‌نامه خارج شدند يا مفادش را اجرا نکردند. حالا اگر غربي‌ها مي‌خواهند برجام احيا شود، بايد به تعهداتشان بازگردند. آنها دنبال احياي برجام نيستند و براي مسائل ديگري مي‌خواهند ايران به مذاکره برود و مي‌دانيم که ايران هم جز درباره برجام آن هم نه مفاد آن بلکه اجراي آن در بحث ديگري مذاکره نمي‌کند.»

 

*انتقاد پزشکيان از روش وزارت کشور براي انتخاب استانداران*

 

نماينده مجلس يازدهم در توئيتي از شيوه وزارت کشور براي معرفي استانداران انتقاد کرد. مسعود پزشکيان، نماينده تبريز در توئيتي نوشت: ‌وزارت کشور از نمايندگان درخواست کرد تا چند نفر را براي استانداري معرفي کنند. نمايندگان هم عده‌اي را معرفي کردند. من اين روش را قبول ندارم. نتيجه اين مي شود که نمايندگان مي خواهند آدم خودشان براي استانداري انتخاب شود. مشکل دو طرفه است؛ وزارت کشور چنين شيوه اي را اتخاذ مي کرد.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*