اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303633
تاریخ انتشار: 1400/06/31 12:31
یادداشت/صدیقه چیره نژاد
دفاع مقدس  دورانی بود که نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود

پایگاه خبری عصرجهان؛صدیقه چیره نژاد فعال فرهنگی در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشت:✒️ هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید و هر جامعه ای که به فکر شکوفایی نباشد؛ لاجرم به درماندگی  و وابستگی تن خواهد داد.

 

تصوير شهید ماندنی چیره نژاد⬆️

 

وابستگی آغاز اسارت انسان هاو فرجام حیاتِ هر ملت است.

دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردمی بوده  که سالیان دراز این تحفه الهی را رژیم ستمشاهی از آن ها ستاینده بود و آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت و وابستگی را گسستند تا بتوانند عزّت و عظمت داشته باشند.


*دفاع مقدس  دورانی بود که نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود*


خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملّت قهرمان  ایران  است.


مردان مرد ایران اسلامی، در پی تجاوز کفتار صفتان ، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.
به پاس امنیت ، آسایش و آرامش امروزمان که نتیجه جانفشانی و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس است، همه ما بویژه خانواده‌های معظم شهدا وظیفه داریم در راه شهدا قدم برداریم و به ارزش‌ها و آرمان‌های ایشان به صورت عملی پایبند باشیم.

 

*صدیقه چیره نژاد -فعال فرهنگی شهرستان بهمئی*



کانال تلگرام عصر جهان


جلالی زاده قم
|
Iran
|
1400/07/01 01:16
  +0

  -0
پاسخ
احسنت بر شما خواهر گرامی
باید حق شهداء را پاسداشت ماها باید میراث خوار آن عزیزان نباشیم باید میراث دار خوبی برات آنها باشیم
جالب قلب زدی درودت باد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*