اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303739
تاریخ انتشار: 1400/07/11 20:34
نشست شورای ائتلاف با استاندار جدید
استاندار: به دنبال استفاده از نیروهای جوان هستیم دنبال گزینه های تحصیل کرده عالیه در انتصابات هستیم

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار جدید این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار جمعی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان نقطه نظرات خود را بیان کردند و در پایان استاندار در زمینه‌های مختلف اظهاراتی را ایراد کرد.


در این نشست حجت الاسلام غفاری اظهار کرد: با توجه به شرایطی که دولت قبل به وجود آورده حواسمان باشد که همه چیز در بعد اقتصادی خلاصه نشود و جایگاه فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.
شجاعی رئیس شورای ائتلاف بهمئی هم گفت: امروز سفره مردم تهدید شده باید فکری به حال آن شود در انتخاب مدیریت ها باید دقت شود که چه کسانی نیاز است، نباید پست‌ها را بین افراد تقسیم کنیم.
پایانی از لنده هم گفت: اتحاد و همدلی همه نیروهای انقلاب امری لازم است سیرتی از شهرستان دنا هم گفت: حاکمیت دولت قبلی در کشور به پایان رسید ولی همچنان حاکمیت مدیران میانی آنها پابرجا بوده که اولین دغدغه فکری همه و آن کسانی که در این ۸ سال زجر کشیده‌اند پایان دادن به چنین مدیریت‌هایی است.
وی گفت: دکتر هدایت خواه جلودار و پرچمدار نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نباید به جایگاه او خدشه ای وارد شود کسانی در این استان به دنبال محو اندیشه هدایتخواه هستند.
فاطمی رئیس شورای ائتلاف کهگیلویه هم گفت: تا امروز ایستادگی کردیم و امروز هم برای وحدت باید تلاش بیشتری صورت گیرد مدیریت در استان ما با همه جا متفاوت است مدیریت در اینجا اقتضائات خاص خود را دارد اگر مجموعه را هماهنگ نکنیم اصل هدف خدشه‌دار می‌شود نباید به جای یافتن افراد شایسته تنها به دنبال سپردن پست‌ها به افراد باشیم شایستگان را باید پای کار نظام آوریم.


گرامی رئیس شورای ائتلاف شهرستان باشت هم در خصوص پروژه‌ها گفت: در شهرستان باشت و گچساران برخی پروژه‌ها خوابیده که باید تکمیل شوند متاسفانه عده‌ای از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند به نحوی که انگار در گذشته از پول جیب شخصی خودشان پروژه ساخته‌اند و با پول نماینده ایجاد شده‌اند.
بهشتی از شهرستان مارگون هم گفت: این شهرستان تازه تاسیس بوده و باید به آن رسیدگی بیشتری شود.
موحدزاده از دانشگاهیان جریان انقلاب نیز گفت: احمدزاده در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده است دانشگاهها خیلی در استان دیده نشده‌اند نه در اجرا و نه در ابعاد مشورتی به دانشگاه توجه نشده است.
خانم توحیدی هم به مشکلات زنان در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات زنان در کهگیلویه و بویراحمد یکی دو تا نیست.
وی ساختار امور بانوان استانداری را بسیار ضعیف دانست و خواستار تغییر اساسی در آن شد که باید از نیروهای جهادی و ارزشی استفاده شود همچنین آموزش و پرورش باید دچار تحول شود چرا که نگرانی در حوزه پرورشی وجود دارد.
لطف الله موسوی از نیروهای جریان انقلاب شهرستان باشت گفت: این مجموعه انتظار دارد پس از ۸ سال نیروهای انقلابی در استان گماشته شوند نیروهایی که در هشت سال اخیر ضربه های بسیاری دیدند.
بناوند از جوانان جریان انقلابی هم گفت: جریان انقلابی در ۸ سال گذشته مورد بی‌مهری و بی‌توجهی جریان بی‌تدبیر و ناامید قرار گرفت خون دل های زیادی بابت این جریان خورده شد نباید این زحمات پایمال شود باید جوانهایی در راس قرار گیرند که جان خود را فدای رهبری کردند.


وی گفت: گروه مشاوران جوان انقلابی باید در کنار خودتان داشته باشید همچنین غلامی از دیگر نیروهای انقلاب هم خواستار عملی شدن بیانیه گام دوم شد و نیروی انسانی توانمند باید چینش شوند.
حجت الاسلام شجاعیان نیز گفت: باید از نیروهای جوان انقلابی به کار گیری شود بحث قومیتی باید نادیده گرفته شود نیروهای انسانی باورمند و میدانی باید حضور داشته باشند.
اسماعیل مدبر مقدم از جوانان جریان انقلابی نیز گفت: ۲۰ هزار جوان انقلابی شناسنامه‌دار در استان داریم باید از این جوانان انقلابی در سطوح مدیریتی استفاده شود مبارزه با فساد را جدی بگیرید همچنان که جوانان انقلابی در ۸ سال اخیر در مقابل فسادهایی مثل کارخانه قند ایستادگی کردند و امروز هم در مقابله با فساد جدی خواهند بود.
سید علی احمدزاده هم در دیدار و نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دغدغه شما برای ما ارزشمند است شماها جمعی از نیروهای انقلابی و ارزشی هستید نیروهایی که از گذشته تاکنون باورمند بوده‌اند از قدیم مجموعه ارزشی استان سال‌های سال مقاومت کرده و آسیب‌های جدی در همه شهرستانها دیده‌اند در وضعیت کنونی شرایطی به وجود آمده ممکن است که تفرق‌هایی باشد اما شاکله و پیکره نیروهای انقلاب واحد است.


استاندار گفت: در انتخابات نیز پشت سر رئیس جمهور انقلابی و فسادستیز و پای کار بودند.
وی افزود: به دنبال استفاده از نیروهای جوان هستیم دنبال گزینه های تحصیل کرده عالیه در انتصابات هستیم که برخی از آنها نیز در همین جمع حضور دارند یقین داشته باشید از نیروهای غیر ارزشی استفاده نخواهد شد و همچنین در انتخاب‌های خودمان طوایف و منطقه ها را در نظر نمی‌گیریم.
احمدزاده گفت: تنها به استفاده از نیروهای جهادی و انقلابی و عملگرا می‌اندیشیم جریانی این کشور را رنج می‌داد و تلاطم ایجاد کرد و اکنون یک جریان جهادی و انقلابی حاکم است که در رأس آن رئیس جمهور انقلابی حضور دارد.
وی با بیان اینکه نباید پیش داوری روی نیروها داشته باشیم گفت: اما تحت هیچ شرایطی از جریان تفکر حاکم گذشته در استان استفاده نمی کنیم.
استاندار با بیان اینکه در این چند مدت بیشتر درگیر سفر ریاست جمهوری محترم به استان بودیم و سفر پر خیر و برکتی بود گفت: پروژه‌های نیمه تمام زیادی داریم پروژه هایی که می توانند عقب‌ماندگی‌های استان را برطرف کنند الان در شهر یاسوج به فرض مثال ۶۰ درصد آب به هدر می رود به خاطر پوسیدگی و از بین رفتن شبکه این فقط در مرکز استان است و در جاهای دیگر در زمینه‌های مختلف مشکلات جدی داریم.
وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سفر بسیار پر خیر و برکتی بود گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان پول برای استان گذاشته شده که این فقط اعتبارات ریالی آن است.
استاندار با بیان اینکه درخواست هایی از رئیس جمهور داشتیم و ابر پروژه‌هایی را تعریف کردیم در نفت و گاز از سرمایه‌گذاری بزرگ در استان خبر داد در گچساران به عنوان شهر نفت خیز کشور کمبود و نبود پالایشگاه را داشتیم همچنین بحث میدان گازی مختار را در نظر گرفته‌ایم که وزیر نفت بر آن صحه گذاشته و برای بهره برداری از آن اعلام آمادگی کردند که این خود یک ابر پروژه است.


احمدزاده گفت: یکی از پیشنهادهای دیگر ما پیشنهاد دانشگاه‌ صنعتی بود با احترامی که برای همه دانشگاه‌ها داریم اما در اینجا بیش از هر چیز خلا دانشگاه صنعتی دیده می‌شود امتیازی که دارد تفکر تولید و کار را در استان زنده می‌کند.
وی گفت: در این چند روز هم صد گروه سرمایه‌گذاری به استان آورده‌ایم شرکت حمل و نقل با ۱۰۰ کامیون اعلام آمادگی کرده برای کارخانه گچ در کهگیلویه و کارخانه‌ بوکسیت به تفاهم رسیده‌ایم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولات زیادی در استان هستیم.
احمدزاده با بیان اینکه مواضع من همیشه شفاف است و شفاف سخن می‌گویم افزود: از مجموعه جریان انقلابی جدا نیستم و جزئی از مجموعه انقلابی‌های استان هستیم.
وی گفت: تغییرات مدیریتی به زودی در استان با مشورت و بر پایه خرد جمعی شروع می‌شود.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان


یوسف فخرایی
|
Iran
|
1400/07/12 00:50
  +0

  -0
پاسخ
درود بر دولت مردمی

خدای تعالی می فرماید: خداوند سخت به خشم می آید که چیزی بگویید و به جای نیاورید.



از شتاب کردن در کارها پیش از رسیدن زمان آن ها بپرهیز و نیز، از سستی در انجام دادن کاری که زمان آن فرا رسیده است و از لجاج و اصرار در کاری که سررشته اش ناپیدا بود و از سستی کردن در کارها، هنگامی که راه رسیدن به هدف باز و روشن است، حذر نمای. پس هر چیز را به جای خود بنه و هر کار را به هنگامش به انجام رسان.
یوسف فخــرایی
|
Iran
|
1400/07/12 01:02
  +0

  -0
پاسخ
وقتی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب کرد، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت، این نامه بی تردید از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی و خصوصا شعبه شیعی آن است.



در این نامه ویژگی های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند و … بیان شده است.



سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بهانه ایام ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی(ع)، متن کامل نامه ایشان به مالک اشتر را به شرح زیر منتشر می کند:



به نام خداوند بخشاینده مهربان



این فرمانی است از بنده خدا، علی امیرالمؤمنین به مالک بن حارث اشترنخعی در پیمانی که با او می نهد، هنگامی که او را فرمانروایی مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پیکار کند و کار مردمش را به صلاح آورد و شهرهایش را آباد سازد.



او را به ترس از خدا و برگزیدن طاعت او بر دیگر کارها و پیروی از هر چه در کتاب خود بدان فرمان داده، از واجبات و سنت هایی که کس به سعادت نرسد مگر به پیروی از آن ها، و به شقاوت نیفتد، مگر به انکار آن ها و ضایع گذاشتن آن ها. و باید که خدای سبحان را یاری نماید به دل و دست و زبان خود، که خدای جل اسمه، یاری کردن هر کس را که یاریش کند و عزیز داشتن هر کس را که عزیزش دارد بر عهده گرفته است و او را فرمان می دهد که زمام نفس خویش در برابر شهوت ها به دست گیرد و از سرکشی هایش باز دارد، زیرا نفس همواره به بدی فرمان دهد، مگر آنکه خداوند رحمت آورد.



ای مالک، بدان که تو را به بلادی فرستاده ام که پیش از تو دولت ها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر و مردم در کارهای تو به همان چشم می نگرند که تو در کارهای والیان پیش از خود می نگری و درباره تو همان گویند که تو درباره آن ها می گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته، توان شناخت.



باید بهترین اندوخته ها در نزد تو، اندوخته کار نیک باشد. پس زمام هواهای نفس خویش فروگیر و بر نفس خود، در آنچه برای او روا نیست، بخل بورز که بخل ورزیدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد یا ناخوش می شمارد. مهربانی به رعیت و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان دو گروهند یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش.



از آن ها خطاها سر خواهد زد و علت هایی عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا، لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. زیرا تو برتر از آن ها هستی و آنکه تو را بر آن سرزمین ولایت داده، برتر از توست و خداوند برتر از کسی است که تو را ولایت داده است. ساختن کارشان را از تو خواسته و تو را به آن ها آزموده است.
یوسف فخــرایی
|
Iran
|
1400/07/12 01:11
  +0

  -0
پاسخ
وقتی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب کرد، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت، این نامه بی تردید از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی و خصوصا شعبه شیعی آن است.



در این نامه ویژگی های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند و … بیان شده است.



سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بهانه ایام ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی(ع)، متن کامل نامه ایشان به مالک اشتر را به شرح زیر منتشر می کند:



به نام خداوند بخشاینده مهربان



این فرمانی است از بنده خدا، علی امیرالمؤمنین به مالک بن حارث اشترنخعی در پیمانی که با او می نهد، هنگامی که او را فرمانروایی مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پیکار کند و کار مردمش را به صلاح آورد و شهرهایش را آباد سازد.



او را به ترس از خدا و برگزیدن طاعت او بر دیگر کارها و پیروی از هر چه در کتاب خود بدان فرمان داده، از واجبات و سنت هایی که کس به سعادت نرسد مگر به پیروی از آن ها، و به شقاوت نیفتد، مگر به انکار آن ها و ضایع گذاشتن آن ها. و باید که خدای سبحان را یاری نماید به دل و دست و زبان خود، که خدای جل اسمه، یاری کردن هر کس را که یاریش کند و عزیز داشتن هر کس را که عزیزش دارد بر عهده گرفته است و او را فرمان می دهد که زمام نفس خویش در برابر شهوت ها به دست گیرد و از سرکشی هایش باز دارد، زیرا نفس همواره به بدی فرمان دهد، مگر آنکه خداوند رحمت آورد.



ای مالک، بدان که تو را به بلادی فرستاده ام که پیش از تو دولت ها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر و مردم در کارهای تو به همان چشم می نگرند که تو در کارهای والیان پیش از خود می نگری و درباره تو همان گویند که تو درباره آن ها می گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته، توان شناخت.



باید بهترین اندوخته ها در نزد تو، اندوخته کار نیک باشد. پس زمام هواهای نفس خویش فروگیر و بر نفس خود، در آنچه برای او روا نیست، بخل بورز که بخل ورزیدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد یا ناخوش می شمارد. مهربانی به رعیت و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان دو گروهند یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش.



از آن ها خطاها سر خواهد زد و علت هایی عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا، لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. زیرا تو برتر از آن ها هستی و آنکه تو را بر آن سرزمین ولایت داده، برتر از توست و خداوند برتر از کسی است که تو را ولایت داده است. ساختن کارشان را از تو خواسته و تو را به آن ها آزموده است.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*