اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303787
تاریخ انتشار: 1400/07/17 17:52
رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش موارد بیماری در سه شهر استان خوزستان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در خوزستان شهر نارنجی و قرمز نداریم. در حال حاضر ۱۴ شهر استان خوزستان در وضعیت زرد قرار دارند و شهرهای آبی استان نیز از ۹ شهر به ۱۳ شهر افزایش یافته است.


 وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، شوشتر، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، رامهرمز، رامشیر، دزفول، امیدیه، ایذه، بهبهان، شوش و مسجدسلیمان در وضعیت زرد و شهرستان‌های کارون، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، باوی، حمیدیه، هندیجان، اندیکا، لالی، باغملک، هفتکل، گتوند و آغاجاری نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه روند بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان، گفت: در حال حاضر ۶۴۷ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۲۸ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۱۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستتد.
وی بیان کرد: در استان خوزستان موارد ابتلا به کرونا ۲۰ درصد، بستری ۲۳ درصد و فوت ۲۴ درصد کاهش یافته است.
ابول‌نژادیان نسبت به افزایش موارد بیماری در سه شهر هندیجان، حمیدیه و هویزه هشدار داد و گفت: باید سریعا در این شهرها موارد تماس، رهیگیری و قرنطینه شوند تا بیماری به شهرهای دیگر منتقل نشود.
وی بیان کرد: در شهرهای امیدیه و ماهشهر نیز موارد بیماری ۱۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش موارد بیماری در شهرهایی که میزان واکسیناسیون کم بوده، رخ داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه میزان مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش یافت اما در روزهای پنجشنبه و جمعه ثابت بوده است.
وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان گفت: تا ۱۵ مهرماه، ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تزریق شده است بنابراین بیش از ۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز و ۳۱.۱ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
ابول‌نژادیان افزود: در خوزستان ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش‌آموز در گروه هدف واکسیناسیون هستند که تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز معادل ۲۶.۱ درصد این جمعیت یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانش‌آموزان و توافقاتی که با وزارت آموزش و پرورش در این راستا انجام شده است، راهکارهایی باید ارائه و اجرا شود تا واکسیناسیون دانش‌آموزان را قبل از ۲۲ مهرماه تمام کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۷۹.۲ درصد، دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۶۴.۴ درصد، دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۲.۴ درصد، دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۶۲ درصد و دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۶.۳ درصد است.
وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان استان خوزستان تا ۱۵ مهرماه ۲۶.۱ درصد بوده است، افزود: ۴۳ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ۴۴ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر، ۲۳ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۲۶.۸ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ۱۳.۷ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان واکسن را دریافت کرده‌اند.
ابول‌نژادیان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای سرعت‌بخشی واکسیناسیون دانش‌آموزان، مدارس خوزستان یک روز تعطیل شوند یعنی در شبکه شاد آموزش نداشته باشیم و از دانش‌آموزان بخواهیم در این روز برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه متوسط پوشش واکسیناسیون در خوزستان ۴۲.۵ درصد است که باید به ۸۳ درصد برسد، افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دو شهر بهبهان و دهدز ۸۰ درصد، شرق اهواز ۷۸ درصد، غرب اهواز ۷۱ درصد و آغاجاری ۷۰ درصد است اما در شادگان ۲۰ درصد است. پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان در بهبهان ۴۲ درصد و در شادگان ۳.۱ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت ۷۵۴ تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان، گفت: این تیم‌های سیار تاکنون ۳۸ هزار دوز واکسن را به گروه‌های هدف تزریق کرده‌اند. تعداد تیم‌های سیار خانه به خانه واکسیناسیون در برخی شهرها کم است که باید افزایش یابند.
وی بیان کرد: تاکنون ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ سال خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. متاسفانه برخی از دهیاران در مقابل واکسیناسیون مقاومت و مخالفت می‌کنند که باید در این راستا اقدام شود تا پوشش واکسیناسیون در روستاها افزایش یابد.
ابول‌نژادیان افزود: به طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه می‌شوند که این میزان باید افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت پوشش واکسیناسیون در ادارات، ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از ۶ هزار نیروی شرکت فولاد خوزستان معادل ۸۰ درصد این نیروها، واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: پوشش واکسیناسیون در برخی ادارات باید افزایش یابد. پیشنهاد می‌شود اصناف نیز کارت واکسیناسیون را مانند کارت تندرستی در معرض دید عموم قرار دهند.

منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*