اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303797
تاریخ انتشار: 1400/07/19 00:34
واکنش هشدارآمیز علی لاریجانی به حمله تروریستی افغانستان/شریعتمداری: برجام یک جسد متعفن است/پاسخ وزیر ارتباطات به احتمال قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام؟

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

پاسخ وزیر ارتباطات به احتمال قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام گفت که این جزو تصمیماتی نیست که در اختیار این وزارتخانه باشد. عیسی زارع پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصدی برای مسدودسازی دسترسی کاربران به برخی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی وجود دارد یا خیر، گفت: ما حتما باید در فضای مجازی شرایطی را فراهم کنیم که از حقوق مردم در این فضا حمایت کنیم. وقتی تمام زندگی مردم با فضای مجازی گره خورده حتما و قطعا باید دولت زیرساخت هایی را در این زمینه فراهم کند که از حقوق مردم حمایت کند، این به هیچ وجه به معنای مسدودسازی نیست بلکه به معنای قانومند کردن و نظام مند کردن است.

هیات رییسه کمیسیون طرح صیانت مشخص شد

اعضای هیات رییسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مشخص شدند که بر این اساس رضا تقی پورانوری نماینده مردم تهران به عنوان رییس، سیدعلی یزدی خواه دیگر نماینده مردم تهران به عنوان نایب رییس اول و حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند. همچنین لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به عنوان سخنگو و بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران و مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی به ترتیب دبیران اول و دوم این کمیسیون شدند.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر شد

بعد از حدود یک ماه اطلاع رسانی و ابراز امیدواری مسئولان فدراسیون فوتبال برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کره جنوبی، در فاصله ۴۸ ساعت تا این دیدار، حضور تماشاگران در این دیدار لغو شد. فدراسیون فوتبال دقایقی قبل اعلام کرد: «دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی از رقابت‌های مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز سه شنبه ۲۰ مهرماه، راس ساعت ۱۷ بدون حضورتماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.»

خروج پدر بابک خرمدین از زندان تکذیب شد

باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت: اخیرا خبری مبنی بر بستری شدن اکبر خرمدین در بیمارستان منتشر شده، اما طبق پیگیری‌ها مشخص شد که وی در زندان به سر می‌برد.

مردم برنج خارجی را «پیمانه‌ای» می‌خرند

مشاور انجمن واردکنندگان برنج:پیش از این، فروش برنج خارجی که کیسه آن باز شده باشد، ممنوع بود اما قدرت خرید مردم آن قدر کاهش پیدا کرده که برخی سوپر مارکتی‌ها کیسه برنج‌های خارجی را باز کردند و برنج خارجی را پیمانه‌ای به مردم می‌فروشند./تجارت نیوز

سرافراز: حاضرم به رئیس صداو سیما مشاوره بدهم

رئیس پیشین صداوسیما گفت: بنده مسئولیتی در رسانه ملی نخواهم داشت اما اگر رئیس جدید مشورت بخواهد دریغ نخواهم کرد.محمد سرافراز در توییترش نوشت: بنده مسئولیتی در رسانه ملی نخواهم داشت اما اگر رئیس جدید مشورت بخواهد دریغ نخواهم کرد. چگونه میتوان این رسانه را مستقل، مرجع، الگو، چابک، کارآمد، موثر و فسادستیز کرد؟ تا ناظری فراقوه ای برای نهادهای حاکمیتی و زبان گویای اقشار مردم و نخبگان شود؟ دشوار اما شدنی است.

رهامی: سکوت جریان‌های سیاسی نگران‌کننده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: سکوت جریان های سیاسی یا به دلیل دادن فرصت به دولت است یا اینکه آنها رصد دولت را به خود مردم واگذار کرده اند. شاید هم از اصلاح شرایط ناامید شده اند که این سکوت نگران کننده است.محسن رهامی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حاکمیت احزاب لازمه برقراری نظام جمهوریت است، اظهار کرد: هیچ کشوری را نمی توانید بیابید که به معنای واقعی کلمه جمهوری باشد و احزاب در آن نظام ها حرف اول و آخر را نزنند. کشورهای اروپایی و آسیایی از قبیل ژاپن، هند و کره جنوبی بر محوریت احزاب حرکت می کنند.وی در ادامه افزود: در کشور ما احزاب با وجود استقرار نظام مشروطه و جمهوری اسلامی که هر دو مبتنی بر انتخابات و احزاب است، هنوز جا نیفتاده اند و نظام حزبی برقرار نشده است در نتیجه جریان های سیاسی در انتخابات بدون تابلو از کاندید انتخابات ریاست جمهوری یا لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر حمایت می کنند اما هیچ گاه بابت عملکرد خود در معرفی این افراد به مردم پاسخگو نیستند و همین مساله به اعتماد عمومی آسیب زده است.این فعال سیاسی در تشریح ویژگی های جریان های سیاسی واقعی، خاطرنشان کرد: جریان های سیاسی واقعی دارای جایگاه و عقبه مردمی هستند و در انتخابات می توانند 30 تا 50 درصد مردم را به پای صندوق بیاورند. این جریان ها اساسنامه و مرامنامه مدون و روشن در حوزه های مختلف داشته و مردم می توانند براحتی از مواضع آنها در مسایل سیاسی ، اقتصادی، اجتمایع و فرهنگی مطلع شوند. همچنین این جریان ها برای حل مشکلات کشور داای برنامه بوده و شعار سر نمی دهند و مسئولان این جریان ها خود را در برابر مردم مسئول دانسته و نسبت به عملکرد خود پاسخگو هستند.

واکنش جواد امام به سخنرانی های اخیر سران اصلاحات

مدیرعامل بنیاد باران و از چهره‌های نزدیک به خاتمی در مورد سخنرانی های اخیر سران اصلاحات واکنش نشان داد.جواد امام گفت: «به نظر من دو بحث سخنرانی آقای خاتمی و کروبی را باید مستقل از هم دید چون آقای خاتمی در حصر نیستند. درست است که برای او هم محدودیت‌هایی بوده اما به هرحال حصر نیستند و این دو سخنرانی هم جدای از هم بوده است».وی افزود: «آقای خاتمی در یک جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت علامه حکیمی برگزار شد، بنا به اصراری که صورت گرفت و بدون برنامه‌ریزی قبلی سخنانی را مطرح کردند اما اگر بنا به گشایش باشد لازمه آن این است که ایشان بتوانند رسما در هرجایی که خودشان علاقه داشتند حضور یافته و جلسات از قبل تعریف شد و سخنرانی‌های از قبل اعلام شده داشته باشند. اگر چنین اتفاقی افتد می‌توان ارزیابی کرد که گشایشی ایجاد شده یا خیر».امام همچنین گفت: «البته ما این را به فال نیک می‎گیریم اما اگر گشایشی ایجاد شود باید رسما اعلام شود و محدودیت‌ها برداشته شود».

پیگیری‌ها برای استرداد «خاوری» به کجا رسید؟

رئیس پلیس بین الملل ناجا با تاکید بر ضرورت ایجاد دیپلماسی انتظامی، اظهار کرد: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده است و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد در مورد خدمات پلیس بین الملل گفت: هدف از تشکیل این سازمان این است که اگر جرمی در کشوری رخ داده و مجرم فرار کرده و به خارج از کشور رفته است، بتوان مجرم را در هر کشوری که ساکن شده دستگیر و به کشورش که محل وقوع جرم است استرداد کرد.وی افزود: اینترپل یک سازمان بین المللی است و به اعتقاد کارشناسان اولین سازمان بین المللی از نظر تعداد عضو است و نزدیک به ۱۰۰ سال است که این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده است و ایران جزو اولین کشورهایی است که حدود ۶۰ سال با این مجموعه همکاری دارد.سردار شیرزاد در ادامه در مورد نحوه صدور اعلان قرمز برای مجرمان گفت: اعلان قرمز یکی از عملکردهای پلیس اینترپل است که بنا به درخواست پلیس یک کشور به مقر اصلی سازمان در پاریس ارسال می‌شود.رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار کرد: برای صدور اعلان قرمز برای مجرم باید پلیس مدارک، استناد و دلایل موجود مبنی بر مجرم بودن فرد موردنظر را برای دستگیری به سازمان اینترپل ارسال کند و وقتی درخواست به پلیس اینترپل داده می‌شود، سازمان اینترپل، درخواست و مدارک را بررسی کرده و اگر کارشناسان سازمان متبوع مدارک را تأیید کنند، اعلان قرمز در سامانه این پلیس بارگذاری خواهد شد.

روایت مرعشی از جزئیات حضور کروبی در جلسه روضه منزل کرباسچی

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی جزئیاتی از جلسه روضه در منزل دبیرکل این حزب با حضور مهدی کروبی را تشریح کرد.حسین مرعشی در تشریح جزئیات جلسه اخیر در منزل دبیرکل این حزب باحضور مهدی کروبی گفت: از قدیم روالی در منزل آقای کرباسچی برقرار بوده که در ایام ماه صفر در منزلشان روضه‌ داشتند که این جلسات از مجالس جا افتاده در شهر تهران بود.وی افزود: سال قبل این مجالس به خاطر کرونا تشکیل نشد اما امسال ابتکاری به خرج دادند و جو محدودی از جمله آقای کروبی را دعوت کردند که با موافقت مقامات امنیتی نیز همراه شدمرعشی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ایام سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) در منزل غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به تجدید دیدار جمعی از دوستان با آقای کروبی اشاره و یادآوری کرد که این جلسه اولین مجلسی بود که آقای کروبی در این دوران طولانی حصر در آن شرکت کرده بودند.وی ادامه داد: انشالله به برکت این جلسات مشکلات اقتصادی و سیاسی مردم و حصر شخصیت‌هایی که به نظام و انقلاب وفادار هستند، پایان بپذیرد.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی همچنین درباره گفته های مهدی کروبی در این جلسه گفت: آقای کروبی مثل سایر دلسوزان ایران و نظام جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند تا کشور در مسیر بهبود و ترقی حرکت کرده و همه با کاهش جدایی‌ها و به هم فشرده شدن صفوف، در خدمت مردم باشند تا مجموعه جمهوری اسلامی بتواند به صورت یک سیستم و دولت کارآمد ، سطح رفاه عمومی را افزایش و جایگاه ایران را ارتقا دهد، ایشان نیز در گفته‌های خود در این جلسه به این موارد اشاره و تاکید داشتند.

واکنش هشدارآمیز علی لاریجانی به حمله تروریستی افغانستان

علی لاریجانی در توئیتی با هشدار به سیاست ایران در قبال طالبان و افغانستان نوشت: جنایت قندوز، خیلی زود هویت ساماندهی شرارت‌آمیز جدید در افغانستان را عیان نمود. این صحنه‌آرایی قدرت‌ها، هوشیاری عمیق‌تری در دیپلماسی برای حفظ منافع و ‎امنیت ملی ایران می‌طلبد.

صبحانه عزت‌الله ضرغامی با آذری جهرمی

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در حساب توییتر خود نوشت: «صبحانه با مهندس جهرمی وزیر جوان سابق! در حوزه‌های مورد علاقه‌ی من ورود دارد.اهل گردشگری، مرمت (دفتر وزیر ارتباطات) و سر و کله زدن با جوانان در دنیای واقعی و مجازی است‌.

شریعتمداری: برجام یک جسد متعفن است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: برجام یک جسد متعفن است و اگر بخواهیم با همین حال و هوا به آن برگردیم، چیزی به دست نمی‌آوریم!

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که دیشب در برنامه جهان آرا حاضر شده بود، مدعی شد: در مذاکرات هسته‌ای، بارها شاهد بودیم که مذاکره‌کنندگان ایرانی بدون اینکه به نقطه مطلوبی رسیده باشند، نتیجه را پیشاپیش پذیرفته بودند!

حضرات (مذاکره‌کنندگان ایرانی) عملا دیکته نوشته بودند نه اینکه بخواهند چیزی از خود به طرف مقابل بقبولانند.مجری جهان آرا: اگر برجام انقدری که می‌گویند بد است چرا با روی کار آمدن دولت جدید، باز هم اشتیاق برای بازگشت به آن وجود دارد؟

حسین شریعتمداری: این دولت مثل دولت قبلی همه چیز را به برجام گره نزده است.برجام یک جسد متعفن است و اگر بخواهیم با همین حال و هوا به آن برگردیم، چیزی به دست نمی‌آوریم!

برجام برای آمریکا یک سند طلایی و خروج آمریکا از آن تعجب‌آور بود البته موگرینی گفت، ترامپ زمانی از برجام خارج شد که دولت روحانی اطمینان داده بود هرگز از آن خارج نمی‌شود.

اصلا میز مذاکره‌ای وجود ندارد، در وین هم آنها روی حرف‌های خودشان بودند و می‌گفتند فقط تحریم‌های دوران ترامپ را بر می‌داریم، آقای شمخانی به من گفت باز هم اشتباه بود، باید می‌گفتی برخی از آن تحریم‌ها!

انتصاب آقای عراقچی به عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی به گفته آقای خرازی، توصیه رهبری بوده است.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*