اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303863
تاریخ انتشار: 1400/07/28 21:44
اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خبر منتسب به اتباع افغانستانی / ایران ورود کامیون به قره‌ باغ را ممنوع کرد / مخبر: کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد / نامه هشدار آمیز نماینده مجلس به وزیر نیرو

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

خواننده پاپ اسپانسر ۵۰۰ میلیاردی استقلال شد

استقلال بالاخره صاحب اسپانسر شد و طبق ادعای مطرح شده مبلغ خوبی هم از اسپانسر جدید خود دریافت خواهد کرد. بررسی شرکت ایده پروران تبلیغ نشان می‌دهد علی لهراسبی خواننده پاپ مشهور رییس هیئت‌مدیره این شرکت است. علی لهراسبی کنار خوانندگی سال‌ها است در مشاغل تبلیغاتی فعالیت دارد و پیش از این مدیر شرکت تبلیغاتی ریحان فیلم بود. حالا علی لهراسبی رییس هیئت‌مدیره شرکت ایده پروران تبلیغ است./ خبر ورزشی

نماینده مجلس: پوشش جامعه قابل قبول بچه های انقلابی نیست

احمد راستینه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گفت: ملت ایران، آذربایجان و افغانستان همپیوستگی تاریخی با هم داشته و به آقای الهام علی اف هشدار می‌دهم که مراقب خشم ملت‌ها باشد. ملت‌های منطقه همواره کنار هم بوده و این پیوستگی به امید الهی ادامه خواهد داشت. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: در بحث تغییر پوشاک در جامعه اتفاقات عجیبی در حال روی دادن است؛ برادران نیروی انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی در خواب خرگوشی فرو نروند مشکلات اقتصادی نباید زمینه نابهنجاری در پوشش را ایجاد کند. این نوع پوشش قابل قبول جامعه و بچه‌های انقلابی نیست؛ ساماندهی این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

میرتاج الدینی می‌گوید طرح شفافیت اموال مسئولان را تحت فشار رسانه‌ای تصویب نمی‌کنیم

نائب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به طرح‌های پیشنهادی در زمینه شفافیت اموال مسئولان، رای خواهد داد اما اولویت مجلس این نیست که تحت فشار رسانه‌ای طرحی را تصویب کند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین نامه تصویب شده اما فرآیند قانون‌گذاری آن دارای مراحلی است که باید طی شود. وی اعلام کرد: این طرح در حال حاضر در نوبت دستور صحن قرار دارد و در هفته‌های آینده می‌تواند با ۵۰ امضا در اولویت قرار گیرد. میر تاج الدینی گفت: شفافیت یک اصل پذیرفته شده در میان مجلسی‌ها و مبنای کار آنان است، مسئله محرمانه بودن اموال مسئولان در واقع یک شیطنت رسانه‌ای است که توسط مخالفان مجلس صورت گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه: قضات ناراحت هستند که چرا به آن‌ها توهین شده

حجت الاسلام مصدق با اشاره به مصوبه مجلس ناظر بر طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و عنوان اینکه قضات برای اینکه وکیل شوند باید در آزمون شرکت کنند، گفت: ما می‌دانیم مجلس سوءنیتی نداشت و نماینده‌ای که این پیشنهاد را برای تصویب مطرح کرد نیز سوءنیتی برای جامعه قضایی نداشت؛ اما از مجلس انقلابی انتظار است مصوباتش پخته و قابل دفاع باشد این درحالی است که خروجی این مصوبه آن است که قضات باید بعد از بازنشستگی و برای کار وکالت بعد از این دوران، آزمون دهند. وی با اشاره اثرات مصوبه مذکور مجلس ادامه داد: با این مصوبه، قاضی در دیوان عالی کشور بعد از ۴٠ سال خدمت باید آزمون دهد، بعد که اگر در آزمون قبول شود باید دوره‌ای را به عنوان کارآموزی بگذراند، آیا این موضوع منطقی است؟! معاون اول قوه قضاییه در عین حال بر یک نکته مهم تاکید کرد: البته من راجع به اصل موضوع حرف نمی‌زنم اینکه قاضی می‌تواند بعد از کارش وکیل شود یا خیر؟ بحثی جدا است؛ اما از نظر شکلی چه پشتوانه‌ای وجود دارد؟ این مجلس انقلابی است و بدون شک مجلس نیز آن را اصلاح می‌کند، اما انتظار آن است که مجلس مصوبه محکمی داشته باشد تا همه آحاد مردم پشتیبان آن باشند. مصدق بیان داشت: قضات ناراحت هستند که چرا به آن‌ها توهین شده است.

امیری‌فر: احمدی‌نژاد عطش دیده‌شدن دارد

حجت الاسلام عباس امیری‌فر درباره علت سفر اخیر احمدی نژاد به امارات و شرکت او در اکسپوی دوبی گفت: احمدی نژاد می داند کسی به او توجه نمی کند بنابراین می خواهد دیده شود و رسانه ها به او بپردازند چون از صحنه سیاست محو و به تاریخ سپرده شد.وی افزود: احمدی نژاد امروز نه اعتبار مردمی و نه اعتبار دارد. او آنقدر تخلفات داشته که تنها با رأفت نظام اسلامی آزاد است از این نوع کارها را انجام می دهد. البته شاید برخی بگوید «وقتی انتخاباتی نیست احمدی نژاد چه نیازی به دیده شدن دارد؟»، در صورتی که اصلا موضوع ربطی به انتخابات ندارد.این فعال سیاسی یادآور شد: اگر احمدی نژاد به روانشناس مراجعه کند، ریشه ها و دلایل عطش او برای دیده شدن مشخص می شود. امروز برخلاف تصویرسازی هایی که احمدی نژاد تلاش می کند نشان دهد، هیچ کسی اطرافش نیست و احدالناسی به او سر نمی زند. البته یکسری مردم امیدوارند و می آیند با او ملاقات می کنند چون فکر می کنند او می تواند برای حل مشکل شان کاری انجام دهد، احمدی نژاد نیز برای شان نامه می نویسد اما اصلا هیچ جایی به نامه هایش ترتیب اثر نمی دهد.

واعظ آشتیانی: لاریجانی در مسیر احمدی‌نژاد گام برمی‌دارد

او همچنین درباره اینکه آیا می‌توان گفت لاریجانی با تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در پی مطمئن‌شدن از تأیید صلاحیت در انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری است، مطرح کرد: «شورای نگهبان تا کنون ثابت کرده است که با هیچ کس تعارف ندارد و به مرِّ قانون عمل می‌کند و برایش مهم نیست افراد از چه جناحی هستند. این فرضیه که آقای لاریجانی می‌خواهد شرایط خود را برای انتخابات‌های پیش رو آماده کند و از حالا خیالش بابت تأییدصلاحیت راحت باشد را رد نمی‌کنم اما مسئله اصلی این است که می‌خواهد در نگاه مردم فراموش نشود. متأسفانه آقای لاریجانی در همان مسیری حرکت می‌کند که آقای احمدی‌نژاد می‌رود و هر دو با این شبهه‌هایی که ایجاد می‌کنند، به نظام آسیب می‌زنند. آقای لاریجانی مگر روزگاری به همین روحیات آقای احمدی‌نژاد انتقاد نمی‌کرد؟ مگر نمی‌گفت که احمدی‌نژاد برای نظام هزینه‌تراشی می‌کند؟ پس چرا خودش همان کارهایی را می‌کند که پیشتر احمدی‌نژاد کرده است؟»واعظ آشتیانی در پایان گفت: «واقعا از آقای لاریجانی بعید است که چنین رفتار کند. او سالیان طولانی خادم نظام بوده است و حیف است که چنین خودزنی کند. امیدوارم آقای لاریجانی به خودش بیاید و سعی کند مانند گذشته خادم نظام باقی بماند».

پزشکیان: اینکه حاکمیت در دارایی من سرک بکشد ایرادی ندارد اما رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم.«مسعود پزشکیان»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با «محرمانه بودن اموال و دارایی مسئولان» گفت: هیج کجای دنیا اطلاعات شخصی یک فرد را به شخص دیگر نمی‌دهند. اطلاعات من را باید حاکمیت بداند اما اینکه اطلاعاتم را به کسانی دیگر بدهند درست نیست، کجای دنیا چنین کاری را کرده‌اند. او ادامه داد: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم. اینکه حاکمیت در دارایی من سرک بکشد ایرادی ندارد، باید اطلاعات من و بچه‌هایم، خواهر و برادرم در دست حاکمیت باشد تا اگر خلافی اتفاق افتاد یقه من را بگیرد و اطلاعات را به دادگاه ارائه کند اما اینکه اطلاعات شخصی یک مسئول را به افراد دیگر بدهند کجای دنیا این کار را انجام می‌دهند که ما انجام دهیم؟ نباید شعارگونه و احساسی پیش برویم و بعد هم، سر مردم کلاه بگذاریم.پزشکیان در پایان بیان کرد: در همه جای دنیا عدد و رقم و حساب و کتاب باید مشخص باشد اما اینکه در دسترس همگان باشد در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست. بارها گفته ام مسئولین FATF داخلی را پیاده کنند تا همه چیز مشخص شود، عده ای دارایی‌های کشور و ثروت مردم را خوردند، بردند و متوجه نشدیم؛ بهترین راه این است که FATF داخلی درست شود.

درخواست توئیتری پزشکیان از شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت‌ها

یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شورای نگهبان باید یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند تا در دوره‌های بعد افراد متوجه شوند که برای تایید صلاحیت چه شاخص‌هایی را باید داشته باشند.مسعود پزشکیان درباره رد صلاحیت در این دوره از انتخابات در حساب توئیترش نوشت:گفت که هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان برای من ارسال نشده است. البته در زمانی که بنده کرونا گرفته بودم از شورای نگهبان تماس گرفتند تا جلسه‌ای با آقای کدخدایی درباره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشم که نشد.شورای نگهبان باید یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند تا در دوره‌های بعد افراد متوجه شوند که برای تایید صلاحیت چه شاخص‌هایی را باید داشته باشند و مردم نیز بتوانند قضاوت کنند که آیا تایید و عدم تایید صلاحیت‌ها مطابق با شاخص‌ها بوده یا نه.من با عدم احراز صلاحیت مشکلی ندارم؛ بار سنگینی که بر روی دوش بنده بود برداشته شده است. آنچه که باعث شد بنده به سمت ثبت‌نام در انتخابات بروم؛ قدرت، پست و مقام نبود. قصدم افزایش مشارکت در انتخابات بود. شورای نگهبان با این اقدام مشارکت در انتخابات را کاهش داد.

نماینده مجلس: برخی مدیران برای سفرهای خارجی ۱۶ میلیون حق مأموریت می‌گیرند

جلالی با انتقاد از در نظر گرفتن حق مأموریت برای کارمندان یا مدیرانی که مأموریت خارج از کشور می‌روند، گفت: حق مأموریت برای مدیرانی که به خارج از کشور می‌روند، درست نیست چرا که این افراد با بلیت و هتل رایگان به خارج از کشور می‌روند اما حداقل ۱۶ میلیون تومان هم حق مأموریت دریافت می‌کنند که باید این رویه اصلاح شود.وی تأکید کرد: این وضعیت به هیچ‌وجه پسندیده نیست، ما باید نظمی به این مسئله دهیم و شاهد حق مأموریت‌های نجومی به مدیران و کارمندان نباید باشیم.

اظهارات جدید نوروزی درباره انتشار فیلم‌ دوربین‌های اوین: زندانی معتاد خودش را به غش زده بود

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تعلل در انتقال زندان‌ها به خارج از کلانشهرها به عنوان تکلیف برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.با انتشار فیلم‌هایی از دوربین‌های مداربسته زندان اوین و ورود مجلس به بررسی موضوع، بحث تکلیف برنامه ششم توسعه برای انتقال زندان‌ها از کلانشهرها به حاشیه شهرها دوباره مورد تاکید قرار گرفت. اگرچه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم نیز اعلام کرد که مساله نوع برخورد با زندانیان را که در این فیلم دیده می‌شد مورد بررسی قرار می‌دهد.حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت: بنده خودم قبل از انقلاب زندانی سیاسی و بعد از انقلاب و زمان جنگ سال‌ها در عراق، هم در ستاد مرکزی بغداد و هم در سلول‌های استخبارات عراق، اسیر بودم.نوروزی درباره فیلم‌هایی که اخیراً از زندان اوین منتشر شده توضیح داد: این مسائل بر اثر یک اشتباه رخ داد که زندانیان زندان اوین را به زندان تیپ ۵ بردند و زندانیان عمومی را به اوین منتقل کردند.او با بیان این مطلب که «در ایران روتینی مبنی بر شکنجه زندانی وجود ندارد» گفت: من با روحانی‌ای که در فیلم در محل کشیدن یک زندانی روی زمین حضور دارد صحبت کردم و اطلاعات این اتفاق را گرفتم.نوروزی دراین باره توضیح داد: من از روحانی پرسیدم، طرف معتاد بود و خود را به حالت غش انداخته بود و راه نمی‌رفت در نتیجه سربازها او را روی زمین کشیدند. سرباز هم که پسر پیغمبر نیست.نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه داد: ایشان هم تاکید داشت که انجام این نقل و انتقال اشتباه است. نقل و انتقال زندانیان از زندان اوین به تیپ ۵ یک اشتباه استراتژیک بود.

کیهان: دَم وزیر کشور گرم

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری به اظهارات روز گذشته سردار احمد وحیدی واکنش نشان داد و از او تقدیر کرد.

به دنبال انتقاد سردار احمد وحیدی، وزیر کشور از موافقان طرح FATF روزنامه کیهان ضمن تمجید از وحیدی در ستون امروز گفت وشنود خودش نوشت:

گفت: وزیر کشور گفته است اعضای FATF خودشان قاچاقچی و پولشو هستند.
گفتم: احسنت! گردش پولی تجارت سیاه مواد مخدر در سال به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد. این مبالغ فوق نجومی از طریق بانک‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی منتقل می‌شوند. اینهمه پول را که با چمدان و کیسه گونی جا‌به‌جا نمی‌کنند!
گفت: همین دو روز پیش در افشاگری موسوم به پاندرا فاش شد که در بانک‌های غربی پولشویی‌های کلان انجام می‌شود و لندن بزرگ‌ترین مرکز پولشویی جهان است.
گفتم: آن‌ وقت همین قاچاقچیان دزد و آدمکش به ایران فشار می‌آورند که برای جلوگیری از پولشویی باید FATF را بپذیرد!
گفت: دَم وزیر کشور گرم که دزدی و پولشویی آمریکا و اروپا را خوب شناسایی و فاش کرده است.
گفتم: پدر و پسری رفته بودند دزدی، صاحبخونه بیدار شد و دنبالشون کرد و خطاب به پسر گفت؛ وایستا گوساله! پسر به پدرش گفت؛ بابا تو فرار کن منو شناسایی کردند!

نامه هشدار آمیز نماینده مجلس به وزیر نیرو

رئیس کمیته اقتصاد انرژی کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه ای با هشدار به وزیر نیرو نسبت به کمبود برق تولیدی در کشور گفت که در صورت وجود برنامه زمان‌بندی شده و عملیاتی برای تأمین پایدار برق در تابستان ۱۴۰۱ ، این برنامه در اختیار این کمیته قرار گیرد تا با همکاری بین دولت و مجلس از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر به مصرف‌کنندگان برق جلوگیری شود.

مخبر: کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا که بعد از ظهر امروز چهارشنبه به ریاست وی برگزار شد، پس از استماع گزارشی از میزان واکسیناسیون دانش آموزان در کشور از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه قدردانی و تأکید کرد: باید با مشارکت جدی مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه بازگشایی مراکز آموزشی در کشور فراهم شود.معاون اول رئیس جمهور همچنین به میزان بالای واکسیناسیون در کشور در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

چه کسی این جایگاه را تصاحب می‌کند؟

با گذشته بیش از 80 روز از آغاز به کار دولت ابراهیم رئیسی هنوز تکلیف سخنگوی دولت مشخص نیست و این موضوع باعث شده است که دولت سیزدهم کمترین ارتباط را با رسانه ها داشته باشد.روزنامه پیام ما در همین رابطه از اختلاف اصولگرایان بر سر انتخاب سخنگو دولت خبر داده و نوشته است که حلقه‌های مختلف اصولگرایی تلاش می‌کنند چهره نزدیک به خود را در این پست قرار دهند. احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس یکی از گزینه‌های مدنظر دولت بوده ولی او خود این مسئولیت را نپذیرفته و ترجیح داده به فعالیت‌اش به عنوان نماینده مجلس ادامه دهد.او اما تنها گزینه نبود. یک منبع آگاه در دولت در همین رابطه می گوید که علی بهادری جهرمی از جمله گزینه‌هایی است برای سخنگویی دولت با او رایزنی شده و اتفاقا شانس خوبی هم در این مسیر دارد. او با حکم رئیسی در دوران حضورش در قوه قضائیه به عنوان رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه انتخاب شده بود و حالا چند وقتی هست ترجیح می‌دهد در سکوت روزگار بگذارند.

واکنش آیت‌الله جنتی به اخبار مذاکرات ایران و عربستان

دبیر شورای نگهبان به انتشار برخی اخبار درخصوص مذاکرات بین ایران و عربستان اشاره کرد و با استقبال از نزدیکی و مذاکره این دو کشور مسلمان منطقه تصریح کرد: اگر مشکلات بین این دو کشور مسلمان حل شود، اقدامی مهمی صورت گرفته است.

ایران ورود کامیون به قره‌ باغ را ممنوع کرد

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی بخشنامه‌ای ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه قره‌باغ و لاچین جمهوری آذربایجان را ممنوع اعلام کرد.متن بخشنامه سازمان راهداری که به امضای جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رسیده به‌ شرح زیر است؛«پیرو بخشنامه مورخ 1400/07/09 در خصوص ملاحظات تردد به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، حسب هماهنگی به‌عمل‌آمده با وزارت امور خارجه به آگاهی شرکت‌های حمل‌ونقل می‌رساند بر اساس قوانین جمهوری آذربایجان ورود اتباع خارجی به آن کشور خارج از گذرگاه‌های مرزی رسمی تعیین‌شده نقض مرز جمهوری آذربایجان محسوب شده و مسئولیت‌آور است.بنابراین مؤکداً توصیه می‌شود رانندگان و اتباع ایرانی به‌منظور عدم مواجهه با پیامدهای آن و حساسیت‌های موجود برای احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری ارمنستان وارد شهر لاچین و منطقه قره‌باغ نشده و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز از امضای هرگونه قرارداد تجاری با منطقه قره‌باغ،‌ صدور اسناد حمل، ارسال و تخلیه محمولات و امثالهم به آن منطقه اجتناب کنند.»

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خبر منتسب به اتباع افغانستانی

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این وزارت‌خانه صحت ندارد.متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:«نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام می نماید؛ انتشار چنین مطالبی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد و تاکید می گردد تنها مرجع اطلاع‌ رسانی اخبار این وزارتخانه، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی است و هر گونه اخبار، اطلاعیه، هشدار و غیره از طریق سایت واجا (www.Vaja.ir) منتشر می‌گردد.»

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*