اخبار عمومی
اعلام وصول 2
303875
تاریخ انتشار: 1400/07/30 00:32
واکنش معاون روحانی به اتهام زنی جدید کمیسیون اصل نود مجلس/ واکنش علی جنتی وزیر اسبق ارشاد به ترکیب هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی/ماجرای پلمب شرکت بورس تهران چیست؟
*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

اظهار نظر یک نماینده درباره مذاکرات: ما باید متن مذاکرات بعدی را بنویسیم

عباس گلرو رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس:غربی‌ها نباید هیچ شرط و شروطی برای ما بگذارند و دولت، مجلس و مردم این موضوع را نمی‌پذیرند. شرط و شروط زمانی منطقی است که متقابل باشد اما در شرایطی که غربی‌ها بدعهدی کردند، غیرمنطقی و غیر قابل قبول است.این بار ما باید متن مذاکرات را بنویسیم، متن اروپایی‌ها مورد قبول ما نیست و متن مذاکرات را باید این بار مسئولان و کارشناسان ما به دقت بنویسند، تحویل غربی‌ها دهند و اگر آنان با متن ما موافقت کردند، آن وقت مذاکرات می‌تواند ادامه یابد.غربی‌ها اساساً در برجام و مذاکرات فقط به دنبال این نبودند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود، بلکه یکی از اهداف اصلی آنان مذاکره درباره سیاست‌های منطقه‌ای و مسائل موشکی ایران بود.ما الان از مذاکره درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی عبور کردیم و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که درباره توانمندی‌های مشروع نظامی یک کشور مذاکره شود و کشورهایی که به دنبال این مسائل هستند، وقاحت خودشان را نشان می‌دهند./مهر

سلیمی نمین : آقای هاشمی فرد محور بود/ کرباسچی: آقای هاشمی ایران محور بود

عباس سلیمی نمین و غلامحسین کرباسچی در اتاق اصلاح طلب ، اصولگرا (کلاب کافه خبر) :سلیمی نمین: آقای هاشمی، چون انسان توانمندی بود، شخصی خود محور است. چون او منشاء بسیاری از تغییرات، یعنی در شکل گیری قانون اساسی و شکل گیری نظام جدید، بود بنابراین، او منشاء این تغییرات بوده، امروز، فکر او اساس و محور است نه قانون. مصالح را بر اساس بینش خودش می‌بیند. نگاه ایشان این است که جریان های توانمند را به خودش متصل کند.

کرباسچی: آقای هاشمی، ایران محور بود. نه اصلاح طلب، نه اصولگرا، اصلی‌ترین مسئله ایشان، توسعه ایران بود. راه توسعه را هم در کنار قدرت و در حاکمیت، مشورت دادن و با رای مردم جامعه را به رشد و توسعه رساندن می دانست. اندیشه‌های ایشان را الان بعد از گذشت چندین سال از رحلتشان، می فهمیم که چقدر واقعیت داشته و درست است.

ماجرای درآمد ۱۰ هزار میلیاردی صداوسیما!

محمد سرافراز رییس اسبق صداوسیما با ارجاع به درآمد آگهی‌ها در زمان خودش که بیش از هزار میلیارد بوده، گفته است که این آگهی‌ها از زمان او در سال ۹۴ تا الان می‌بایست چند برابر و درآمد سازمان از آن‌ها معادل ۱۰ هزار میلیارد شده باشد.رافراز به درامدهای زمان خودش از آگهی‌ها اشاره می‌کند و با احتساب به آن می‌گوید این درامدها «الان باید ۱۰ برابر شده باشد و با درآمد ۱۰ هزار میلیارد، صداوسیما به کمک دولت هم نیاز ندارد.»این در حالیست که صداوسیما در همین چند سال اخیر بیشترین معضل تولید آثار نمایشی و بهره گیری از هنرمندان را با نبود بودجه مرتبط می‌دانست. بودجه‌ای که به زعم آنها لازم بوده است بخشی از آن از طرف دولت تامین شود و گاهی به دلیل برخی سیاست‌های چالشی با دولت، با تاخیر هم همراه بود.میزان واقعی درآمدهای صداوسیما از آگهی‌های بازرگانی، رپورتاژها و اسپانسرینگ برنامه‌ها هیچ گاه به صورت شفاف اعلام نشده است و این یکی از موارد حاشیه دار و چالش برانگیز سازمان در همه این سال‌ها بوده است.اگرچه از طرفی سازمان قراردادهای مالی پرسودی هم در این زمینه بسته است اما از طرف دیگر کمتر تاثیر آن در بهبود برنامه سازی و خروجی آثار نمایشی با پروداکشن های متفاوت دیده شده است و حتی این گمانه زنی را تقویت می‌کند که این سازمان بیشتر از نبود بودجه با نبود مدیریت درست مواجه است./مهر

ماجرای پلمب شرکت بورس تهران چیست؟

محمد گودرزی سرپرست شرکت بورس تهران:معاملات بورس هیچ ارتباطی با پلمب در ورودی پارکینگ شرکت بورس ندارد.براساس مذاکرات صورت گرفته بنر نصب شده و برچسب‌های پلمب روی در ورودی پارکینگ شرکت بورس تهران برداشته و این ساختمان فک پلمب شد.شهرداری معتقد است که کاربری ساختمان شرکت بورس تهران تجاری است و نمی‌توان این ساختمان را اداری تلقی کرد.زمانی که کاربری یک ساختمان تجاری شود، عملا تعداد پارکینگ هایی که باید برای آن ملک در نظر گرفته شود افزایش پیدا می کند.بحث اضافه بنا هم برای ساختمان شرکت بورس تهران مطرح است اما اکنون مذاکراتی را با شهرداری منطقه ۲ صورت گرفت و بنای ما برای همکاری با شهرداری براساس تعامل است.براساس مذاکرات صورت گرفته اکنون بنر نصب شده و برچسب‌های پلمب روی در پارکینگ شرکت بورس تهران برداشته و این ساختمان فک پلمب شد./ایرنا

واکنش علی جنتی وزیر اسبق ارشاد به ترکیب هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی

علی جنتی وزیر اسبق ارشاد در واکنش به ترکیب هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی توییت زد.واقعا جای وزیران جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، نیرو و صمت خالی است تا سینمای ایران به اوج شکوفایی برسد. اصولاسینمانیازی به تخصص ندارد.

واکنش معاون روحانی به اتهام زنی جدید کمیسیون اصل نود مجلس

 معصومه ابتکار در توئیتی در واکنش به اتهامات سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نوشت: آمادگی دارم به این اتهام که برخی راذوق زده کرده، در هر مرجعی پاسخ دهم.خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مدعی شد: آقای زنگنه و خانم ابتکار در نقض تعهد شرعی و قانونی نه تنها باعث تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی و خسارت میلیاردی شدند بلکه حقوق عامه را نیز ضایع کردند.بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره تخلفات وزارت نفت و سازمان محیط زیست در دولت سابق در ارائه گزارش غلط درباره بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها، مقرر شد این تخلفات از سوی قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گیرد.معصومه ابتکار در توئیتی در واکنش به اتهامات سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نوشت: امادگی دارم به این اتهام که برخی راذوق زده کرده، در هر مرجعی پاسخ داده روشنگری کنم.دربحث بنزین پتروشیمی اعلام میکنم بعنوان ایمونولوژیست ورییس سازمان محیط زیست در۹۲و۹۳بر حق سلامت مردم اصرار کردم. سرطانزایی آن بنزین روشن بود پس کوتاه نیامدم. آقای زنگنه هم گامی درست درحذف آن برداشت.

ضرب المثل معنی دار اسنودن به زبان فارسی!

 ادوارد اسنودن یک ضرب المثل ایرانی را توئیتر منتشر کرد.

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا، که همیشه در مقام افشاگر علیه سیستم جاسوسی آمریکا از شهروندان ورود کرده است؛ این بار توئیتی به زبان فارسی منتشر کرده است، اما مشخص نیست، خطاب به چه کسی.

«دیوار موش داره، موش هم گوش داره»، ضرب المثلی که اسنودن منتشر کرده است کنایه از استراق سمع است.

هشدار نماینده مجلس به سرمایه‌گذاران ایرانی در ترکیه

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به مردم هشدار داد که مراقب سرمایه های خود در ترکیه باشند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در صفحه توییتر خود نوشت: «مراقب سرمایه های خود باشید !!‏ سقوط سنگین ارزش لیر ⁧‫ترکیه‬⁩ در برابر دلار به دلیل بدهی خارجی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلاری. خریداران خانه در ترکیه اگر همین امروز فروشنده باشند باید ۳۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه بدهند.

‏این غیر از ۴ نوع مالیات دیگر است ....
‏احتیاط شرط عقل است .»
بسیاری از کارشناسان اقتصادی درباره خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه هشدار داده اند؛اخیرا مصطفی ‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت که وعده اقامت با خرید آپارتمان در ترکیه و دوبی، سرابی است که برخی مردم گرفتار آن می‌شوند. مردم نباید فریب تبلیغات خرید خانه در کشور ترکیه و قبرس را بخورند چرا که این کشورها به راحتی اقامت یا سند رسمی را به خریداران نمی‌دهند.

گروسی: هفته‌ های آتی برای سرنوشت مذاکرات وین «تعیین کننده» است

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ضمن اعلام این که به زودی برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی، به ایران سفر می‌کند گفت که چند هفته آینده در تعیین این که آیا مذاکرات «وین» برای احیای برجام از سرگرفته می‌شود، «سرنوشت‌ساز» است.«رافائل گروسی» در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گفت: که چند هفته آینده در تعیین این که آیا ایالات متحده و ایران می‌توانند به مذاکرات «وین» برای احیای برجام بازگردند یا خیر،‌ «تعیین‌کننده» است.مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد که ایران در پاسخ به درخواست فوری وی، از او دعوت کرده است تا طی روزهای آینده با رهبران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کند.واشنگتن‌پست در این خصوص گزارش کرد، وقفه در روند برنامه بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران یکی از موضوعاتی است که گروسی قصد دارد در دیدار با مقام‌های ایرانی مطرح کند و در صورتیکه این موضوع به صورت حل نشده باقی بماند، بازگشت به برجام، تقریباً غیرممکن خواهد شد.گروسی در این گفت‌وگو در خصوص آینده مذاکرات وین گفت که تمامی اعضای برجام از جمله انگلیس، آلمان،‌روسیه و چین به همراه اتحادیه اروپا که نقش هماهنگ کننده را دارد و آمریکا که به صورت یکجانبه از برجام خارج شده‌اند، به وی گفته اند در صورتیکه نظام نظارتی آژانس در ایران به طور کامل احیا نشود، «دستیابی به چنین توافقی (احیای برجام) بسیار دشوار خواهد بود».

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*