اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304040
تاریخ انتشار: 1400/09/08 23:50
حمله فرماندار اصفهان به دولت روحانی؛ اعتراضات تقصیر دولت سابق است! / هشدار سلیمی به مسئولان کره‌ ای درباره آزادسازی منابع ارزی ایران / علی‌اف پس از دیدار با رئیسی: ایران و آذربایجان دوست و برادرند

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

پیشنهاد علی مطهری به صداوسیما درباره ماجرای جنجالی کرسنت

علی مطهری در توییتر نوشت: ‏ لازم است صداوسیما دو طرف قضیه ‎کرسنت را دعوت کند تا مردم قضاوت کنند هزینه سنگینی که بابت جریمه توقف اجرای این قرارداد از جیب آنها می‌رود به گردن کیست؟ آنهایی که قرارداد را بستند مانند آقای ‎زنگنه یا آنهایی که اجرای آن را متوقف کردند مانند آقای ‎جلیلی؟

واکنش سلیمی نمین به هجمه‌ها درخصوص انتصابات فامیلی: خویشاوندان وزرا چه گناهی کردند؟

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا عنوان کرد: تمام خویشاوندان وزرا نباید به یک چشم دیده شوند و در معرض اتهام قرار گیرند. مگر چه گناهی کردند که خویشاوند یک وزیر هستند؟ آن‌ها حق حیات دارند و طبیعتاً باید متناسب با توانمندی‌هایشان بتوانند به جامعه خدمت کنند.«عباس سلیمی نمین»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با ‌هجمه‌های اخیر نسبت به دولت در رابطه با انتصابات فامیلی برای آسیب به اعتماد مردم به رئیس جمهور گفت: این بحث چندان اصولی نیست که اگر یکی از نزدیکان مسئولی فردی شایسته بود به هیچ عنوان نتوانیم در جایی از او بهره بگیریم. قطعا این ایراد زمانی وارد است که کسی بر اساس مناسباتی ناسالم به کار گرفته شود. یعنی فاقد صلاحیت، توانمندی و تخصص لازم باشد و در جایی به کار گرفته شود که صرفا بر اساس رابطه نه بر اساس صلاحیت‌ها کار کند.او تاکید کرد: در دولت آقای روحانی ایرادها به کسانی که فاقد صلاحیت بودند بر می‌گردد به طور مثال فردی که لیسانس ورزش بود در صنعت به کار گرفته شده بود!سلیمی‌نمین عنوان کرد: البته همه خویشاوندان وزرا نباید به یک چشم دیده شوند و در معرض اتهام قرار گیرند. مگر چه گناهی کردند که خویشاوند یک وزیر هستند؟ آن‌ها حق حیات دارند و طبیعتاً باید متناسب با توانمندی‌هایشان بتوانند به جامعه خدمت کنند ولی از زمانی که تندروی ایجاد شد بر اساس این فضا رفتار شده است، وقتی نفس تحصیلات در خارج کشور منفی می‌شود این به تو و من هم بر می‌گردد و ممکن است گفته شود چرا دختر فلان فرد در آمریکا تحصیل کرده ولی باید این را بررسی کرد که آیا تحصیلات رابطه‌ای بوده یا ضابطه‌ای؟ اشکال ما به تحصیلات آقای روحانی در اسکاتلند انگلیس به این دلیل نبود که چرا در خارج از کشور درس خوانده بلکه به این دلیل بود که ایشان کلمه‌ای انگلیسی بلد نیست پس چگونه توانسته رشته سختی مانند حقوق، که رابطه تنگاتنگی با زبان دارد، را بگذراند؟

عطاءالله مهاجرانی: ٢۵ سال سیاست بس است، دیگر به آن برنمی‌گردم

بخشی از اظهارات عطاالله مهاجرانی در گفتگو با سردبیر روزنامه شرق به شرح زیر است:
* اگر یک نکته‌ای بگویم، مبالغه نیست. اگر مهاجرت نمی‌کردم یک خلأ و یا حفره‌ای در زندگی‌ام به‌عنوان نویسنده باقی می‌ماند.
* موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی من از موضع وطن‌دوستی بوده و هست، حتی اگر من به ایران سفر نکنم.* وقتی ترامپ و جان بولتون و پومپئو و اپوزیسیون برانداز، در فکر سوریه‌ای‌شدن یا افغانستانی‌شدن ایران بودند، بدیهی است که موضع‌گیری داشته باشم. ضد تجزیه سرزمینی و ملی ایران هستم. هر حرکتی که بخواهد تهدیدی برای تمامیت سرزمینی ایران و وحدت ملی ما باشد، با هر بهانه و انگیزه و انگیخته‌ای که باشد، مخالفم و از بیان صریح نظرم امتناعی ندارم. ناسزاها هم از هر سو که باشد، برایم اهمیتی و اعتباری ندارد.

* اخیرا یکی از طراحان واقعه یا فاجعه کودتای نوژه که با حمایت آمریکا و صدام برنامه‌ریزی شده بود، که موجب اعدام تعدادی از نظامیان ما به‌ویژه تعدادی از خلبانان در شرایط حساس تیرماه ۱۳۵۹ شد، (من ماجرای این کودتا را در کتاب «نقد تحریف مدرن امام خمینی» با تفصیل بیشتری نوشته‌ام) توسط حریفان از گور بیرون آمده و با شعار دموکراسی تشویق به براندازی می‌کند. می‌بایست در برابر این رفتار ساکت نبود.
* البته ماجرای بی‌سامانی در اداره امور کشور، مثل ماجرای مدیریت آب و خاک و انتخابات! داستان دیگری است، که از همان زاویه من منتقد هستم. اما از زاویه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامیت سرزمینی ایران و وحدت ملی، با گرایش‌های رادیکال، حتی اگر اصلاح‌طلب هم باشند، فاصله دارم. و صد البته من فعال سیاسی نیستم، مطلقا به سیاست به‌عنوان وظیفه یا عمل اجرایی فکر نمی‌کنم و بازنمی‌گردم. همان ۲۵ سال عمرم که صرف سیاست شد، بیش از بس بود! از جهان سیاست نه سفر بلکه مهاجرت کرده‌ام.

سفر نماینده ویژه پوتین به تهران

"میخائیل باگدانوف"، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه، به ایران سفر کرد.باگدانوف در سفر به تهران با تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه، از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.به نظر می‌رسد بررسی آخرین تحولات دوجانبه و همچنین تحولات میدانی سوریه، از مهم‌ترین محورهای رایزنی این دیپلمات ارشد روس با مقامات تهران باشد.

علی‌اف پس از دیدار با رئیسی: ایران و آذربایجان دوست و برادرند

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پس از دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران بر عزم دو کشور برای گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری ترند، الهام علی‌اف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان پس از دیدار با ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: ما به عنوان دوست و برادر، درباره روابط ایران-آذربایجان تبادل نظر کردیم. تصمیم‌گرفته‌ایم از حالا به بعد، روابط ایران-آذربایجان در تمامی عرصه‌ها توسعه بیابد.علی‌اف ادامه داد: ملت‌های ما دوست و برادرند، کشورهای ما کشورهای دوست و برادرند و مسائلی که امروز درباره‌شان صحبت کردیم، نشان می‌دهد روابط ایران-آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

انتقاد باهنر از جبهه‌های ژله‌ای

وی در پاسخ به پرسشی درباره شرایط اصولگرایان و احتمال تجمیع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرد: اگر کسی در مخیله‌اش نظام تک حزبی است که این در چارچوب جمهوری اسلامی نمی‌گنجد و این نظام جمهوریت را تمام و کمال پذیرفته است. وقتی ما مردم سالاری را قبول کردیم این کارکرد احزاب است که به مردم‌سالاری شکل می‌دهد، البته ما احزاب زیادی داریم ولی طبق قوانین جدید به ۱۳۰ تا ۱۴۰ حزب رسیدیم و البته برخی از آنان فقط یک مجوز در جیب یک خانم یا آقا هستند و برخی دیگر هم که فعال هستند در انتخابات با همراهی چند حزب دیگر ائتلاف می‌کنند که خاصیت ژله‌ای دارد و در هر دوره یک اسم جدید پیدا می‌کند مثل شانا و جمنا و امثال آن.رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: به اعتقاد من اگر که چند حزب فراگیر شکل نگیرد این جبهه‌های ژله‌ای ما را به جایی نمی‌رساند. شورای ائتلاف و شورای وحدت باید با هم یکی شوند و در آن طرف هم اصلاح‌طلبان و آن بخشی که هنجارشکن نیستند باید به یک حزب فراگیر برسند. البته در اصولگرایی هنوز در زمینه یکی‌شدن شورای وحدت و شورای ائتلاف روند کامل خود را طی نکرده است و تفاوت نظراتی در برخی موارد بین این دو وجود دارد که امیدواریم در نهایت به یکی‌شدن این دو برسد.

آیت الله جنتی استعفا داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پذیرش استعفای آیت‌الله جنتی و تقدیر از زحمات ایشان؛ طی حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسین موسی‌پور را به سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند.

همسر محافظ سردار سلیمانی: جرأت نمی کنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده‌ شهید مدافع حرم هستیم

شهید رضا خرمی محافظ سردار شهید قاسم سلیمانی بود.همسر او در گفتگو با کیهان ناگفته هایی را بیان می کند:یک‌بار برای انجام کاری به دفترخانه رفتم و کارمند آن‌جا متوجه شد که همسر شهید مدافع حرم هستم. او گفت چرا گذاشتید همسرتان به سوریه برود، سوریه به ما چه ربطی دارد و از این دست جملات. همین موضوع و چند مورد مشابه باعث شد که دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده‌ شهید مدافع حرم هستیم. اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد.همسرم بیمه عمر داشت و پس از شهادت همسرم، بیمه به ما مبلغی را داد و در حال حاضر هم ماهیانه حقوق همسرم به حساب‌مان واریز می‌شود. حقوق واریزی زیاد نیست و تقریباً با حقوق کارگر یکی است. شاید باورتان نشود همسران شهدایی داریم که همسرشان به عنوان بسیجی رفته‌اند و یا درجه بالایی نداشتند و الان از حقوق کمی برخوردارند. آنها مدام شرمنده فرزندان‌شان می‌شوند. متأسفانه میان عوام گفته شده که به مدافعان حرم پول زیاد می‌دهند!

هشدار سلیمی به مسئولان کره‌ ای درباره آزادسازی منابع ارزی ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مسدود شدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی، خلاف حقوق تجارت بین‌الملل است.یون کانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران امروز (دوشنبه 8 آذرماه) با حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.سلیمی در ابتدای این دیدار سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه ارتباطات با همه کشورها بر اساس تعامل و حفظ منافع متقابل خواند و گفت: با توجه به پیشینه ارتباطات تاریخی میان ایران و کره جنوبی، همواره روابط خوبی از گذشته برقرار بوده اما متأسفانه به دلیل سیاست اشتباه چند سال اخیر دولت کره جنوبی، جایگاه این کشور در افکار عمومی ایران به شدت خدشه‌دار شده است.

حمله فرماندار اصفهان به دولت روحانی؛ اعتراضات تقصیر دولت سابق است!

احمدی اذعان کرد: کشاورزان در شرق و غرب اصفهان به شدت مشکل معیشتی دارند و بسیاری از درختان و باغ‌های آن‌ها بر اثر بی آبی خشک شده و در حال از بین رفتن می‌باشد.وی ابراز کرد: سیاست‌ها و بدرفتاری‌های برخی مسئولین منجر به بی توجهی به حق این کشاورزان شده است و تشدید اعتراضات مردم را دنبال داشته است.فرماندار اصفهان افزود: از طرف دیگر درخواست کشاورزان این است که اگر آب نیست و به ما قرار است خسارت بدهید، باید خسارت عدم کشت و کشاورزی را پرداخت شود، نه خسارت حق‌آبه و پول آب فقط داده شود.وی بیان کرد: از جمله حرف‌های کشاورزان اصفهانی این است که اگر آب نیست برای همه نباشد و اگر هم آب کم است برای همه کم باشد، نه آنکه برداشت‌های بالادست رودخانه زیاد و انتقال آب به دیگر استان‌ها انجام شود، ولی حقابه به کشاورزان اصفهانی داده نشود.احمدی تصریح کرد: در این باره جهاد کشاورزی هم هیچ کار موثری را در جهت اصلاح الگوی کشت انجام نداده و طی سال‌های گذشته این روند الگوی کشت تغییری نکرده است.وی اضافه کرد: بی‌توجهی دولت گذشته نسبت به مطالبات مردم باعث نارضایتی‌ها در شهرها و روستاها شده است و امروز مواجه هستیم با صندوق‌های خالی و سدهای خالی، همچنین با توجه به اعتراضات انباشته شده کشاورزان و خلف وعده مسئولین، دیگر اعتماد آن‌ها از بین رفته است.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*