اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304088
تاریخ انتشار: 1400/09/20 09:33
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
خیلی از محبوسان از گناه بودن جرم ارتکابی در قاموس دین، اطلاعی ندارند که باید، سطح فرهنگ دینی و باورهای عقیدتی در جامعه بالا رود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، به منظور تعامل دو سویه ستاد اقامه نماز استان با دادگستری نشستی به ریاست دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل این استان برگزار شد.

در این نشست دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به نقش و اهمیت دین و نماز، در پیشگیری از وقوع جرم اشاره نمود و گفت: در آنالیز مجرمان و بزهکاران که به سبب آراء به حبس محکوم شده اند، خیلی آنان به دوری خود از انجام فرایض دینی اعتراف می کنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از آنجا که فعالیتهای فرهنگی زیادی در سازمان زندانها انجام می شود، بسیاری از محبوسان در دوره های آموزشی فرهنگی شرکت می کنند و حتی خیلی از آنان از گناه بودن جرم ارتکابی در قاموس دین، اطلاعی ندارند که باید، سطح فرهنگ دینی و باورهای عقیدتی در جامعه بالا رود.

وی با اظهار اینکه یکی از عوامل موفقیت هر برنامه فرهنگی، عشق و علاقه ی مجری یا مسئول برنامه های فرهنگی به انجام امور است، گفت: به منظور موفقیت در اجرای برنامه های فرهنگی، شایسته است رابطان فرهنگی و اقامه نماز در حوزه های قضایی تعیین و تلاش بر اجرای برنامه های فاخر فرهنگی نیز معمول گردد.

در ادامه این نشست سید عیسی حسنی سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان به برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه فرزندان همکاران اشاره و گفت: مسابقات فرهنگی شامل نماز و اذان، احکام و مسائل شرعی ویژه فرزندان کارکنان برگزار و به نفرات برتر هدایایی اهداء خواهد شد.

حسنی افزود: جشن تکلیف فرزندان نیز، برگزار می گردد.
وی از برگزاری دوره ی آموزشی مهدویت ویژه کارکنان و دادگستری استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در پایان اظهار داشت: در نشست ستاد اقامه نماز با دادگستری استان تجهیز نمازخانه های دادگستری استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این نشست حجه الاسلام قاسمی رئیس ستاد اقامه نماز استان در سخنانی به موضوع همکاری با دادگستری در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: همکاری مردم و سایر نهادهای فرهنگی و دینی می تواند به جامعه در جلوگیری از بروز جرم کمک ویژه نماید و راه حل آن نیز پررنگ تر شدن فعالیت های مذهبی و دینی است.
وی گفت: ستاد اقامه نماز می تواند از محل منابع افراد خیر، به تجهیز نمازخانه ها کمک نماید.
حجت الاسلام قاسمی درپایان ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در بررسی های کارشناسان این ستاد که بطور نامحسوس، وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان ها را رصد می نمایند، دادگستری استان تا قبل از شیوع ویروس کرونا ، در صدر مراکزی بود که اقامه نماز جماعت بطور منظم و با شکوه برگزار می گردید و این شایسته تقدیر است

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*