اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304122
تاریخ انتشار: 1400/09/23 19:04
استقلال با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان، به صدر جدول رده بندی صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، تیم استقلال در حساس ترین بازی هفته دهم، امروز میزبان سپاهان بود. دو مدعی قهرمانی لیگ بیست و یکم در شرایطی به مصاف هم رفتند که هر دو هفته گذشته پیروز شده بودند. شاگردان فرهاد مجیدی که فصل را مقتدرانه، با سه برد شروع کرده بودند، در پنج بازی متوالی به نتیجه مساوی رسیدند تا کمی از صدر دور شوند؛ آنها در هفته نهم سرانجام نوار تساوی هایشان را قطع کرده و با پیروزی روحیه بخش سه بر صفر خود را به بازی با سپاهان رساندند.
زردپوشان فوتبال اصفهان بعد از شکست 4-2 مقابل گل گهر، هفته گذشته بازی زیبایی مقابل صنعت نفت انجام دادند و در روزی که می توانستند چندین بار دروازه این تیم را باز کنند، با پیروزی یک بر صفر زمین بازی را ترک کردند. هر تیمی که در بازی امروز پیروز می شد، به صدر جدول صعود می کرد و این به حساسیت کار افزوده بود؛ حساسیتی که البته، جریان بازی در شروع کار را تحت تاثیر قرار داد و شروع محتاطانه دو تیم، 15 دقیقه نخست کم افت و خیزی به همراه داشت. استقلال در ادامه نمایش بهتری ارائه کرد و توانست در دقیقه 36 با گل سلمانی از حریف پیش بیافتد. نیمه اول بازی دو تیم با همین یک گل به پایان رسید تا آبی ها برنده راهی رختکن شوند.

استقلال نیمه اول را با یک حمله خطرناک شروع کرد ولی سپاهان در ادامه کار را در دست گرفت و در همان 15 دقیقه نخست چند بار تا آستانه به تساوی کشاندن بازی هم پیش رفت. با تغییرات مجیدی، استقلال بازی را کمی به تعادل کشاند ولی هر چه به دقایق پایانی نزدیک تر می شدیم، سپاهان بیشتر به دروازه حریف نزدیک تر می شد. مقاومت استقلالی ها اما نتیجه بخش بود و شاگردان مجیدی با بسته نگه داشتن دروازه خود به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند تا 20 امتیازی شده و موقتا به صدر جدول صعود کنند.

هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران 01-1400
یکشنبه: 1400/09/23 ؛ ساعت: 16:00
ورزشگاه: آزادی (بدون تماشاگر)
گروه داوری: داور: بیژن حیدری/ کمک ها: سعید علی نژادیان – علی میرزابیگی/ داور چهارم: مرتضی منصوریان/ ناظر: رحیم رحیمی مقدم

 

ترکیب تیم استقلال:

  • سیدحسین حسینی
  • سیاوش یزدانی
  • عارف آقاسی (محمد دانشگر 53)
  • محمدحسین مرادمند
  • زبیر نیک نفس (ارسلان مطهری 53)
  • مهدی مهدی پور
  • جعفر سلمانی
  • سبحان خاقانی (روزبه چشمی 46)
  • امیرحسین حسین زاده
  • کوین یامگا
  • رودی ژستد

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

ترکیب تیم سپاهان:

  • کریستوفر کنت
  •  گئورگی ولسیانی
  • عزت‌الله پورقاز
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • امید نورافکن
  • مسعود ریگی
  • محمد کریمی (جلال‌ علی‌محمدی 70)
  • یاسین سلمانی
  • محمدرضا حسینی (شهریار مغانلو 70)
  • فرشاد احمدزاده
  • سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

کارت زرد:


سیاوش یزدانی (62) محمدحسین مرادمند (63) از استقلال

گئورگی ولسیانی (75) از سپاهان

 

شرح گل

 

استقلال 1 - سپاهان 0 (جعفر سلمانی 36): ارسال از سمت راست مهدی پور را رودی ژستد در داخل محوطه جریمه با ضربه سر برای جعفر سلمانی کاشت و این بازیکن بعد از یک کنترل خوب، با شوت روی پا دروازه سپاهان را باز کرد.

لحظات حساس:

 

دقیقه 12: حرکت ترکیبی سپاهانی ها می رفت مدافعان استقلال را به زحمت بیاندازد ولی پاس در عرض کوتاه ریگی در داخل محوطه جریمه به موقع از منطقه خطر دور شد.

دقیقه 17: کار تیمی استقلالی ها روی ضربه ایستگاهی به شوت جعفر سلمانی ختم شد که توپ در این صحنه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: ضربه سر فرشاد احمدزاده روی خروج ناموفق سید حسین حسینی راهی به دروازه نداشت و از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: کریستوفر کنت با یک عکس العمل دیدنی، شوت کات دار امیرحسین حسین زاده را که از پشت محوطه جریمه راهی دروازه شد را راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 46: جعفر سلمانی در موقعیت تک به تک با دروازه بان می رفت خود و تیمش را دو گله کند اما کنت با واکنشی خوب راه توپ را بست.

دقیقه 51: شوت دیدنی امید نورافکن از پشت محوطه جریمه، با فاصله ای اندک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 55: ضربه سر  گئورگی ولسیانی روی ارسال نورافکن را سید حسین حسینی به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 59: فرشاد احمدزاده با یک فرار خوب در سمت راست محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد، شوت روی پای این بازیکن اما جایی در چارچوب نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 63: پاس تک ضرب سلمانی، حسینی را صاحب موقعیت خوبی در سمت راست محوطه جریمه استقلال کرد اما ضربه این بازیکن از زاویه نسبتا بسته را گلر آبی ها به خوبی مهار کرد.

دقیقه 66: ارسال نورافکن از سمت چپ با دفع ناقص یزدانی همراه بود که طی آن توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 74: پاسکاری زیبای استقلالی ها به تک به تک ارسلان مطهری با کنت انجامید که این دروازه بان ضربه بازیکن حریف را با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 90: شوت روی پای یاسین سلمانی از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

ستاره بازی: جعفر سلمانی


در روزی که مهاجمان خطرناک دو تیم توفیقی در باز کردن دروازه حریف نداشتند، جعفر سلمانی تک گل سه امتیازی استقلال را به ثمر رساند تا ستاره زمین لقب بگیرد. او در طول بازی پرتلاش ظاهر شد و در همان ابتدای نیمه دوم هم می توانست خود و تیمش را دو گله کند اما کریستوفر کنت که بعد از او بهترین بازیکن زمین بود، با واکنشی خوب دروازه سپاهان را نجات داد.

 

اتفاق ویژه:


شکست در بازی امروز، سومین باخت شاگردان نویدکیا در طول 10 هفته نخست لیگ برتر بود؛ اتفاقی که قطعا برای یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر اصلا خوب نیست.

 

در حاشیه:


*استقلال در حالی پای به این مسابقه گذاشته که به همراه آلومینیوم و گل گهر، سه تیم بدون شکست این فصل به شمار می روند.
*بازی امروز، صحنه تقابل بهترین خط حمله لیگ بیست و یکم (سپاهان – 14 گل زده) با دومین خط دفاعی برتر لیگ (استقلال – 2 گل خورده) است.
*محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی یک بار در قامت سرمربی مقابل هم قرار گرفته اند که به هفته پایانی لیگ بیستم مربوط می شود؛ در آن دیدار سپاهان موفق به شکست دادن استقلال در تهران شد.
*این بازی هم مثل دیگر بازی های هفته دهم بدون تماشاگر برگزار می شود؛ باشگاه استقلال با طرح موزائیکی روی سکوهای ورزشگاه آزادی، جای خالی تماشاگرانش را خالی کرده است.
*عارف غلامی، مدافع مصدوم استقلالی ها با لباس شخصی در ورزشگاه آزادی حضور یافت تا بازی حساس امروز را از نزدیک تماشا کند.

*سرمربیان جوان دو تیم خوش و بش صمیمانه ای پیش از شروع بازی داشتند.
*سروش رفیعی که به خاطر تولد فرزندش در دو بازی اخیر سپاهان غایب بود، به جمع اصفهانی برگشته و در بین ذخیره ای این تیم دیده می شود.

*محمد حسین مرادمند در برخورد با بازیکن حریف از ناحیه سر دچار خونریزی شد تا با سری بانداژ شده بازی را ادامه دهد.

*شادی گل همیشگی استقلالی ها را بعد از به ثمر رسیدن گل سلمانی شاهد بودیم و غلامپور این بار هم با یک پرش بلند از سر و کول مجیدی بالا رفت.
*فرشاد احمدزاده در اوایل نیمه دوم تعادل خود را در داخل محوطه جریمه استقلال از دست داد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع باعث اعتراض بازیکن سپاهان شد.

* به هم خوردن تعادل نورافکن در آخرین دقیقه از بازی، اعتراض شدید سپاهانی ها را به همراه داشت که معتقد به پنالتی بودند اما داور چنین نظری نداشت.

منبع:ورزش سه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*