اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304130
تاریخ انتشار: 1400/09/24 14:34
با موافقت نمایندگان؛
نمایندگان مجلس میزان سنوات خدمت برای افزایش رتبه معلمان را مشخص کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با ماده 5 این لایحه با 187 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 5 آمده است: کسب رتبه های بالاتر مستلزم حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

بر اساس تبصره 1 این ماده؛ دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت 3 ماه از سقف رتبه کاهش می یابد.

بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب 1385/6/14شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال می باشد.

بر اساس تبصره ۳ این ماده؛ حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب(15) و(21) سال است و ارفاقات مذکور در تبصره های (1) و (2) این ماده، از این مدت کسر می شود.

سیدمحمد مولوی در جریان بررسی این ماده در بیان پیشنهاد خود برای اصلاح تبصره یک، گفت: 10 سال است که رتبه بندی معلمان در اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده می شود، در بودجه  1401 رقم 111 هزار میلیارد تومان برای هوشمندسازی آموزش و پرورش پیش بینی شده است همچنین 93 میلیارد تومان برای سازمان برنامه و بودجه و 74 میلیارد تومان برای سازمان امور استخدامی در نظر گرفته شده است در حالی که وزارت آموزش و پرورش 15 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و تعداد زیادی سامانه در اختیار دارد و چگونه می خواهد با این مبالغ آموزش و پرورش را اداره کنید.

وی ادامه داد: در بودجه 1400 مبلغ 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان پیش بینی شده بود که به 12.5 هزار میلیارد تومان کاهش یافت، فردی که بودجه را محاسبه کرده فراموش کرده است که با افزایش سنواتی، تاثیر فوق العاده ها، افزایش 25 هزار معلم در مهرماه، افزایش 2 ساله سن بازنشستگان را چگونه می خواهد با این مبلغ پرداخت کند و مجددا همین 25 هزار میلیارد تومان را برای سال آتی در نظر گرفته است. سازمان برنامه و بودجه هیچ برنامه ای ندارد. بنده پیشنهادم این بود که دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنائی، مناطق محروم و مرزی و عشایری از 5 سال برای افزایش انگیزه و ماندگاری به 4 سال کاهش یافته است و بنده پیشنهاد کرده ام این کاهش به این صورت باشد که به ازای هر سال حضور تمام وقت 3 ماه کاهش داشته باشیم.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بحث رتبه بندی معلمان قبلا هم توضیح داده شده است. در سال 1400 اگر 12.5 هزار میلیارد تومان گفته می شود به این دلیل است که احکام از 31 شهریور 1400 بوده، به همین دلیل نصف شده است. در لایحه بودجه 1401  برای اجرای رتبه بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان دیده شده و این به معنای این است که بار مالی آن پیش بینی شده است. افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری بوده و این میزان علاوه بر قانون رتبه بندی است و این کاملا شفاف است./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*